• Dirigo

    Frieri på gång!

    Hejsan!!
    Jag ska fria till min kille men har lite funderingar kring det...
    Ehm... ni vet när man kollar på film (haha) så ger ju killen tjejen en stor diamantring.. Men det är ju den ring hon även får på sig på bröllopet sen. Men jag vill bara förlova mig just nu och sedan nångång i framtiden gifta mig. Då är det väl bara en vanlig förlovningsring man ger?! Man ger väl inte killen/tjejen en mer speciell ring än förlovningsringen?
    A, som ni kanske märker så kan jag ingenting gällande frieri och sånt så ge gärna tips på saker man ska tänka på i samband med frieri!
    Tack!

  • Svar på tråden Frieri på gång!
  • hernameispekka

    I amerikanska filmer får tjejen en diamantring och killen använder ingen ring förens på bröllopet då både tjejen och killen får en enklare ring.

    I sverige är det vanliga att både tjejen och killen får en enklare ring vid förlovningen och att tjejen sedan får en mer bling-blingig ring vid bröllopet (ibland vill även killen ha en extra ring vid bröllopet)

    Hoppas du blev lite klarare på det hela :P

  • Sebastiána
    Dirigo skrev 2010-04-04 22:40:09 följande:
    Hejsan!!Jag ska fria till min kille men har lite funderingar kring det...Ehm... ni vet när man kollar på film (haha) så ger ju killen tjejen en stor diamantring..
    I amerikanska filmer ja...
  • hernameispekka

    Jag tycker du ska göra som du vill men om det är du som ska fria till killen är nog den svenska traditionen lättare att utgå ifrån :D

  • Dirigo

    Haha jag ska göra det! tyckte bara det va onödigt att ge ett svar med "I amerikanska filmer ja..."
    Det va liksom inte riktigt det som va poängen

  • Dirigo

    Inte menat att låta tyken eller nåt!!!! verkligen inte!

  • hernameispekka

    Jo, förstår det, tycker det med... men är lite snurrig nu.. är du tjej eller kille? :P För såg att du startat en annan tråd där du skulle skämmas inför flickvän och här ska du fria till din kille? :P

  • Dirigo

    hmm.. nä det inlägget är inte från mig. du måste sett fel namn!
    Jag är tjej :D

  • Dirigo

    Men jag ser att du e fölovad =D
    Hur friade du till din flickvän/pojkvän?
    Jag hade tänkt ordna en heldag för mig och min kille.
    Först restaurang sedan bio och sist men inte minst så ska jag boka ett skit fint hotellrum på gothia tower i gbg och det är där frieriet ska äga rum =D
    Är det en bra idè?

  • Dirigo

    Men sen har jag en annan tanke också..
    Att skippa bion.. För jag vill ju vara finklädd och det är väldigt obekvämt att sitta i en biosalong i finkläder..

  • hernameispekka

    Jag och min kille satt på ett tåg och snackade framtid (hade då varit tillsammans 4 månader) och bestämde då att vi skulle förlova oss... Så nu i nyår (när vi varit tillsammans 1 år och 4 månader) åkte vi till göteborg och bodde på hotell och åt gott och allmänt njöt av varandras sällskap.. Inte för att det var ett överrasknigsmoment precis men det jämnade ut sig för vi fick ju gå och pirrigt kolla ut ringar tillsammmans istället :)

    Tror det bästa är att inte ha för mycket inplanerat då det bästa och viktigaste är varandra :D

  • Dirigo

    Jo det är ju visserligen sant..
    Men jag är den som vill ha allt, ALLT planerat!
    jag mår bättre utav det haha

  • hernameispekka

    oki, men varför inte mysa till det på spa och sen gå ut och äta, ta med honom till rummet och fria.... det är ju planerad aktivitet men med lugnt tempo och mycket kvalitetstid :)

  • Dirigo

    Jag har tänkt på spa men killen är inte så mycket för sånt tyvärr.. han tycker inte det minsta om sånt haha!
    Men tack så mycket för tipset=D

Svar på tråden Frieri på gång!