• scarbo­rough8­1
    Äldre 22 Apr 15:38
    1774 visningar
    6 svar
    6
    1774

    Varför bjuder gäster med sig mer människor...?

    Vi har haft fler fall av gäster vilka bjuder med sig fler gäster... Inga vi känner... har ingen kolll hur seriös deras förhållanden är, men det blir ju snart för många människor. Ingen av mig och min M2B är duktiga på att säga ifrån. Man tycker kanske att gästerna kan tänka ett steg längre och tänka att det kanske finns begränsningar i gästantalen. DRygt är det dock. Tror inte vi är själva om det heller. Varför gör man så?

  • Svar på tråden Varför bjuder gäster med sig mer människor...?
  • fibobs
    Äldre 22 Apr 15:45
    #1

    Va!!!
    Det var det fräckaste!
    Hoppas det inte händer på er Dag!!

  • Bride in leathe­r
    Äldre 22 Apr 15:47
    #2

    Om ni inte klarar av att säga ifrån så kanske ni har någon som det istället?


     


    Man gör ju inte så bara.


     


     

  • a n n a
    Äldre 22 Apr 15:48
    #3

    vi hade ett par av gästerna som frågade om respektive - som vi inte ens visste fanns :) - fick följa med och iom att vi har en specialvariant där vi äter middag på namngiven restaurang var det inga problem att dessa respektive följde med, hade känts konstigare om de följt med på en traditionell bröllopsmiddag...

  • scarbo­rough8­1
    Äldre 22 Apr 15:53
    #4

    Jomen varför är folk så fräcka och frågar?
    Eller egentligen inte frågar utan säger att de ska med..
    Jag skulle aldrig bjuda med någon som de inte kände på en sån stor sak som ett bröllop.

  • Lyckli­ga013b­ruden
    Äldre 22 Apr 16:03
    #5

    Vi resonerade så när vi gjorde gästlista att alla hade en respektive och vi bjöd alla respektivar kända som okända. För vi tänker så att de kan vara ul att träffas lite snabbt och vi som brudpar hinner inte prata och umgås jättemycket med varje enskild gäst att det kan kännas tryggt och kul för de att uppleva vårt bröllop med sin respektive. Andra har resonerat på andra sätt och som gäst förstå exakt hur brudparet menar i inbjudan är att begära för mycket. Även om man bara skriver de inbjudnas namn på kuvertet är det inte många som tänker på det i dag.


    Därför tycker jag inte alls det är fräckt av gästerna att fråga, hur ska de annars veta och undvika missförstånd?


    Men att bara ta förgivet att en okänd respektive får följa med är fräckt.

  • Yarrow
    Äldre 22 Apr 16:28
    #6

    Min syster frågade idag om hon fick ta med sig en kavaljer. haha, roligt ord :)


    Eftersom hon inte är tillsammans med personen i fråga så sa jag att man inte direkt tar med dig en dejt på bröllop, förutom i amerikanska filmer kanske.


    Sen förklarade jag att vi betalar över 700:- per inbjuden gäst så vi ser helt att bara våra närmaste kommer på middagen. Respektive går givetvis bra också men inte några random dejter...


    Hon förstod.


    Men som någon skrev, det är ju inte oartigt att fråga. Det är oartigt att INTE fråga! :)

Svar på tråden Varför bjuder gäster med sig mer människor...?