• Dolly84

    Vad gör ni med hunden på dagen D?

    Vi har en hund och har nu funderat på var han ska ta vägen på bröllopsdagen. Han kan absolut inte vara själv halva eftermiddagen och hela kvällen. Och alla vi känner kommer ju på bröllopet. Hur löser ni andra det? Vi vill helst inte att han sover borta hos någon främling heller (ja, vi är larviga så).

  • Svar på tråden Vad gör ni med hunden på dagen D?
  • Sanna2010

    jag har hund. En kollega till mig kommer ha honom! Han har varit hos honom förut och det känns bra

  • anoli

    Våran kommer vara hos svärföräldrarna, så kommer en granne till dem över och promenerar med honom. Han tycker nog mest det är skönt att få en hel em/kväll i lugn och ro :)

  • Cherrygirl

    ja de dilemmat har vi också..

    Jag har funderat på om han kan vara hos någon av mina föräldrars vänner, för de ska ju ändå inte på bröllopet

  • Dolly84

    Vi har tänkt lite på att fråga min systers kompis mamma. Men det är ju inte alls säkert att hon säger ja. Hur mycket pengar är det rimligt/normalt att erbjuda hundvakten?

  • JBB

    Vi funderade på det när vi hade hund och kom fram till att det lättaste vore om hunden fick åka till ett hundpensionat. Kanske kan det vara ett alternativ om ni inte hittar någon som kan ta hand om hunden?

  • Annapanna larsson

    Vår hund ska vara hos en bekant till mina föräldrar. De har tre egna hundar så hon kommer få kul! Hon går på hunddagis på vardagarna så jag är van vid att lämna henne bland massa hundar.

    Hur mycket pengar man ska ge vet jag inte men du kanske kan ge ett presentkort på chokladprovning eller liknande som tack. Då blir inte summan lika tydlig...

  • snuttfia

    Våra hundar kommer att bo på pensionat tillsammans med mammas hund under några dagar runt bröllopet. Tror det blir lugnare både för dem och oss. Vi stannar i bröllopssvit i två nätter efter bröllopet medan mina föräldrar har hand om barnen och jag tror att två hundar plus deras ovanpå våra busiga ungar blir för mycket för gammfolket att klara av Mamma blev jätteglad när jag fixade plats åt hennes hund också tillsammans med våra för hon var så orolig över hur de skulle hinna gå ut med henne mitt i allt... När hennes hund skulle få dela rum med våra så blev hon lugn. Mina hundar har bott på pensionat förut och det brukar gå alldeles utmärkt så det blir nog bra.

  • uppochhoppa

    Vi gör nog så att våra får bo hos uppfödaren, hon brukar alltid ställa upp! ( funkar så länge hon inte har valpar då, men det brukar vara en kull om året så det skulle vara otur i så fall). Vi har en fantastisk uppfödare!!!

  • Fenixx

    våra kommer vara på hundpensionat. brukar funka kanon. 2st kanske kan bo hos en uppfödarvän.

Svar på tråden Vad gör ni med hunden på dagen D?