• Vad kostar er dj?

Fre 4 sep 2009 11:32 Läst 14287 gånger Totalt 25 svar
    Fre 4 sep 2009 11:32

Vad kostar er dj o vad ingår då i priset?

• Fre 4 sep 2009 23:38 #11

Vi fick en offert på 6000, tyckte det var lite mycket.

• DiscJo­ckey
    Visa endast
    Tis 15 sep 2009 03:51 #12

Jag hoppas detta är till hjälp !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Svart eller vitt påverkar priset men...ingen i denna tråd säger inget om vad det är ni har betalat för !!!!

Det som är viktigt att ha i betänkande är vad som ingår i en offert !

Priset för en spelning varierar mycket beroende på hur lång spelningen är samt hur stort evenemanget är.
    Om det är 120 gäster i en jättelokal krävs helt annan utrustning är för ett litet bröllop på 35 personer.

6000:- Dj´s offert kanske innehåller flera påkostade ljuseffekter och trådlösa mikrofoner mm. DJ´n kanske baserar offerten på att vara på plats from. 15.00 till 03.00 Eftersom det är mycket utrustning som skall riggas upp/ner. Proffs brukar räkna med att det inte är önskvärt/genomförbart att rigga ljud och ljus under tiden det pågår bröllopsmiddag eller tårta & avec.

Titta inte bara på prislappen när ni jämför är mitt råd.

// Dj-Jussi

• Linade­sign
    Visa endast
    Tis 15 sep 2009 07:52 #13

Vi kollade först på att anlita en dj, men insåg at det inte skulle kosta så mycket mer med ett tvåmanna liveband. Så vi hyrde in två superbra killar för 5000 kr + resersättning (500kr). De fick verkligen fart på festen!

• patrik­oannik­a
    Visa endast
    Tis 6 okt 2009 08:34 #14

Vi kommer betala 5500 för DJ, inklusive ljus. Då ingår transport och uppsättning av allt i lokalen innan. Speltid under kvällen blir väl 4-5 timmar.

• Tis 6 okt 2009 09:06 #15

jag har en kompis som är dj, så han och killen han jobbar ihop med gör det till kompispris, dvs 800 kr. Men då fixar vi med högtalare, o allt som behövs. (min sambo är musiker så de har alla grejor som behövs)

• Tis 6 okt 2009 10:32 #16

Vi betalade 1.500:- för våran D.J. Men han är kompis med min man också. D.J:n stog även för lampor och discokula mm. + att han fick åka 10 mil (enkel resa) för att komma till våran bröllopsfest (och sedan åkte han 10 mil hem igen mitt i natten)

• Alexxx­i
    Visa endast
    Tis 6 okt 2009 10:35 #17

Vad får dig att dra slutsatserna om att detta skulle va svart?
    Det kan kosta 5000 att göra en håruppsättning och det kan kosta 1000 spänn för samma! Och båda i VITT!

Tack sarisen82=D

evst skrev 2009-09-04 18:46:32 följande:
    ja, alltså det här är vitt, med ok lön och ob-tillägg, det kostar mer såklart att följa lagen.
  • Mån 1 sep 2014 21:12 #18

Hej alla blivande makar!

Jag ska fylla i lite i denna tråd. Jag har 35års erfarenhet av event och agentur just gällande DJ och har c:a 30000 events varav c:a 5000 bröllop i ryggen.
    Jag äger och driver en av Sveriges största eventbyråer.

När ni pratar om att hyra en dj och kostnaden för det så är det självklart att man kan hitta en hyffsad DJ för allt från 1500:- till X kr, men man betalar för kvalité.

När man pratar om kvalité och event som bröllop så brukar standarden sättas rätt högt, men det är självklart individuellt olika. Hur som helst så hittar du inte en Erfaren DJ som levererar en högkvalitativ anläggning med ljud / ljus / andra önskemål, som dessutom levererar ett högkvalitativt framförande om priset ligger under 6000. Med erfaren menar jag då en person som har många års erfarenhet, är helt självgående samt ett enormt musiköra och artisteri. Gärna internationella spelning i bagaget.

Än en gång så är det beroende på krav / önskemål.

