• Ida Larsso­n
    Äldre 13 Jul 19:38
    13507 visningar
    6 svar
    6
    13507

    Hyra partytält i Norrbotten?

    Vi skulle behöva hyra ett stort partytält, vi kommer gifta oss 14 mil norr om Luleå. Tältet ska rymma 70-80 personer. Vet någon vart vi kan få tag i ett tält?

    Vet någon vad det kostar? Har hört om ett par som hyrt ett partytält där man fick med golv och tältet rymde 40 personer. Kanske man kan hyra två och bygga ihop dem?

    Tacksam för alla tips!

  • Svar på tråden Hyra partytält i Norrbotten?
  • Ilys2
    Äldre 13 Jul 19:52
    #1

    Har du testat att Googla olika företag? Vi bor i Jönköping o hade jättesvårt att hitta något före 50 personer. Räddningen blev den lokala hundklubben som hade två tält för runt 25 pers per tält. Så testa att ringa runt lite om inte annat.


    I värsta fall så säljer ex Ö&B o Jysk ut sina tält nu. De största kostar runt 2500 kr inklusive väggar. Kommer tyvärr inte ihåg storleken.

  • Ida Larsso­n
    Äldre 13 Jul 22:19
    #2

    Jag har försökt googla men hittar "bara" små tält. Tror att vi kommer behöva minst 12x8 meter. Ska kolla på ÖoB mfl ställen. Tack för tipsen.

  • Ilys2
    Äldre 14 Jul 11:28
    #3

    Du får göra som oss annars o foga samman två tält. Exakt hur det ska gå till det kan jag inte säga än men vi har iaf två tält o det är ju en bra start.

  • Jmms
    Äldre 14 Jul 18:08
    #4

    Jag har i alla fall hört att brandstationen har ett jättestort tält, om de i Arjeplog har ett kanske även Luleå har.

  • Boxieb­ride
    Äldre 14 Jul 20:56
    #5

    Kolla med företaget som heter MSP, (http://www.msp.nu/default.asp?id=1)   jag har hyrt tält av dem till företagsfester tidigare, kan byggas så stora man vill ha. Dock är det samma typ av tält som används till festivaler så de kanske inte är så passande till en bröllopsfest, men ring och prata med dem.

  • Äldre 10 Jan 11:32
    #6

    Kolla med Fyrkantens Party och Event i Boden. Där kan man hyra Partytält, Bord, Stolar och Porslin!

Svar på tråden Hyra partytält i Norrbotten?