• rosesa­rered
    Äldre 22 Mar 19:30
    9135 visningar
    13 svar
    13
    9135

    Coverband i Stockholm!

    Vi gifter oss om fyra månader och har letat coverband ett tag nu utan resultat. Vi började för ungefär två månader sen och har haft några band på gång som sedan har de inte kunnat på grund av att nån av bandmedlemmarna är bortresta just det datumet etc. Nu börjar mitt tålamod ta slut, hur svårt kan det vara att få tag på ett hyfsat coverband i Stockholms län? Gärna lite rockigt, dock inget måste. 


    Hur långt innan ska man vara ute egentligen för att boka ett band?


    Ni som har tips på band - jag tar tacksamt emot!

  • Svar på tråden Coverband i Stockholm!
  • Äldre 22 Mar 20:41
    #1

    Lite krångligt just med band på sommaren kanske. Det hänger på så många personer! Vilket datum gäller det?

    Och vad menas med rockigt? Vad får det INTE vara? Spelar det någon roll om det är kille eller tjej som sjunger?

  • Äldre 22 Mar 21:05
    #2

    Jag kan ge dig några namn, men vet givetvis inte om de är uppbokade... :)
    Spontant kommer jag att tänka på Big Fun, Partybandet, Backbones och HotShots, men det finns många fler givetvis.

    Om du har problem att hitta ett coverband som kan kanske en trubadur med bakgrunder kan vara något? Eller en duo?

  • rosesa­rered
    Äldre 22 Mar 22:34
    #3

    Datumet är 24 juli, mitt i semestertider.


    Hmm vad det INTE får vara är för mycket disco och vi vill gärna ha ett band som spelat på bröllop förut och har vanan inne. 


    Sen vad vi menar med rockigt är att vi gärna vill ha lite femtiotals-svängigt typ Elvis blandat med Kiss, ACDC, Bon Jovi, Iron Maiden etc. Kille eller tjej spelar ingen roll


    Backbones gillade vi väldigt mycket men tyvärr var de redan bokade på vårt datum. De andra ska vi kolla upp, tack för tipsen!

  • rosesa­rered
    Äldre 22 Mar 22:35
    #4

    Just det, i första hand är det ett band vi vill ha eftersom vi hunnit bli så inställda på det när vi letat. Men visar det sig vara helt omöjligt kan trubadur eller duo bli aktuellt.

  • Äldre 22 Mar 22:45
    #5

    Kolla The Believers också.
    thebelievers.se/

    Sedan kan jag alltför många band som inte spelar covers, och det är nog knappast intressant här...

    Önskar er iaf stort lycka till! Och säg till om du behöver mer hjälp.

    Kanske finns något på artistbanken.com också?

  • Ontomt­id
    Äldre 24 Mar 10:14
    #7

    Kolla med: www.bsrecordings.se/
    Vet att dom är erfarna av bröllop men har inte hört dem live.

  • karnev­al
    Äldre 28 Mar 00:32
    #7

    Hett tips: www.kaptenklover.se!

  • Kirsto
    Äldre 28 Mar 10:56
    #8

    Vi hade Seven days och var jättenöjda med dem!

  • piah53­7
    Äldre 28 Mar 23:45
    #9

    Flaschbackbandet från Gävle är bra
    samt Pulverz från Uppsala.
    Gå in på hemsida dbbmusik.dinstudio.se

  • Sylvan­der
    Äldre 30 Mar 08:51
    #10

    Bulldog

  • Sylvan­der
    Äldre 30 Mar 08:53
    #11

    glömde länken =)

    bandetbulldog.se/

  • jonemi­l
    Äldre 17 Apr 00:53
    #12

    Tja...jag har ett hett tips. de har dock ingen sida för de verkar klara sig bra utan det. typ av såna här tips...det är iallafall oerhört seriösa och rutinerade, många bröllop. vet att några av dem är kompband till anna bergendahl bl a

    "en finsk å tre svensk" heter de

    hitta deras mail i min mailbox

    enfinskochtresvensk@gmail.com

    lycka till!

  • Äldre 31 Oct 19:00
    #13

    Dessa är riktigt bra www.bubb.se. Goda referenser och ni får önska och påverka reportoaren.

Svar på tråden Coverband i Stockholm!