• minimia

    Gravid? Snabbt svar, tack!

    Hej,

    Jag hade mens den 26 december och fick inte den nu i januari som jag skulle (min mens är ofta oregelbunden!) men nu känner jag fan graviditetssymptom, kan hända att jag är skengravid i och för sig. Min mens är alltså sen med cirka 10-11 dagar. Kan jag ha hunnit bli gravid eller är det som jag inbillar mig? Jag kissar hur ofta som helst utan att knappt druckit något, blir yr ibland och mår sjukt illa fast kräks inte. Brösten har blivit större men det blir de ju när man ska ha mens så kan ju bero på det också och jag har haft typ mensvärk i några dagar och jag har tagit ibumetin för jag har trott att mensen ska dyka upp men den har inte gjort det. Sen nu precis smakade köttfärsen konstigt fastän vi ätit den tusen gånger och innan har den smakat som vanligt. Tänkte ta ett gravtest imorgonbitti i alla fall. Och är jag med barn så kommer jag inte göra abort, gjorde det år 2008 och gör det inte igen. En av de värsta saker jag gjort i hela mitt liv.

    Hoppas att någon kan svara mig :)

  • Svar på tråden Gravid? Snabbt svar, tack!
  • minimia

    Glömde skriva att jag kan sova hur mycket som helst, orkar liksom inte stiga upp!

  • JBB

    Jag skulle gissa på att du är gravid, dina sympton stämmer på pricken med vad jag hade under mina båda graviditeter.

  • minimia

    Men kan man bli gravid så snabbt alltså? För i så fall är jag ju inne väldigt tidigt i graviditeten och känner redan allt detta? :O


    JBB skrev 2010-02-04 18:50:41 följande:
    Jag skulle gissa på att du är gravid, dina sympton stämmer på pricken med vad jag hade under mina båda graviditeter.
  • hernameispekka

    vet inte... du kan ju blivit det direkt efter din förra mens och då kan det vara väldigt tidiga symptom... men jag har själv aldrig varit gravid så vad vet jag xD men det låter som det

  • FelizLane

    alltså... jag blir lite typiskt sådär när min mens är sen. Får ofta symptomer men sen kommer mensen smygande.. :P

  • Sassabrassamandelmassa

    Vad menar du med gravid så snabbt?

    Du låter ju onekligen gravid


    minimia skrev 2010-02-04 18:57:12 följande:
    Men kan man bli gravid så snabbt alltså? För i så fall är jag ju inne väldigt tidigt i graviditeten och känner redan allt detta? :O
  • minimia

    Ja, det låter kanske konstigt med att skriva "gravid så snabbt", men det jag menar är nog om man får symptom så snabbt! :p


    Sassabrassamandelmassa skrev 2010-02-04 19:37:52 följande:
    Vad menar du med gravid så snabbt?Du låter ju onekligen gravid
  • Sassabrassamandelmassa

    Absolut, i sådana fall så äör du väl nästan 7-8 veckor gravid eller räknar jag fel?

  • minimia

    Hm.. jo om jag är gravid så måste det ju ligga på något sånt. Vet inte exakt faktiskt! Men det kan nog stämma.


    Sassabrassamandelmassa skrev 2010-02-04 19:43:59 följande:
    Absolut, i sådana fall så äör du väl nästan 7-8 veckor gravid eller räknar jag fel?
Svar på tråden Gravid? Snabbt svar, tack!