• viktoriachristian

    Möhippa för den totalt ovetande bruden...

    Har nu återställt mig efter den otroliga överaskningen som min möhippa blev för mig! Eftersom jag inte har någon tärna och har så många tjejkompisar som inte känner varandra, tänkte jag ju helt lugnt att det där med möhippa det behövs väl inte. Det skulle väl vara kul, men det går jätte bra utan. Kanske ett försvar men så tänkte jag!

    Utav alla dagar blev det den enda dagen då jag absolut inte hade en tanke på detta!

    Gick och skrotade hemma med barnen i skjorts och gammalt linne. Hade inte ens duschat eller borstat tänderna när det knackar på dörren......

    Och jag som precis dagen innan tänkte tanken att "Man kanske ska klä sig ordentligt och göra sig iordning ordentligt nu varje dag, för i fall att någon kanske vill ha någon endaste liten liten möhippa för en...., inte för att det kommer att hända men ändå....." 

    Ha, ha.....   Tji fick jag!

    Och vad kul jag hade! Vilka underbara vänner jag har! Och de verkade ha så roligt tillsammans också!

    Bröllopet kommer att bli så kul!

    Kom ihåg alla där ute att NJUTA av möhippa och bröllopsdag för det går så fort! Vips så är dagen slut!

  • Svar på tråden Möhippa för den totalt ovetande bruden...
  • mamablues

    Å va roligt det låter! Min syster som ska vara tärna har försagt sig lite att hon har haft kontakt med en vän till mig, så där planeras det men man vet ju aldrig, kanske är det något annat de planerar. Men vi har 2,5 mån kvar till bröllopet så nu är det väl lugnt?? Fast jag har tänkt precis som du skriver att det kanske är bäst att var fräsch tidigt på morgonen ifall de skulle ordna något å då kan det ju ske närsom lixom....

    Jo jag njuter för fullt nu när jag planerar å det känns lite sorgligt att den dagen man sett fram emot i hela sitt liv snart är här å då får man inte planera och vara pirrig längre. Så det är helt klart lite olika känslor som kommer upp! Självklart längtar jag tills jag får bli fru, men allt innan är sååå roligt å mysigt (å stressigt) så det kommer man sakna massor!

    När gifter du dig?

Svar på tråden Möhippa för den totalt ovetande bruden...