• ToE rockin it since 07

    Nyförlovad!:D

    Åhh! I fredags gick min kära pojkvän ner på knä till The Police's "Every breath you take" och frågade om jag ville förlova mig med han:) Of course! Är sååå lycklig! Doch planerar vi inte bröllop riktigt än, men kände mig ändå ganska välkommen till denna sida:)


    Jag kan inte sluta titta på min ring! Sen tänkte jag..alltså, den är från Guldfynd, där en stor del handlar sina förlovningsringar...Så jag undrar har någon av er därute en likadan som jag? Här är den:


    www.guldfynd.se/page.jsp&articleNo=0333575&step=2&&productType=0&priceRange=&attributeType_4=472&articlesPerStep=8&attributeType_2=&attributeType_1=&articleNo=&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E


    Sen undrar jag en sak..När vi berättade för min svärmor att vi förlovat oss, så hade hon sin vän där som fick se våra ringar. Min pojkvän ville hellre ha vitt guld och jag ville ha vanligt guld, med de passar ändå jättebra ihop iom att min har diamanter.. Men hennes vän sa; "Ni har ju inte likadana ringar, det är ju fusk!"


    Jag blev ganska irriterad på detta.. Vad tycker ni? Måste man ha exakt likadana?

  • Svar på tråden Nyförlovad!:D
  • TheD

    Jag och min fästman har likadana men det är upp till er, kom ihåg det!!! Jag och min s.k svärmor inte en bra kombination då jag  hatar henne vilket andra cokså gör. Hon kunde knappast gratulera oss när vi förlovade oss. Min släkt skiackde blommor och kort och presenter :) Min familj fixade middag för att fira vår förlovning och mamma och pappa och köpt champange (!).

    Så alla går inte ihop taht's life och denna dam är inte bjuden på bröllopet skall jag tillägga :D vilket känns MYCKET bra!

  • Evillina

    Ojoj jag känner mig välkommen trots att jag inte är förlovad ännu. Hoppas han friar snart!


    GRATTIS till dig! Måste kännas underbart! =)


    Jag tycker att man får tycka som man vill när de gäller ringarna. Det är väl ingen annan som ska bry er om era ringar!!! Det har väl ingen annan med att göra. De är ju inte de som är förlovade med din kille. Alla tycker ju helt klart olika och det är väl en smaksak. När jag kollat runt på förlovningsringar är det många där man ser att kvinnans ring har diamanter. Men vill man ha två likadana kan man ju beställa det.


    Vad jag tycker är ju egentligen ganska oväsentligt men jag vill att jag och min kille ska ha likadana ringar. =)


    Lycka till i framtiden nu! =)


     

  • Ezna

    Bara en fråga... han gick ner på knä och frågade om du ville förlova dig med honom?
    Inte gifta dig?!

    Finns inget "måste"..
    Alla gör vi som vi vill...

    Jag å min m2b har likadana förlovningsringar, och kommer ha snarlika vigselringar!
    Men det är vi..

  • Bride in leather

    Vi har likadana men det får ju vara upp till var och en.I Usa tex har de ju inte likadana då kvinnan oftast har en blaffig ring,i alla fall på teve;)

  • Carstef2010

    Grattis till frieriet!


    Vi har inte likadana ringar. Vi hade lite delade meningar om hur vi ville att våra skulle se ut. Min förlovningsring har lite rundare kanter för att den skulle passa till vigselringen medan min makes ring har lite rakare kanter. Vi kände att huvudsaken är att vi båda har ringar som vi trivs i, vi ska ju ändå ha dom resten av våra liv

  • mattiasFästmö

    Vi har likadana förlovningsringar, och kommer ha snarlika vigselringar, jag kommer ha en sten i min och han kommer inte ha det Och grattis! Men han friade inte alltså? utan frågade bara om du ville förlova dig? :-/ eller?


  • KatjaB

    oo vilken fin förlovningsring klart man inte måste ha likadana ringar, ni ska väl ha nåt ni båda gillar eftersom ni kommer ha dem förhoppningsvis resten av livet.

    vi har titan, så det är väl fusk om nåt när det "inte ens" är guld. Kör på det ni gillar och skit i vad andra tycker.. om de nu har så mycket åsikter kan ju de faktiskt välja att göra så själva

    grattis till förlovningen


  • ClaraH

    Jag blev friad till i juli (giftemål om ett år). Vi började titta på ringar dagen efter och vi har beställt (inte fått ännu) helt olika ringar. Båda i vitguld, för att båda gillar det, men jag har en större enstensring och han en ring med tre små diamater på tvären.

  • ToE rockin it since 07

    Jag har också tänkt så, att man ska ju ha dem resten av livet:) Så man ska ju trivas med dem. De har kanske olika färg, men de båda är av den "runda" varianten och tjocka och breda. Så egentligen är det bara färgen som skiljer:) Och min är egentligen en alliansring, därav diamanterna.


    Enza: Han frågade om jag ville förlova mig med han eftersom det var det vi gjorde; förlovade oss:) Sen efteråt sa han att han kände sig dum att han inte frågade om jag ville gifta mig med honom, men det är ju självklart att jag vill det om jag gick med på förlovning, höhö:P


    Tack för alla gratulationer!:D

  • solrosen12

    Ett stort grattis till dig/er! Vad roligt.

    Det är väl inte ovanligt att man har olika?  Mn mammas förlovningsring är i vitt guld och pappa har rött guld och deras är inte alls lika men lika förlovade/gifta är de. Dessutom förlovade samt gifte de sig på 70-talet.. så inte är det några nymodigheter att ha olika material ;) (kan tillägga att min moster och hennes karl oxå har olika material)

    lycka till!! grattis igen

  • las vegas bruden

    Grattis, vad roligt!! =D


    På tal om olika ringar så kommer vi (jag och min sambo) ha olika den dagen vi gifter oss. Eftersom jag har valt nya ringar i vitt guld, med diamanter. =)


    Jag hade, precis som min m2b rött guld på min förlovningsring. Men den kommer alltså att bytas ut, jag tror jag kommer rama in den tillsammans med ett kort på oss. Men m2b vägrar byta så han kommer ha kvar sin. 


    Ringarna finns på min sida för den som är nyfiken. =)


  • Klockarbol

    Grattis!

    Inte behöver man ha likadana ringar inte!

    Jag och den ännu så länge oäkta hälften har genom åren (mer än 20 år) väldigt sällan varit överens om nåt! Så när vi skulle förlova oss så gjorde vi det enkelt för oss - vi gick ut var för sig och köpte våra egna ringar .

    Förunderligt nog visade det sig att vi valt samma modell (tre-färgad ring) men i olika butiker...

  • Albertina83

    Grattis! Jag och min fästman har likadana ringar men det tycker jag inte att man måste ha. Vi var och valde ut ringarna tillsammans och vi fastnade för samma ring. Vi valde guldringar med lite mönster på. Sen får vi se om om vi kommer ha likadana vigselringar, vi planerar inte bröllop än.
    Vi förlovade oss i år, vid midsommar. Jag kan inte heller sluta titta på min ring. Jag trodde alldrig jag skulle förlova mig, känns för bra för att vara sant men det är ju sant.

Svar på tråden Nyförlovad!:D