• mysan33

    ballonger? helium?

    hejsan känns som att jag startar många trådar, men får så bra hjälp=)
    nu letar jag efter vita ballonger gärna i storpack. letat i stan men hittar inga billiga.
    kanske nån sida på nätet som jag missat?

    undrar även om ni vet vad helium kostar, ska ha till ca 200ballonger. hört att man måste blåsa upp dom samma dag annars går gasen ur. stämmer det?

  • Svar på tråden ballonger? helium?
  • Dejli

    Ja, gasen går ur om man väntar en dag... så gör de samma dag, annars är risken att de sjunker ihop så mkt att de inte orkar hålla sig uppe, och inte ser de så fina ut heller.

  • tilamao

    Tyvärr vet jag inte vart man kan hitta sådana ballonger. Jag undrar dock om någon vet om det finns STORA vita ballonger någonstans??

  • Sara och Micke 2010

    Hej,


    Helium i vanliga ballonger räcker MAX sex timmar så det är ganska så kört! Stora vita ballonger har de i partybutiken på sveavägen i Stockholm www.partystore.se


    Sara

  • Lindusen

    Vart får man tag på helium då? Och vad kostar det?

  • Aleta

    Ballonger.nu har en riktig affär också:
    http://ballongverkstan.se/


    Helium beställer du på närmaste järnaffär. De tar hem tuber från AGA som ni hyr. Du kan se här hur mycket helium som går åt (storleken på ballongerna är ju avgörande).
    http://www.ballonger.nu/index.php?page=helium


    En tub på 10 liter kostar drygt 1000:- att hyra, glöm inte att säga till att ni vill ha ett ballongmunstycke också annars kan ni inte fylla ballongerna. Det är lätt att fylla på och ni behöver inte knyta ballongerna om ni har bra snören som ni knyter runt istället. Om man är ett par-tre stycken som hjälps åt så blir det inte så jobbigt.

  • mysan33

    oj håller de inte mer än 6timmar??? den där tuben för 100kr hur många ballonger räcker den till?
    börjar fundera på att strunta i helium.... nån som vet var man kan köpa ballongpinnar istället?

  • Uttan

    Helium finns på Teknikmagasinet med.


    Ballonger hittar man nog bäst på tex bokhandel eller barnaffär!

  • Janqvist

    ja beställde jättefina ballonger från brollopsbubblor.se

    har också tänkt fylla dem med helium men de låter ju som de e en dålig idé... hmm..

  • Aleta

    Vi hade helium, det funkade jättebra. Några vänner fyllde ballongerna på förmiddagen och på eftermiddagen så släppte vi iväg dem.


    De ballonger man brukar använda till helium är lite tjockare än vanliga ballonger och våra flög fortfarande nästa morgon (ungarna sparade en del). Det står på Bacalas hemsida att heliumballonger flyger i 8-16 timmar, det beror säkert på kvaliteten på ballongerna och även storleken. Ring och prata med dem, de är väldigt hjälpsamma.


    En tub på 10 liter (jag såg att de kostar nästan 1500:- nu, för ett par år sedan så räckte det med en tusenlapp) räckte för vår del till ca 150 ballonger, men det beror ju helt och hållet på hur stora ballongerna är. Vi hade 11 tums hjärtformade ballonger.

  • mysan33

    jaha om man nu ska ha helium så måste man alltså ha speciella ballonger? vill inte ha jättestora utan normala, som jag gör klasar med..

  • Aleta
    mysan33 skrev 2010-08-19 11:35:58 följande:
    jaha om man nu ska ha helium så måste man alltså ha speciella ballonger? vill inte ha jättestora utan normala, som jag gör klasar med..
    Inte större, bara tjockare än de man köper på ICA t ex. Kolla på sidorna jag tipsade om, det finns massor med information där.
  • Oniq

    Tycker att det verkar onödigt dyrt och mycket jobb med helium (just det där med tidsbegränsningen hade gjort mig väldigt stressad).


    På vårt bröllop hade det int fungerat av en annan orsak - våra vänner älskar att leka med helium! Vi hade haft 50pers som låter som the chipmunks och sen inga ballonger kvar ;)


     


    Billigast pris på ballongpinnar hittade jag här (konstigt?):
    folktandvarden.kund.profilesupport.se/produkt-1649-ballongpinnar-100-pack.html


    Annars var 2kr/st det näst billigaste
    www.partyhornan.se/se/art/ballongpinnar-2.php

Svar på tråden ballonger? helium?