• Bellso­n
    Äldre 21 Jun 12:01
    28845 visningar
    28 svar
    28
    28845

    Kommer ni att ha favors till gästerna på ert bröllop?

    Vad tycker ni om Favors till gästerna?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kommer ni att ha favors till gästerna på ert bröllop?
  • Millan­ita
    Äldre 21 Jun 12:02
    #1

    Hade visserligen varit roligt, men det känns lite väl påkostat att ge ngt till gästerna utöver allt annat dom får under kvällen. Vad skulle man isf ge som favors?


  • TheSec­ret
    Äldre 21 Jun 12:06
    #2

    Eftersom vi inte har något stort bröllop (34 gäster) och har det ganska personligt så tycker jag det känns väldigt rätt o bra att dom får något litet för att visa dom att vi är så tacksamma över att dom vill komma o fira med oss.
    Vi kommer ha några chokladbitar i en tyllpåsa, enkelt o bra. Måste inte vara något som kostar skjortan.

  • Dolly8­4
    Äldre 21 Jun 12:27
    #3

    Jag tycker att middagen och festen är tillräckligt för våra gäster :) Vad skulle man ge? En chokladbit? De kommer att ha en hel godisbuffé att frossa ifrån :)

  • Nordis­kbrud
    Äldre 21 Jun 12:36
    #4

    Ja det hade vi. Förts var det tänkt att det skulle bli fem sockrade mandlar men eftersom vi fick med två fina praliner till varje person när vi köpte tårtan så blev det två chokladpraliner och lite blått godis i en cellofanpåse till varje gäst. Enkel, snyggt och ganska biligt.
    Vi hade inget godis mer än tårta o vickning under kvällen så jag hoppas att våra små godisfavours var uppskattade.


  • Sebast­iána
    Äldre 21 Jun 12:47
    #5

    Gästerna får en fest med trerätters, livemusik, godisbuffé, fri bar mm... tycker att det räcker. Vad skulle vi ge? Tror inte många sparar presenter från bröllop.

  • MrsGra­nath
    Äldre 21 Jun 12:52
    #6

    Anledningen till att vi ska ha favors är mer kul än för att vi ska vara "snälla" mot våra gäster=)
    Kommer att bli ett kinderägg till varje gäst, pga tema från förlovning och frieri...
    (Läs min presentation om du e nyfiken).
    Sen att det är choklad efter maten och nåt att bygga och pilla med om du har tråkigt är ju bara ett plus! =)

  • 090208
    Äldre 22 Jun 16:11
    #7

    Nä, vad kommer det ifrån egentligen? På namnet så verkar det ju vara amerikanskt, som så mycket annat tjafs.


     


    Men Kinderägg är kul!

  • Gnistr­a mera
    Äldre 22 Jun 16:15
    #8

    En special designad ask med chokladhjärtan i + en mini järermeister flaska. Båda asken  och flaskan har special ettiketter med våra namn, datum, monogram och färger

  • Gnistr­a mera
    Äldre 22 Jun 16:17
    #9

    jägermeister skall det vara

  • moonli­ghtgir­l
    Äldre 22 Jun 16:23
    #10

    Nej jag och min sambo känner att vi bjuder ju på bröllop och en förhoppningsvis kanon fest med väldigt god mat och trevligt umgänge, vi ska även servera tårta, vickning, snacks bord ska vi också ha så vi tycker att det får räcka.

Svar på tråden Kommer ni att ha favors till gästerna på ert bröllop?