• Avellana

    jaha då var man här då....

    Hej hopp.
    Helt ny här, men funderar på om man skulle ta och ställa frågan, då den andra halvan inte får ändan ur vagnen.

    Vill inte köpa ringar i förväg utan tar några billiga blingbling så man kan gå tillsammans och välja sedan.   Men hur, när var??!! Vill gärna ha med våra 3 barn så helts inte någon romantisk middag för 2 utan hela familjen vill jag ska vara med, vill inte ha nåt som är för "klyschigt" då känner jag mej obekväm och gulligull romantik känslor har jag svårt för... (mer hans sida, jag behöver väl kanske träna på det....    )
    Har funderat på picknick ute med ungarna eller nåt men det känns så osäkert när det är så himla kallt nu! Behöver ju inte vara 30 grader men trist om man planerar nåt och det blir 5 grader och spöregn i sidled.... :-/
    Tips någon???

  • Svar på tråden jaha då var man här då....
  • Semlorna

    Varför inte ha picknick med varm choklad/kaffe och något varmt om nån månad? För ett par år sen var jag och en vän iväg på vinterpicknick i snön, väldigt mysigt. Har du ordnat det viktigaste kan du vänta på rätt väder och föreslå det då?

  • eigollet

    Då ska jag berätta om mitt frieri!

    Jag och m2b bor på en gård där jag jobbar. Han jobbar i stan.

    Så en fredageftermiddag höll jag på med det sista i stallet innan vi skulle ner och äta middag med mina föräldrar. Jag var lite sen och hörde att m2b rullade in med bilen.

    Sen kom han in i stallet och hjälpte mig med det allra sista. Jag blev skitstressad, eftersom han ALDRIG hjälper mig med djuren och tänkte att nu jäklar fick jag lägga på ett kol!!

    Så hejdade han mig mitt i springet och sa: Du, vänta lite! Jag har en överraskning till dig.... Och så föll han ner på knä och friade!

    Det var så underbart romantiskt, trots att jag hade gummistövlarna på mig och luktade gödsel. Och han i spåniga arbetskläder från sitt snickarjobb. Men det var helt perfekt ändå! Jag personligen hade tyckt ett klassiskt frieri på picnic eller restaurang hade varit lite genant tror jag...:)

    Men vi är alla olika! Jag uppskattade det enkla andra kanske vill ha hela baletten.

    Vad jag vill säga är att det inte behöver vara så himla komplicerat, eller ta tid att planera.
    Lycka till!!

  • Avellana

     


    eigollet skrev 2010-08-30 12:32:53 följande:
    Då ska jag berätta om mitt frieri!Jag och m2b bor på en gård där jag jobbar. Han jobbar i stan.Så en fredageftermiddag höll jag på med det sista i stallet innan vi skulle ner och äta middag med mina föräldrar. Jag var lite sen och hörde att m2b rullade in med bilen. Sen kom han in i stallet och hjälpte mig med det allra sista. Jag blev skitstressad, eftersom han ALDRIG hjälper mig med djuren och tänkte att nu jäklar fick jag lägga på ett kol!!Så hejdade han mig mitt i springet och sa: Du, vänta lite! Jag har en överraskning till dig.... Och så föll han ner på knä och friade!Det var så underbart romantiskt, trots att jag hade gummistövlarna på mig och luktade gödsel. Och han i spåniga arbetskläder från sitt snickarjobb. Men det var helt perfekt ändå! Jag personligen hade tyckt ett klassiskt frieri på picnic eller restaurang hade varit lite genant tror jag...:)Men vi är alla olika! Jag uppskattade det enkla andra kanske vill ha hela baletten.Vad jag vill säga är att det inte behöver vara så himla komplicerat, eller ta tid att planera.Lycka till!!

    Jo men det känns mer avslappnat och bra på något sätt, även om jag försökt tänka ut något fint och speciellt.... men det är väl mest för att man läser om en massa uppstyrda och detaljplanerade frierier här man vill ju att det ska bli minnesvärt men det blir det väl oavsett hur, när och var.... Hmmm... får se kanske kan ta det i helgen, om jag törs, blir ju helnervös nu

  • Semlorna

     


    eigollet skrev 2010-08-30 12:32:53 följande:
    Vad jag vill säga är att det inte behöver vara så himla komplicerat, eller ta tid att planera.Lycka till!!

    Precis så tänker jag också, hade blivit obekväm av en välplanerad middag eller världens mest romantiska frieri. Frieriet i sig är vackert, det räcker gott för mig.

    Hade jag friat själv så hade jag gjort iordning gott kaffe och nån kaka och gått på promenad med min blivande nu i höstmörkret. Men det är som sagt jag det. Välj något som känns rätt för er, det behöver inte vara pampigt eller planerat in i minsta detalj. Lycka till :)

  • Avellana

    mmm tack. Får se vad det blir av det, men som sagt ingen jättegrej  utan bara lite mysigt, så vill jag ha det iallafall.... Får väl se snart då om man blir en bridezilla

  • naturtanten

    välkommen till bridezilla nästet och de stora drömmarnas forum ;)


    tycker höstfika låter mys... eller ut o grilla korv i skogen...


    lycka till med frieriet!!

  • Avellana

    Jah ja nu börjar helgen närrma sej.... Hittade några gamla ringar i ett skåp hemma som man skulle kunna ha som så länge
    Undrar om jag törs nu då, hjälp jag vill ju att det ska vara speciellt men ändå enkelt och så.... Vi har ju pratat om det så det är ju inte direkt taget ur luften....
    men jag är oftast en riktig chicken så jag kommer säkert inte våga sen. Blir ju så nervös så fort det är nåt

  • Semlorna

    Jo klart du vågar, tänk så glada ni båda kommer vara efteråt!

