• my missis
    Äldre 24 May 20:13
    12396 visningar
    14 svar
    14
    12396

    Butiken GULD! i Sollentuna och kista

    Har nån handlat här?

  • Svar på tråden Butiken GULD! i Sollentuna och kista
  • Plutte­n2010
    Äldre 24 May 21:07
    #1
    -1

    Var på väg att göra det men bemöttes inte med något vidare intresse när vi gick in i butiken i Kista. Gick istället vidare till Ringen guld och fick väldigt bra hjälp (och pris) så beroende på vad du vill ha för ring så rekommenderar jag att gå dit istället.{#lang_emotions_laughing}

  • my missis
    Äldre 24 May 21:30
    #2

    Plutten2010: Hann ni med att kolla priser och så på GULD? Jag såg att ringen guld har 50 % på alla diamantsmycken, är det verkligen så bra som det låter? Handlade ni där?

  • Plutte­n2010
    Äldre 24 May 21:46
    #3
    -1

    Var först ute efter Schalins Solvind och gick till Guld! för att de hade rabatt på den men blev lite sur över ointresset att hjälpa oss i butiken. 

    Så vi gick till Ringen och blev väldigt väl bemötta. Föll för en av deras ringar (ingen märkesring) så vi handlade där, har ringen i mitt galleri under Starka bilder. Jag var lite nervös först, just för att det låter för bra för att vara sant (de hade 50% då också) men ringen är jättefin! {#lang_emotions_laughing} Min m2b gick t o m till Smycka för att kolla ringen så att jag skulle lugna mig...  {#lang_emotions_heart}

  • Plutte­n2010
    Äldre 24 May 21:47
    #4

    oj, upprepade mig lite från tidigare inlägget såg jag.. =)

  • my missis
    Äldre 24 May 22:05
    #5

    plutten2010: vet inte om jag är lite korkad just nu, men vad menas med starka bilder?
    De ringar jag ser är väl era förlovningsringar, eller?

  • my missis
    Äldre 24 May 22:07
    #6

    Ok nu fattar jag!  jättevacker, vad kostade den, om man får fråga? berätta lite om den...

  • Plutte­n2010
    Äldre 24 May 22:12
    #7

    50% av 23200 kr så 11600 kr (om jag minns rätt, köpte den i höstas.. =)

    Vad vill du veta? Det är en briljantslipad diamant i mitten och fyra stycken princess på varsin sida. Totalt är den på 0,56 ct. 4 mm bred... hmm, vad mer.. ? =)

  • ebbas mor
    Äldre 24 May 22:24
    #8

    Hej!
    Jag och min blivande har varit där och kikat 2ggr, dvs på GULD i Kista. Vi belev omhändertagna och fick svar och hjälp. Dock upplevdes försäljarna ngt unga och lite luriga vid kostnadsförslagen.
    Vi kunde få schalins Saine och 2förlovningsringar från schalins för 26000kr totalt, vit guld och 0,5ct. Kanske billigt enligt er.
    Andra gången så frågade vi om de kunde göra en engelbert-liknande ring och det kunde de göra. Ringen skulle vara i vit guld, 0,4ct princessslipad (kvadratisk) diamant wvs och 2förlovningsringar för 22000kr.
    Men magkänslan var att jag/vi inte skulle få proffisgt gjorda ringar. Kan inte peka på vad det är som gav den känslan.
    Lycka till

  • my missis
    Äldre 24 May 22:25
    #9

    Tack för svaret, ska nog besöka dom snart. Jag börjar jobba i Sollentuna nästa vecka så jag börjar med att gå till GULD, så fär vi se, sen går jag nog vidare till ringen guld också, bara för att jämföra.

  • Carin o Mikael
    Äldre 10 Jun 09:49
    #10

    Vi var också på GULD! i Kista igår och blev sådär bemötta... Var ut efter ett par diamantörhängen som morgongåva.Tjejen i butiken visste inte var det var för kvalité på stenarna, hur stora de var med mera... Så det blev inget köp där.

    Vi gick vidare till Ringen Guld där vi köpte våra vigselringar och köpte örhängena där istället på 50%. Vi var där och kollade först men de var liiittteee dyra trots 50% (hade inte räknat med så stora diamanter) men föll för att det är samma fattning på örhängena som på stenen i vigselringen...

    Vi köpte våra vigselringar där tidigare: vigselring 4 mm skena med 0,56 ct solitär, TW vvs1. Breddade förlovningsringen från 3 mm till 5 mm med samma stenar i som tidigare, min blivandes breddades också och gjordes tjockare = allt till ½ priser mot var det skulle kostat.


    Men supernöjd är jag med både ringar och örhängen!! Bild finns i galleriet.
    Kan verkligen rekomendera Ringen Guld!!
    /C&M

  • frank engber­g
    Äldre 14 Apr 16:11
    #12
    Plutten har helt fel. Jag va där med mi fru och fick väldigt mycket hjälp och bra priser. Väldigt kunniga, trevliga och erfarna personal som erbjöd mig ca halva priset till guldfynds priser. Rekomenderar starkt, både GULD i kista galleria och GULD i sollentuna centrum:)
  • Zara81
    Äldre 14 Apr 17:31
    #13
    +1

    Jag har handlat på Guld! i Sollentuna! VÄldigt trevlig persoanl och bra priser. Rekommenderas starkt

  • Äldre 23 Sep 13:57
    #14
    +1

    var nyligen på Guld i Kista super nöjd fick även extra rabatt när vi beställde våran ringar   

Svar på tråden Butiken GULD! i Sollentuna och kista