• jwocw
    Äldre 27 Oct 13:58
    6706 visningar
    20 svar
    20
    6706

    Ekologisk hudvård

    Jag skulle vilja ha lite tips på lite ovanliga märken med ekologisk hudvård. Sitter och letar på internet men det är ju alltid vissa som finns i alla butiker. Svårt att hitta nåt udda. Har du något tips på nåt lite mer ovanligt? Gör inget om det är svårt att få tag på. Sånt löser sig alltid. :) Gärna svenska märken, men även utländska.
    Tack!

  • Svar på tråden Ekologisk hudvård
  • solros­en22
    Äldre 27 Oct 17:12
    #1

    Måste tipsa om Stem organics. Hittade dom av en slump på nätet och beställde. Är jättenöjd. Kolla tex www.indulge.se/ProductList.aspx

  • justag­irl
    Äldre 27 Oct 17:43
    #2

    eleven.se finns 100% pure som är väldigt bra tycker jag.
    hildur.se har bra billig hudvård från Eco cosmetics och även Lisen organics som är superbra! Andra bra nätbutiker med stort sortiment är softskin.se och simplypure.se

  • Linkan­82
    Äldre 27 Oct 17:44
    #3

    Kolla in Weleda och Dermanord...

  • dfk
    Äldre 27 Oct 17:54
    #4

    Weleda, Doktor Hauschka och AnneMarie Börlind.
    De är väl inte så ovanliga dock.

  • ascens­ionday
    Äldre 27 Oct 18:48
    #5

    AnneMarie Börlinds produkter är ekologiska, alltigenom miljövänliga och inte i något skede testade på djur. Dessutom får man fantastiskt fin hy av dem!!! Finns på vissa hälsokostbutiker samt på nätet.

  • jwocw
    Äldre 28 Oct 18:08
    #6

    Massa bra tips. Tack! Men nu blev det lite svårt att välja istället. :) Vilket är ditt favvo märke?

  • dfk
    Äldre 28 Oct 18:21
    #7

    AnneMarie Börlind är min stora favorit!

  • ascens­ionday
    Äldre 28 Oct 22:50
    #8

    Där kan jag instämma! Pröva deras 'Naturesome', fungerar som dag- eller nattkräm, underbar!


    dfk skrev 2009-10-28 18:21:41 följande:
    AnneMarie Börlind är min stora favorit!
  • Oktobe­rfrun
    Äldre 29 Oct 09:44
    #9

    Kolla in www.hildur.se!!
    Jag köper där!

  • emilou­77
    Äldre 29 Oct 10:30
    #10

    Dr Hauschka! Det tar nån vecka för hyn att ställa om sig, men sen fick jag fantastisk hy.

  • CoA201­0
    Äldre 29 Oct 19:32
    #11

    Estelle&Thild har också en vuxenserie som ska vara bra.

  • Zephie­nnia
    Äldre 2 Nov 22:15
    #12

    Testa OCM, det är rena drömmen för ansiktet om man har tålamodet att jobba sig igenom övergångsperioden.
    Läs mera här: www.theoilcleansingmethod.com/

  • Aetern­um
    Äldre 2 Nov 22:28
    #13

    WISE NATURKOSMETIK!!!!

    Det är något som alla borde testa =) Ett helt underbart hudvårdsmärke som är så genomtänkt från början till slut.

    läs gärna mer på www.wisenaturkosmetik.se

    Finns allt från rengöring ( det är den enda jag har lite svårt för) till serum, ansiktskrämer samt kroppsolja & duschkräm. Inom kort ska det även komma handkräm & någonting annat, minns inte vad.

    Produkterna är otroligt dryga om man använder dem rätt, & de luktar så gudomligt gott & rent. Känns lyxigt för huden.
    MIn sambo undrade om jag var knäpp när jag köpte en duschkräm för 179kr, men det var i maj & nu när den precis är på upphällningen (alltså efter 6 mån &vi är 5 i familjen!!!) vill han inte använda annat! =)

    9 av produkterna finns att köpa på lindex, annars finns det en webshop oxå, lr så letar du reda på en återförsäljare nära dig.

