• sommaren 2010

    3 dagar kvar till bröllopet och blir nog utan möhippa:(

    3 dagar till bröllopet och mina systrar har i flera månader gett mig hintar om vad dom ska hitta på på möhippan.Bla att det skulle innefatta en påse och skulle ta mig till högre höjder:( Jag har varit nervös i 2 månader över det här att det ska bli nått jobbigt.Nu när det är så nära så tror jag inte att det blir nån,tror att dom tycker att det är tråkigt att jag inte dricker och att jag ammar,men att helt strunta i det för att det inte går att skämma ut mig tycker jag är jätte tråkigt.varför inte hitta på nåt roligt skulle bli glad om vi gick ut och åt bara,speciellt när de har pratat om det så länge:( Är bara så jätte besviken:(

  • Svar på tråden 3 dagar kvar till bröllopet och blir nog utan möhippa:(
  • ciacia

    Jag förstår att du känner dig besviken. Jag skulle heller inte tro att det blir nån. Tycker inte att det är så smart att ha möhippan bara några dagar innan bröllopet. Man har väl fullt upp de sista dagarna och OM nåt skulle inträffa vill man ju ha tid till att fixa det. Usch, vad tråkigt. Möhippa är inte automatiskt lika med "supa". Man får väl för guds skull anpassa möhippan efter bruden!!! Jag skulle bli skitförbannad, faktiskt, om det inte ordnades en möhippa för mig... Fast nu vet jag att mina vänner skulle ordna en för mig, när det väl är dags, så jag behöver inte tänka på det. Du får försöka, så gott det går, att bara ställa in dig på att det inte blir nån och att ditt bröllop kommer att bli helt underbart istället. Senare kan du ta upp detta med möhippan för att få en förklaring helt enkelt. Kram på dej!

  • sommaren 2010

    Ja det är väl bara att ställa in sig på det,men hade inte blivit besviken om ingen nämnt det från början,men när de pratat jätte mycket med mig om det innan,så blir jag ju besviken.Har försökt gjort mig färdig på morgonen i flera veckors tid utifall att:) Är man tråkig och ingenting att umgås med om man inte super skallen av sig,eller om man ammar.Dessa två är riktiga partyprinsessor fortfarande trots att jag är yngst..Hur ska man låta bli att vara besviken på dom under bröllopsdagen:(

  • Marängtrollet

    Kanske har dina systrar tänkt sig att i alla fall ta med dig ut och äta ändå?
    De kanske har insett att det inte var så praktiskt för dig med amning och allt att ha en traditionell möhippa? Mysko bara att vänta ända in i det sista i så fall, men ändå.

    Men vääääldigt taskigt av dem om det inte blir någonting alls om de nu har hintat dig så länge om det! Då ska de ha en bra förklaring!

    Själv vore jag oerhört tacksam att få slippa..jag vet att det låter skittrist, men jag har en kronisk sjukdom som gör det hopplöst med spontana grejor och det är ju inte kul heller att "boka en tid" för möhippa..
    Men jag får väl se vad som händer jag också=) Håller tummarna för att det blir lugnt..

  • ciacia

     


    sommaren 2010 skrev 2010-08-11 12:33:07 följande:
    Ja det är väl bara att ställa in sig på det,men hade inte blivit besviken om ingen nämnt det från början,men när de pratat jätte mycket med mig om det innan,så blir jag ju besviken.Har försökt gjort mig färdig på morgonen i flera veckors tid utifall att:) Är man tråkig och ingenting att umgås med om man inte super skallen av sig,eller om man ammar.Dessa två är riktiga partyprinsessor fortfarande trots att jag är yngst..Hur ska man låta bli att vara besviken på dom under bröllopsdagen:(

    Det är ju det som är konstigt också tycker jag, att de har hintat om det... Väldigt konstigt! Blir man hintad så har man ju förhoppningar och då blir man ju mer besviken, som du skriver... Nä, man är verkligen inte tråkig om man inte super skallen av sig. Jag gillar att festa till det och önskar väl en "sån" möhippa (nåja, jag ska inte supa skallen av mig, vill gärna komma ihåg nåt också... *s*), men om jag skulle fixa en möhippa som av nån anledning inte vill eller kan dricka alkohol, ja då skippar man väl det. Allt annat kan man ju göra och kul blir det ändå! Hmpf, blir fan arg ju! Men det kanske är bäst att du tar upp det innan helgen då, så att du inte kan få det ur ditt system så att säga. Bröllopsdagen ska inte präglas av detta. Försök att ta det "lugnt" så ni inte hamnar i värsta fajten. Lycka till oavsett!

  • ciacia

     


    Marängtrollet skrev 2010-08-11 12:39:31 följande:
    Kanske har dina systrar tänkt sig att i alla fall ta med dig ut och äta ändå?De kanske har insett att det inte var så praktiskt för dig med amning och allt att ha en traditionell möhippa? Mysko bara att vänta ända in i det sista i så fall, men ändå.Men vääääldigt taskigt av dem om det inte blir någonting alls om de nu har hintat dig så länge om det! Då ska de ha en bra förklaring!Själv vore jag oerhört tacksam att få slippa..jag vet att det låter skittrist, men jag har en kronisk sjukdom som gör det hopplöst med spontana grejor och det är ju inte kul heller att "boka en tid" för möhippa..Men jag får väl se vad som händer jag också=) Håller tummarna för att det blir lugnt..

