• BlackWIngedAngel

    Häst och vagn på Orust

    Vi har vårt sommarställe på Orust och runtomkring oss ligger ett par olika kyrkor. Varje sommar ser vi brudpar komma resande i häst och vagn från kyrkorna på väg till festen och jag har alltid tyckt att det sett så fint ut.

    Men så tänkte jag höra med er om någon här vet vilka som anordnar dessa transporter därute? Och om någon har en prisuppskattning på vad de tar?

  • Svar på tråden Häst och vagn på Orust
  • LovelyLove

    Jag hade satt in en annons i sttidningen!
    Den får hela stenungsund, tjörn, orust m.fl.

  • LovelyLove

    Och den når ut till alla då den är gratis och ALLA läser den.

  • Lajsan

    Vi gifte oss på Tjörn och åkte häst och vagn, vi hade en tjej från Henån, jag kan inboxa dej tel nr.

  • BlackWIngedAngel

    Hum skumt. Den här tråden stod som orörd. Jag skulle just gå in och putta upp den när jag såg att folk faktiskt hade skrivit här!

    Mikkethn: Har du haft kontakt med dem själv eller så?

    Lajsan: Ja, det får du gärna göra. Vad betalade ni ungefär?

  • Malla och Mojje

    Hej!

    Vi har kollat upp häst och vagn på Tjörn. Vi är dock fortfarande tveksamma för vi ska bara åka en liten bit men alla som kör på Tjörn har kommit överens om att de tar 4500-5000 kronor. Typ som en egen liten priskartell...

    Lajsan! Inboxa mig gärna också!!! Vi letar fortfarande!!

  • BlackWIngedAngel

    Det är faktiskt kriminellt att göra så!

    Malla och Mojje skrev 2010-01-14 17:33:11 följande:


    Hej! Vi har kollat upp häst och vagn på Tjörn. Vi är dock fortfarande tveksamma för vi ska bara åka en liten bit men alla som kör på Tjörn har kommit överens om att de tar 4500-5000 kronor. Typ som en egen liten priskartell... Lajsan! Inboxa mig gärna också!!! Vi letar fortfarande!!
  • Malla och Mojje

    Ja jag vet! Men de som jag pratade med vet nog inte det... Hon sa det rätt ut: "Vi tar 5000 kr. Alla gubbar som kör häst och vagn här på Tjörn har kommit överens om att ta lika mycket... "

    Vad säger man liksom?


    BlackWIngedAngel skrev 2010-01-15 11:55:56 följande:
    Det är faktiskt kriminellt att göra så!Malla och Mojje skrev 2010-01-14 17:33:11 följande:
  • BlackWIngedAngel

    Man kanske borde informera dem om att det är kriminellt. Då kanske de kan tänka sig att sänka priset, för att inte tillhöra en sådan kriminell priskartell längre? ;)

    Malla och Mojje skrev 2010-01-15 13:55:11 följande:


    Ja jag vet! Men de som jag pratade med vet nog inte det... Hon sa det rätt ut: "Vi tar 5000 kr. Alla gubbar som kör häst och vagn här på Tjörn har kommit överens om att ta lika mycket... "Vad säger man liksom?
Svar på tråden Häst och vagn på Orust