  • Rufsas
    Äldre 2 Nov 22:28
    #14

    Är det någon som vet om Exuviance är ekologiskt alt. inte innehåller några mineraloljor?

  • emilou­77
    Äldre 2 Nov 23:03
    #15

    Hur lång övergångsperiod ungefär? Några dagar eller månader? Och hur ofta gör du det nu? Mellan massagerna, gör man inget då eller tvättar med annat? (jaaa, lite frågor )


    Zephiennia skrev 2009-11-02 22:15:46 följande:
    Testa OCM, det är rena drömmen för ansiktet om man har tålamodet att jobba sig igenom övergångsperioden.Läs mera här: www.theoilcleansingmethod.com/
  • vivlin­gs737
    Äldre 4 Nov 15:22
    #16

    akamuti samt rosenserien!

    Båda serierna är underbara men har olika bas! en är aloevera baserad och en oljebaserad! Super bra!

  • Zephie­nnia
    Äldre 4 Nov 16:23
    #17

    Jag gör det nån gång i veckan, men jag har aldrig heller varit den som tvättat ansiktet dagligen. Övergången tar olika lång tid från person till person, huden rensar ut en massa skit och man kan få finnar och annat mindre trevligt, men orkar man stå ut så är det värt det. För min del gick det på ett par veckor och då gjorde jag OCM varannan dag. Tror dock att man kanske inte ska börja närmre inpå sitt bröllop än ett par månader för säkerhetsskull, tycker man inte att det funkar så har man tid på sig att hitta något annat då.

    Till OCM använder jag tistelolja och en skvätt ricinolja och eftersom ricinoljan torkar ut så ska man ju inte göra det varje dag. Jag brukar köra på bara tistelolja som rengöring de dagar jag inte kör OCM. Och det finns ingen bättre sminkborttagning som jag stött på som funkar bättre än olja. Som ansiktsvatten brukar jag använda kranvatten med en skvätt äppelcidervinäger i så att porerna drar ihop sig.
    Mer om OCM finns hos lockig.se och deras forum. Börja läs här: www.lockig.se/forum/viewtopic.php&t=2112 tråden länkar till flera trådar i ämnet.


    emilou77 skrev 2009-11-02 23:03:33 följande:
    Hur lång övergångsperiod ungefär? Några dagar eller månader? Och hur ofta gör du det nu? Mellan massagerna, gör man inget då eller tvättar med annat? (jaaa, lite frågor )
  • FelizL­ane
    Äldre 4 Nov 17:34
    #18

    Tycker weleda är prisvärt och bra! :)

  • Äldre 3 May 13:03
    #19

    Dr hauschka är min favorit. Sjukt bra produkter, både hudvård & makeup.

    Köper Dr Hauschka från www.skinlife.se


  • Äldre 28 Feb 21:58
    #20

    Jag använder Body Bazars www.bodybazar.com egna naturliga och ekologiska hudvårdsprodukter. Otroligt effektiva och min hy har äntligen fått tillbaka sin lyster och balans.  Den har aldrig mått bättre. Och jag har verkligen testat allt. Jag blev tipsad av en vän att använda Afrikansk svart tvål som en daglig rengöring och för att exfoliera bort döda hudceller 1-2 gånger i veckan. Det är en tvål från Ghana som är baserad på 60 % ekologisk Sheasmör, kakao aska och Skal av matbananer. Hade aldrig hört talas om tvålen tidigare. Såg jätte konstig ut och jag var tveksam, men blev över förväntan helt överraskad. Tvålen är 100 % naturlig och otroligt effektiv på samma gång. Varken kemikalier eller andra konstiga tillsatser. Rekommenderar starkt och till alla som har en hy i obalans. Efter användning låter jag huden suga på rosenvatten baserad på färska destillerade rosor och kallpressad arganolja. Ni måste bara testa!!!  

Svar på tråden Ekologisk hudvård