    Jag tycker att ni ska bestämma en dag och tid för att genomföra möhippan. Visst, det är väl jättekul att bli kidnappad, men om inte det funkar för dig, ja då får ni bestämma en dag tycker jag. Du och dina vänner kan väl sätta er ner och planera en dag/kväll?! Ni får lika roligt för det, tror jag. Du ska väl inte vara utan möhippa av den anledningen?! Om det sen finns andra anledningar som rör din sjukdom som gör att du tycker att det inte funkar/blir jobbigt, det är ju en annan sak. Vad tror du om det?!

  • Joseful

    Blir ingen för mig med, har bara en vän och hon kan ju inte ordna något för bara henne och mig, skulle ju bli lite konstigt, sen är hon inte riktigt den typen som hittar på sånna saker...

  • Pärlis

    Man vet aldrig! Jag trodde heller inte att jag skulle få någon. Jag hade inte fått några hintar eller nåt sånt.
    Men dagen innan bröllopet när jag hade fått gjort mina naglar så blev jag hippad av mamma och syster =) Supermysig möhippa. Och vilken överraskning. Hade INGEN aning alls! =)

  • Marängtrollet

    Tack ciacia, jo jag funderar på att bara ta med min syster och mina två bästa vänner och ta en mysig Spa-dag med god mat och prata om roliga saker vi varit med om.
    Tror de andra förstår, de vet hur jag är =)
    Men NÅGOT kan man ju hitta på, blir nog lite tomt annars kanske...?
    Gubben blir det värre för, ha ha! De som drar ut honom har alltid galna men roliga grejor för sig. Inget elakt dock..

  • Framtiden är vår

    Hej jag fick en mini möhippa av mina systrar ( som är mina tärnor) i form av hemma lagad taimat och god dricka..det blev allderles lagom i slut ändan iaf..visst hade det varit kul med lite fart och fläkt men bus m.m  men tyvärr så kunde inte några andra komma pga bortresta, ingen barnvakt osv..så det blev jag, mina två systrar och tjej till.


    Man får nöja sig med det man får av sina tärnor och vänner...


    Trisst att dom inte har gjort än för dig, men kan du inte bara fråga vad som hände..det kanske beror på det kassa vädret hela sverige har haft dom senaste veckorna...värt att fråga tycker jag


     


    lycka till med bröllopet =) Jag gifter mig också 14/8


     


     

  • Rufsas

    Du kanske får en fruhippa när de känner att du kan släppa amning och annat? Inte helt ovanligt med fruhippor faktiskt. Hur som helst önskar jag dig all lycka på bröllopsdagen!

  • ciacia
    Marängtrollet skrev 2010-08-11 19:56:08 följande:
    Tack ciacia, jo jag funderar på att bara ta med min syster och mina två bästa vänner och ta en mysig Spa-dag med god mat och prata om roliga saker vi varit med om.Tror de andra förstår, de vet hur jag är =)Men NÅGOT kan man ju hitta på, blir nog lite tomt annars kanske...?Gubben blir det värre för, ha ha! De som drar ut honom har alltid galna men roliga grejor för sig. Inget elakt dock..
    Men guuuud så härligt det låter! Så klart de andra förstår. Känner de dig så vet de ju hur du funkar. Jag vill också inkludera nån spa-grej i min möhippa. Jag tror att mina vänner vet om det. *s* Blir värre för min också kan jag säga. Flera har redan sagt, fast ingen vet om att vi ska gifta oss, att när det är dags för er, ja då ska x få göra alla galna grejer som han hela tiden föreslår för alla andra.... Hm, kan bli jobbigt...
  • ciacia
    Rufsas skrev 2010-08-11 20:10:25 följande:
    Du kanske får en fruhippa när de känner att du kan släppa amning och annat? Inte helt ovanligt med fruhippor faktiskt. Hur som helst önskar jag dig all lycka på bröllopsdagen!
    aha, finns det sånt också?! Det hade jag inte hört talas om. Det är ju faktiskt inte omöjligt i detta fallet...
  • sommaren 2010

    Tycker verkligen att det blir för tajt med tid om det blir nu,i så fall i morgon men då får det verkligen bli nått lugnt som inte tar upp hela dagen.Nån fruhippa tror jag inte att det blir jag tror inte att de ens vet att det finns nått sånt:) Jag har ställt in mig på att få ett underbart bröllop ändå,med eller utan bröllop,att jag sen inte kommer att prata med mina systrar på bröllopet,det är en annan sak:)

  • Snigel Bee

    Tråkigt att de inte verkar ha planerat nåt men ja håller med nån här som frågade om du kan ta tag i d sj! =) Om du har tid o vill så klart! Vill du gärna ha en o dem runt dig inte planerat nåt så ring kompisarna o fråga om ni kan hitta på nåt! Kan bli jättekul det me!

    Ja vill inte ha nån o mina ringer mig o min tärna för att d vill gärna ordna nåt! Hade ja kunnat hade ja skickat dem till dig istället! :P

  • Uttan

    Jag har valt mina systrar som tärnor, men vill egentligen inte att dom hittar på en möhippa i den bemärkelsen. Jag skulle gärna se att mina vänner drog med mig ut på något med de bor 40 mil bort och de som bor här bryr sig nog inte ens - om man nu kan kalla det vänner då.


    Men hey, jag ska gifta mig, det är huvudsaken - Jag får min man ;)

  • fibobs

    Håller med Rufus, kanske det kan bli nåt kul ändå!
    Kramis 


    Rufsas skrev 2010-08-11 20:10:25 följande:
    Du kanske får en fruhippa när de känner att du kan släppa amning och annat? Inte helt ovanligt med fruhippor faktiskt. Hur som helst önskar jag dig all lycka på bröllopsdagen!

     


     

Svar på tråden 3 dagar kvar till bröllopet och blir nog utan möhippa:(