Exempel:

60 - 80 Gäster - (Ljudrigg för minst 100 personer för att ljudet inte skall drunkna i röster m.m) Detta skall din DJ ha kunskap om, vilket tyvärr inte de flesta har. De flesta underdriver med ljudet och det blir "godtagbart".
    Lokalen är c:a 80 - 100m2. Akustik, även något som din DJ ska ha koll på, men som även där är bristfälligt i de allra flesta fall.
    En lämplig ljusrigg för detta evenemang.
    Professionell DJ-utrustning för bästa framförande.

Detta får ni inte för under 10000kr ink moms.

• Tis 23 sep 2014 18:18 #19

Jag håller med erfaren DJ. Man får ofta vad man betalar för. Det är mycket tid som ligger bakom en duktig DJ. Utrustning kan vem som helst "fixa fram" men kunskapen att använda den saknas ofta. Sedan är det det faktum att om man skall ha det med alla kostnader och egenavgifter så är det svårt att försvara ett pris under åtminstone 5000:- för en hel kväll med transport, utrustning, riggning, genomförande, rivning och bortforsling av utrustningen. Med tanke på vad folk är villiga att betala får många andra delar av bröllopet är det lite konstigt att just DJ skall vara billigt.

• Ons 1 okt 2014 14:00 #20

Jag brukar ta 3500:- för att spela 4 timmar.För detta så får man mig och dj utrustning + förberedelser.
    Är det inte alltför långt så tar jag ingen reseersättning.

Sen kan man alltid boka på slutsteg, högtalare, ljus och rök.

Det värsta är tyvärr när någon säger att "jag har en grym ljudutrustning" som dom släpar med sig...  Dom må vara jätteexklusiva och snygga, dock inget man pumpar volym ur i 4 timmar. Har spelat skiten ur en hel del "hemmaanläggningar" av dyra märken.

Utrustning är inte billigt..

• Mån 13 okt 2014 12:41 #21

Hej!

Jag håller med Erfaren DJ till punkt och pricka! Vi betalade 6000kr för 'vår DJ' i Uppsala och vi fick verkligen vad vi betalade för. Han riggade allt och testade ljud och ljus kvällen innan. Sen spelade han och skötte ljusshow under hela kvällen. Sen plockade han ju ihop efter att han va klar. 

Vi hade även ett möte med honom ett par veckor innan festen där vi gick igenom vad vi förväntade oss och han berättade om hur han jobbar. Vi lämnade allt i hans erfarna händer.

Det var så himla bra på bröllopsfesten och alla dansade för fullt tills musiken tystnade.

I slutändan så var det verkligen värt varenda krona! Jämför man med ett live-band som kostar minst det dubbla så är det ingen snack om valuta för pengarna!

Lycka till alla där ute

• Tis 14 okt 2014 23:53 #22

Jag håller med erfaren DJ och många andra som skrivit.

Vi betalar 12000:- kr men då spelar han från det att vi kommer till herrgården under brudskålen ( lite lugnare/soft musik) och ända fram tills kl 03:00.

Han tar med sig allt vad det gäller det tekniska. Och för en vecka sen så träffades vi för han ville prata med oss personligen, och höra lite om våra gäster och vad vi gillade för slags musik. Han ville veta vad vi hade för bild av våran bröllops fest.

Lycka till allihopa!

• Dj Ragge
    Visa endast
    Sön 19 okt 2014 11:00 #23

Ca 4000:- skulle jag tagit för en sån spelning om den fanns i min närhet.

/Dj Ragge på Ljud, Ljus och Dj i Borlänge

• Sön 19 okt 2014 17:43 #24

En liten "shout-out" bara.

Vill ni göra reklam för er själva som DJ's så behöver ni ha ett företagsabbonemang här (kolla reglerna).

Jag har nu bett moderatorerna att kolla igenom denna tråd då det trots bra info även är en hel del reklam här.

• Tis 20 dec 2016 14:26 #25

Hej! Checka in min hemsida www.mikaelcollin.se ! Jag har varit DJ på många bröllop i många år så har god erfarenhet.

Har ett grymt ljud och ljuspaket som även ingår till middagen, HD-projektor + Bild-duk, Trådlösa mikrofoner, DJ utrustning, mycket musik och mycket goda referenser!

Hör av dig ifall du är intresserad av att boka eller ifall du har några funderingar!

//Micke

Innehåll

Innehåll