  • BlackWIngedAngel

    Bara en reflektion. Jag vet inte hur mycket ni pratat om bröllop och så innan. Du kanske vet att han kommer säga ja? Annars hade jag nog övervägt om det verkligen var bra att ta med barnen. Det känns som det kan bli en pressad situation för honom och att måste svara omgående, även om han kanske egentligen inte är helt redo för det.


    Barnen kan ju, beroende på ålder förstås, vänta sig att han ska säga ja. 


    Jag tillhör de som inte hade velat diskutera det inför någon annan, speciellt inte om jag kände att jag ville vänta lite.

  • Avellana
    BlackWIngedAngel skrev 2010-09-02 16:09:32 följande:
    Bara en reflektion. Jag vet inte hur mycket ni pratat om bröllop och så innan. Du kanske vet att han kommer säga ja? Annars hade jag nog övervägt om det verkligen var bra att ta med barnen. Det känns som det kan bli en pressad situation för honom och att måste svara omgående, även om han kanske egentligen inte är helt redo för det. Barnen kan ju, beroende på ålder förstås, vänta sig att han ska säga ja.  Jag tillhör de som inte hade velat diskutera det inför någon annan, speciellt inte om jag kände att jag ville vänta lite.
    Jo du har ju en poäng där. Men vi har pratat om det innan utan att bestämma något... Sen måste inte barnen vara precis med exakt. Jag vill liksom att det ska vara som en vanlig dag som plötsligt blev speciell om du förstår. men ja skulle jag vara väldigt osäker på svaret så skulle jag verkligen vilja vara ensamma. Men som sagt det är ändå något vi pratat om länge. Nu känner jag att ska det bli av så får man väl ta tag i det
  • BlackWIngedAngel
    Avellana skrev 2010-09-02 21:53:52 följande:
    Jo du har ju en poäng där. Men vi har pratat om det innan utan att bestämma något... Sen måste inte barnen vara precis med exakt. Jag vill liksom att det ska vara som en vanlig dag som plötsligt blev speciell om du förstår. men ja skulle jag vara väldigt osäker på svaret så skulle jag verkligen vilja vara ensamma. Men som sagt det är ändå något vi pratat om länge. Nu känner jag att ska det bli av så får man väl ta tag i det
    ja, då så. Kör hårt! :)
  • Avellana

    ja dags att byta forumdel till ringar och smycken då...

  • Kileane

    Jag är inte mycket för frierier själv (jag och fästmannen kom sådär praktiskt överens om att vi skulle förlova oss) men jag får berätta om en kompis som nog fick det mest romantiska frieriet jag hört iaf!


    Hon och pojkvännen var ute och gick längs en vandringsled och kom till ett utkikstorn där de klättrade upp och stod en stund och njöt av utsikten. Där låg det en gästbok och pojkvännen sa åt henne att skriva i den...när hon bläddrade fram till det sista bladet stod där "XXX, vill du gifta dig med mig?" (Han hade varit dit dagen innan och skrivit dit det!)


    Han hann inte säga något mera innan hon skrek JAAA och kastade sig runt halsen på honom

  • Semlorna

     


    Avellana skrev 2010-09-07 07:50:25 följande:
    ja dags att byta forumdel till ringar och smycken då...

    Nej nej, berätta för oss (mig) som är så nyfikna först!

  • moonlightgirl

    Jag tycker att du ska göra det som känns rätt för er. Men som många andra skrev så en höst promenad med en trevlig fika korg är ju inte helt fel. Men bara en fundering som jag har, måste du ha ringar till er på en gång? Du kan ju fria och sen kan ni gå och titta ut ringar tillsammans. Men som sagt du gör det som känns bäst för er.
    Hoppas att ni får en fantastisk dag hur du än tänker gå tillväga med frieriet.

  • Avellana

     


    Kileane skrev 2010-09-07 10:10:18 följande:
    Jag är inte mycket för frierier själv (jag och fästmannen kom sådär praktiskt överens om att vi skulle förlova oss) men jag får berätta om en kompis som nog fick det mest romantiska frieriet jag hört iaf! Hon och pojkvännen var ute och gick längs en vandringsled och kom till ett utkikstorn där de klättrade upp och stod en stund och njöt av utsikten. Där låg det en gästbok och pojkvännen sa åt henne att skriva i den...när hon bläddrade fram till det sista bladet stod där "XXX, vill du gifta dig med mig?" (Han hade varit dit dagen innan och skrivit dit det!) Han hann inte säga något mera innan hon skrek JAAA och kastade sig runt halsen på honom

    haha ja den var fin
     


    Semlorna skrev 2010-09-07 10:33:43 följande:
      Nej nej, berätta för oss (mig) som är så nyfikna först!

    jo jag skrev en liten lapp med ett litet rim i på kvällen i badrummet, så han kunde hitta den när han skulle gå o lägga sej. Kände att jag skulle haft väldigt svårt att bara fråga rakt ut, då skulle jag tänka för mycket på exakt rätt tidpunkt. Nu fick det bli den tidpunkt det blev Han blev jätteglad men undrade om jag gått länge o väntat på att han skulle fria. Hans drömscenario var att stå typ i New York på nån fin restaurang eller något och fria där. Hade jag väntat på det hade jag nog fått vänta bra länge!! Så nu blir det att välja ringar då, men det lutar åt titan, tyvärr verkar det svårt att se dem "live" men ska försöka hitta nån som säljer här innan man bestämmer sej.

Svar på tråden jaha då var man här då....