• Malma3­59
    Äldre 13 Apr 22:57
    9078 visningar
    8 svar
    8
    9078

    Möhippa med jorden runt tema

    Hej!

    Vi är några stycken som håller på att ordna möhippa åt en vän och har tänkt oss ett jorden runt tema. Vi kommer under dagen att göra olika stopp med ett land som tema ex:

    Usa: vi börjar dagen med amerikansk frukost.
    Japan: sumobrottning med sumobrottningsdräkt
    Enlanand: afternoontea
    Mexico: kortare stopp med tequila-shot.
    kvällen avslutas med exempelvis Indisk-fest, med indiskmat o dekorationer.

    Men vi behöver förslag på fler länder där vi kan göra uppehåll, och annat roligt som man kan ha med under dagen. Har något haft något liknade, hur gjorde ni, eller har ni några bra tips?

  • Svar på tråden Möhippa med jorden runt tema
  • hernam­eispek­ka
    Äldre 13 Apr 23:08
    #1

    Något mellanösternland med tillhörande dans (typ magdans eller folkdans)... hmm, och kanske island om ni kan/vill rida islandshästar..

    Bra tema föresten :)

  • KatjaB
    Äldre 13 Apr 23:09
    #2

    gjorde inte Aqua en låt som hette "bben around the world" eller nåt liknande.. kanske något som bruden kan få sjunga och spelas in förstås


  • KatjaB
    Äldre 13 Apr 23:10
    #3

    finland: basta


  • Snart Anders­son
    Äldre 14 Apr 08:06
    #4

    Nya Zeeland - Bungy Jump...
    Kina - karoeke

  • miaik
    Äldre 14 Apr 08:12
    #5

    Danmark: dricka öl
    Frankrike: äta baguette och dricka vin

    Kul idé, det ska jag komma ihåg när jag ordnar möhippa!

  • Wunder­lich
    Äldre 14 Apr 21:32
    #6

    Jättebra tema tycker jag! Vi hade samma på min syrras möhippa förra sommarn, vi red islandshästar (Island), hade piqniq (Frankrike), gick på spa (kurorten spa i Beligien) och hade BarbieQ (Australien). Det var superroligt!

    En annan askul grej och som bruden tyckte var jättekul var att hon fick "flygbiljetter" innan hon åkte till respektive ställe med ledtrådar och instruktioner (packningslista - typ shotsglas, salt och tyrolerhatt). Mallar på fejkbiljetter hittade jag på nätet och sedan lade jag in lite (mycket) kluriga ledtrådar, lite nonsens (för att förleda), en massa kul grejs och givetvis en friskrivningsklausul på varje biljett som tex:

    VARNING: Möhippegänget premerar pinsamma historier, roliga historier och allt som skulle på något sätt kunna utnyttjas till diverse åtlöje av resenär, därför ska du under denna resa lämna alla förbehåll och vräka ur dig skammliga minnen, äckliga ragg och rediga fyllor. Vägrar resenär delge Möhippegänget denna information kommer resenär leva i evig förbannelse. Fyllda bajsblöjor kommer regna ner från skyarna vart hon en går, ingen disk blir ren och en viss konstig lukt kommer för evigt märka hennes hy.

    VARNING: Möhippegänget avsäger sig allt ansvar för resenär, vid olycka skickas resenär inlindad i persisk matta tillbaka till avreseort och alla delaktiga kommer strängt förneka all inblandning. Möhippegänget bestämmer därmed allt ? blivande brud inget. Om så att brud protesterar mot någon av de aktiviteter som genealiskt planerats kommer hon lida av sviterna från tusen nålar, pickepickdöd och/eller blånäsa.

    VARNING: Möhippegänget uppmuntar all form av ersättning från resenär som skulle kunna leda till mildare behandling under möhippan. I lekmun skulle det kallas mutor, och så låga är vi faktiskt! Pengar fungerar bra, men bäst smaskiga historier om brudgum som vi sedan kan dra upp på bröllopsfesten - ju pinsammare desto bättre. Under resan kommer resenär få bära sin egen packning samt alla andras. Under resan kommer diverse alkoholhaltiga drycker inmundigas, möhippegängets ord är lag (redan konstaterat), inmundiga därför utan protest det som bjuds.

    VARNING: Möhippegänget avsäger sig återigen allt ansvar för resenär, vid denna resa finns det stor risk att resenär låter undslippa sig olika typer av kroppsvätskor samt delge oåterkallerliga hemligheter, strupen kan alltså vid morgonkvisten kännas lite öm. Vi varnar även för att det kan krypa in en grävling och dö i nämda resenärs mun. Skrattmuskler samt tårkanaler kommer slitas och vi rekomenderar inte att du stämmer oss - du kan inte vinna.

  • Jmms
    Äldre 14 Apr 21:37
    #7

    ryssland: dricka sprit & basta.

  • Josseb­osse
    Äldre 14 Apr 22:03
    #8

    Spanien: Flamencodans och Sangria.
    Italien: Lära sig baka pizza.
    Båstad: Spruta skumpa

Svar på tråden Möhippa med jorden runt tema