• minimia

    Någon med illamående under graviditet?

    Hej,

    Skrev innan ett inlägg också. Ska ta gravtest senare när jag sovit några timmar. Men kan inte sova, mår så illa och är orolig. Fast kan inte kräkas... lite konstigt. Någon som mer haft/har illamående under graviditeten som kände/känner stort illamående och inte sugen på någonting? Om jag inte är gravid så blir jag rädd för vad det kan vara. Usch vad jobbigt detta är :(

  • Svar på tråden Någon med illamående under graviditet?
  • Jojjo82

    Vinterkräksjukan? Jag hade precis de symptomen när jag hade den.

  • Aleta

    Jag mådde illa nästan hela graviditeten, inget konstigt med det, bara jobbigt.

  • emelia79

    Jag mådde så dåligt fram till v12. Det var som jag ständigt hade världens bakfylla. Kräktes aldrig men mådde så dåligt ändå. Som nån kört över mig med en ångvält. Tog mig knappt ur sängen. När jag väl tog mig ut med hundarna på skakiga ben fick jag lägga mig ute i skogen och vila för jag klarade inte av att gå. Det var hemskt. Men gick över....

  • Greeneyes

    Jag mådde oerhört illa, och det kom i samma veva som jag testade plus. Började som åksjuka ungefär och stegrades.
    Generellt sett så borde du få plus på testet om du mår illa, för det är hormonerna som ger plus som även ger illamåendet. Så testa!

  • minimia
    emelia79 skrev 2010-02-05 11:27:55 följande:
    Jag mådde så dåligt fram till v12. Det var som jag ständigt hade världens bakfylla. Kräktes aldrig men mådde så dåligt ändå. Som nån kört över mig med en ångvält. Tog mig knappt ur sängen. När jag väl tog mig ut med hundarna på skakiga ben fick jag lägga mig ute i skogen och vila för jag klarade inte av att gå. Det var hemskt. Men gick över....
    Hehe naw, fick du lägga dig ner i skogen, fan vad hemskt det låter :S Och det låter ju som exakt samma illamående som jag hade/har. Tog nämligen gravtest i morse men är ej gravid. Det sjukt jobbiga är att jag har mensverk men mensen vill fan inte komma... har hållt på i flera dagar nu. Så jag vet inte vad som försigår i kroppen.
  • CeKe

    Du kanske ska ringa och prata med en barnmorska/gynekolog? Kan ju va lugnande att göra en koll om du mår illa/har ont och är orolig för vad det kan va!

    Lycka till

  • Greeneyes

    Det kan ju vara så att det är för tidigt att testa, vänta en vecka och testa igen om inte mensen kommit. Annars kan du ringa till barnmorskan och be att de kollar.


    minimia skrev 2010-02-05 16:36:14 följande:
    Hehe naw, fick du lägga dig ner i skogen, fan vad hemskt det låter :S Och det låter ju som exakt samma illamående som jag hade/har. Tog nämligen gravtest i morse men är ej gravid. Det sjukt jobbiga är att jag har mensverk men mensen vill fan inte komma... har hållt på i flera dagar nu. Så jag vet inte vad som försigår i kroppen.
Svar på tråden Någon med illamående under graviditet?