• linvinter

Manikyr i Mölndal/Göteborg/Kungsbacka

Hej,

Skulle vilja fixa till mina naglar, men jag vet inte vart jag skall gå. Några tips?

• Svar på tråden Manikyr i Mölndal/Göteborg/Kungsbacka
  • cire

Finns en tjej (eller ja det finns väl många) men som jag har pratat med som håller till i Onsala. Hennes företag heter Fröken Fin, hon har även helt underbara smycken. Jag såg naglar hon hade gjort och det var verkligen superfina.

Annars finns det ju många i KBa men har tyvärr ingen jag kan rekommendera.

• Millanita

Jag kan absolut rekomendera en tjej som jag gick hos i över ett år som heter Tina. www.nagelverkstan.se/
    Hon har bra priser och är supergullig. Hon kan sina saker också, har hållit på ett bra tag. Jag skulle inte gå till ngn som är helt ny eftersom många förstör och filar ner ens egna naglar ibland så långt så dom börjar blöda....

Hon sitter i KBA

• sandrita88

prova även m&m nail and beauty på linnegatan www.momnailandbeauty.se, jag går där, dom har grymt duktiga nageltjejer där, ägaren har vunnit massa priser.

• linvinter

Någon som provat Nagelmästarna?

• Bauti

Jag har varit på naglemästarna, GÅ INTE DIT. Svindyra och helt värdelösa. Har nog aldrig haft så fula naglar som efter besöket där.

Kan oxå rekomendera www.nailsno1.se/

• linvinter
    Bauti skrev 2009-11-19 13:10:58 följande:
    Jag har varit på naglemästarna, GÅ INTE DIT. Svindyra och helt värdelösa. Har nog aldrig haft så fula naglar som efter besöket där.Kan oxå rekomendera www.nailsno1.se/
    Där ser man.. det var min frisör som tyckte de var bra. Eller hon sa väl att de var bra sist hon var där, men det var nog ett tag sen.
  • sandrita88

förresten så var jag på m&m för bara nån dag sen och fick veta att dom nu ska ha nått erbjudande för nya kunder, nytt set akryl naglar från 250kr!!!!!!!!!!! superbilligt och dom e superduktiga verkligen.

• linvinter

Jag funderar på gel. Vad är för och nackdelar med de olika materialen?

• Bauti

Den stora skillnaden på gel och akryl äe att gel är mjukare. Vissa rycker att det ena funkar bätte än det andra. Hur det sitter är individuellt. Gel luktar inte när man gör dom vilket akrylen gör. Det ena är inte mer "vänligt" mot nageln än det andra.
    Sedan beror det på vilket märke man har. Det finns vissa skit märken och andra som e riktigt bra. Och det absolut viktigaset är hur bra nagelterapeuten är och hur du själv sköter dina naglar efteråt.
    Efter som båda innehåller plast så vill naglarna stöta bort matrealet i början. Därför kan man få mer släpp in början.
    Jag kan inte ha gel då jag bryter och skadar mina nagler med en gång, det är helt enkelt för mjukt för mig.
    Så det är bara att testa sig fram.

Lycka till!

• Millanita
    sandrita88 skrev 2009-11-21 19:00:51 följande:
    förresten så var jag på m&m för bara nån dag sen och fick veta att dom nu ska ha nått erbjudande för nya kunder, nytt set akryl naglar från 250kr!!!!!!!!!!! superbilligt och dom e superduktiga verkligen.
    Kikade på deras sida och det står inget om det erbjudandet där
  • sandrita88

jo men dom har delat ut flyers, låg en del på salongen som skulle utdelas. ring dom vet jag, så kan du ju fråga direkt annars.

• linvinter

Har bokat tid hos en tjej som arbetar med glasfiber, tyckte det lät som ett intressant material.

• Millanita
    linvinter skrev 2009-11-25 07:30:50 följande:
    Har bokat tid hos en tjej som arbetar med glasfiber, tyckte det lät som ett intressant material.
    låter läskigt...
  • linvinter
    Millanita skrev 2009-11-26 10:22:02 följande:
    låter läskigt...
    Jasså?
  • Capo

Jenny H naglestudio är mitt bästa tips! De tjejerna där är superduktiga!

Svar på tråden Manikyr i Mölndal/Göteborg/Kungsbacka