• Kathiz å Kimmo
    Äldre 21 Mar 21:32
    2532 visningar
    10 svar
    10
    2532

    Förstora ringar! Kan de minskas?

    Min "blivande" vigselring var för stor. Den har en större centersten och 5 stenar på vardera sidan om centerstenen. Den går att minska och den var ändå 4 strl för stor!!!

    Så ja, de går att minska. Sambons förlovningsring (utan stenar) var aningens för stor, den gick också att förminska.

    Det är nog billigare att förminska en ring utan stenar, så sa iaf en guldsmed till mig.
    Min sambo fick göra det gratis för att det var så lite som behövdes. Min förminskning kommer att gå på runt 1000-lappen eftersom det är stenar och att den var ALLDELES för stor. Stenarna kan nämligen lossna ur sin fattning så det är mer jobb med ringar som har stenar.

    Båda våra ringar är för övrigt i vitguld!

  • Kathiz å Kimmo
    Äldre 21 Mar 22:13
    #4

    Ja, vitguld verkar ju vara lite mer känsliga. Och de ska tydligen omrodieras lite då å då!

    Du kanske får ett bättre pris, det måste du ju kolla upp! Självklart kan de fixa till ringarna, men frågan är vad man vill betala för det. Om de blivit repiga av slitage är det inte så mkt att göra men om det är pga av annat borde du kunna reklamera.

    Du gifte dig i december sade du!? Min förlovningsring var inte speciellt repig efter 3-4 månader och då lever den ändå ett hårt liv.

    Sen kan jag tycka att visst är ringarna underbara när de är helt fria från repor och helt perfekta, men det har sin charm när de får lite patina och man ser att de varit med ett tag. Jag ser det som en positiv grej på ngt sätt. Det är min ring, den är med överallt och att det syns.

Svar på tråden Förstora ringar! Kan de minskas?