• bröllo­p20110­702
    Äldre 13 Aug 14:04
    10861 visningar
    58 svar
    58
    10861

    Vad har ni för ringar?

    Skulle vara kul att veta vad ni har för ringar:)
    Släta eller diamanter/annat?
    Antal carat?
    Hur mycket har ni lagt på dem?

  • Svar på tråden Vad har ni för ringar?
  • Pollly
    Äldre 13 Aug 14:43
    #11

    Våra förlovningsringar är enkla släta i guld och min vigselring är en alliansring i vitguld med 7st 0,07ct diamanter, från Engelbert den kostade 15000kr för 5 år sedan.


    Nu har jag även en enstensring på 0.54ct som jag fick i bröllopsdagspresent. Den använder jag tillsammans med min vigselring.

  • fruell­ie
    Äldre 13 Aug 14:59
    #12

    Vi har båda 7mm breda, släta förlovningsringar i vitguld från Schalins. Vigselringar blir nog några liknande från Schalins, fast lite smalare.

  • Lissie­84
    Äldre 13 Aug 15:13
    #13
    bröllop20110702 skrev 2010-08-13 14:33:33 följande:
    Min ring står upp ganska mycket, kan inte ha tajta skinnhandskar! Lisse84: menar du 1, 8 - 2, 2 carat? Låter som ett bra pris för den vikten!
    Nej jag menade såklart 0,18-0,22... hade varit väldigt bra pris annars =)  
  • Motorb­ruttan
    Äldre 13 Aug 15:48
    #14

    Våra förlovningsringar är enkla i silver med en yttre gravyr med min BMs namn på min och mitt på hans och ett hjärta efter på båda. Min vigelring kommer nog vara i vitguld om det inte blir för dyrt. Min gamla lärare som är guldsmed ska göra den :) och jag kommer nog ha någon sten i.

  • S2011
    Äldre 13 Aug 16:49
    #15

    det är bara jag som har förlovningsring - en mönstrad silverring som min bm köpte i grekland när han friade. den är varken dyr eller flashig, men otroligt speciell.


    vi köper titanringar från nordstans guld som vigselringar. bm's är helt slät, 6 mm och min 4 mm med 7 infattade cz. stenarna tänkte jag att man kan byta ut till riktiga nån bröllopsdag.

  • uppoch­hoppa
    Äldre 13 Aug 17:06
    #16

    Bilder i galleri. Förlovningsring: 3 mm vitguld med 16 0.02 c princessslipade diamanter. Vigselringen blir en exakt likadan men med mittensten om 0,89 carat. Princessslipning och excellent slipning. Jag älskar dem!!! Prinsen ska ha vitguld, 6 mm men har nu rutan men vi tycker båda att den är för grå tyvärr, trots blank slipning. Mina ringar är köpta på f&s jewellery på odengatan 37 i Sthlm. Värderade till 122 000 kr.


  • Äldre 13 Aug 17:50
    #17

    Nu har vi precis fått våra ringar, vi designade dem själva, och jag är så vansinnigt nöjd med bådas!


    Hans är 7 mm bred, svagt kupad.


    Min är 3 mm bred, helt kupad och har en briljant på 0.32ct (TW/VS) i en infattning med sex klor.


    Båda ringarna är gjorda i Palladium, vi är otroligt nöjda med materialvalet! Det är nog lätt så att man gillar idéen av Palladium, och sen backar nog många, och går till sin "vanliga butik" och köper något vanligare (som t.ex. vitguld). Det är absolut inget fel med det, men både Platina och Palladium är fantastiska material, som en vettig guldsmed kan göra fantastiska saker med!


    Ang. kostnad så är ju det en sak, men jag hade en hög guld som jag lämnade in också, så det blir nog inte helt rättvisande. Jag kan återkomma när jag får värderingspappren! :)


  • Äldre 13 Aug 17:51
    #18

    Jo, just det - de finns i galleriet!


  • HåKa
    Äldre 13 Aug 19:18
    #19

    Jag har Schalins Neapel (alliansring, 0,49) som förlovningsring och Schalins K2 (enstensring, 0,20) som vigselring. Mellan de båda ringarna har jag en smal vitguldsring som jag fick i morgongåva.

  • S0phan
    Äldre 13 Aug 21:16
    #20

    Vi har valt vigselringar i vitguld, och varken jag eller min sambo kommer ha kvar förlovningsringen på fingret. Jag såg en ring från engelbert som jag blev helt kär i, men bestämde mig för att låta göra en egen version av ringen. Det är en enstensring med en asscherslipad diamant, 0,38 ct tw/vs. Den är äntligen färdig och helt underbar! Bättre än den ringen som fått stå modell :) Stenen sticker inte upp så mycket, det kändes viktigt för mig. Min kostade 25000 och min sambos kostade 10000. Är glad att jag har små fingrar, då ser ju stenen större ut :)

Svar på tråden Vad har ni för ringar?