• flizz
    Äldre 1 Sep 10:36
    15160 visningar
    42 svar
    42
    15160

    Nu är mitt "arga" brev till guldfynd klart

    detta skrev jag till butiken, hoppas nu att jag får ett svar med en ursäkt.

    Hej,

    Mitt namn är Felicia.

    Jag känner att jag behöver skriva till er då jag och min sambo fick väldigt tråkigt bemötande på guldfynd i Karlstad.

    Vi gick in i butiken den 30/8 och väntade på vår tur, tjejen i kassan låste upp och tog fram dom släta förlovningsringarna jag bad om.

    Efter det gick hon bara därifrån och ställde sig i kassan, det fanns inga kunder i butiken så hon gick inte dit för att hjälpa någon.

    Jag var tvungen att gå tillbaka till henne för att be om något att prova storlekarna på fingrarna med, hon gick och hämtade det och lämnade oss sedan igen.

    Sen när vi hade bestämt oss var jag tvungen att gå till kassan ännu en gång för att visa vilka ringar det var vi ville ha, vi beställde dom sedan och gick därifrån.

    När jag sedan kom hem kände jag verkligen hur tråkigt det var att vi inte hade fått någon hjälp, vi fick inte veta vilken kvalitet det var på vilka ringar eller vad någon av det kostade (jag vet att priset står nedanför).

    Jag hade mer än gärna sätt att hon hade pratat om ringarna så vi hade fått veta vad vi köpt.

    Jag trodde att när man skulle välja ut ringar skulle vara trevligt och att man skulle kunna få ha en kunnig människa bredvid sig som skulle kunna hjälpa en om man hade några frågor.

    Nu var jag istället som kund tvungen att springa fram och tillbaka till henne om jag hade några frågor, det hade kännts okej om hon hade varit ensam som säljare i butiken och det hade varit kunder i kassa och hon hade ursäktat sig och frågat om det var okej att gå till kassan och hjälpa kunderna där, men nu var hon varken ensam eller hade kunder i kassan.

    Vi ville också ha gravyr i ringarna, och jag frågade då hur mycket det rymdes i ringen då fick jag till svar:

    - jag vet inte, typ inte så mycket.

    Borde inte hon veta det när hon jobbar i butiken?

    Känner nu att jag nästan ångrar att jag spenderade mina slantar hon er, det känns också mycket tråkigt att det är fler än jag som hade denna tråkiga åsikt om dålig service, då jag har pratat med många andra som också kännt sig dåligt bemötta.

    Hoppas att ni tar detta mail som något som kan göra eran butik bättre, hoppas också på att i framtiden kunna få bättre bemötande om jag nu väljer att gå tillbaka någon gång.

    Om det är viktigt hette säljaren ******.

    Mvh Felicia

  • Svar på tråden Nu är mitt "arga" brev till guldfynd klart
  • wiicky
    Äldre 1 Sep 10:45
    #1

    Det låter bra. Vi var faktiskt också där när vi skulle kolla på ringar, men då tyckte jag att vi fick ett bra bemötande. Gick dit en annan dag själv och det gick bra då med.

  • flizz
    Äldre 1 Sep 14:24
    #2

    Det är väl säkert olika från ort till ort och säljare till säljare, tur att ni fick bra bemötande =)

  • wiicky
    Äldre 1 Sep 14:36
    #3

    Det var i Karlstad.

  • Waerst­a
    Äldre 1 Sep 14:41
    #4

    Men hon kanske hade något hon var tvungen att göra? Eller hade en riktigt kass dag?
    Alla kan inte vara på topp jämnt och hon kanske kände att hon inte orkade vara social och positiv just den här dagen. vad som helst kan ju ha hänt.

    Om det nu fanns andra butiksbiträden, varför frågade ni inte dem om hjälp istället?

    Det kanske var den här tjejens tur att ha ansvar för kassan eller vad som helst.

  • happyt­oaster
    Äldre 1 Sep 14:50
    #5

    Jag tycker ditt brev är bra skrivet.

    Förlovningar och bröllop är stora händelser och då skall personalen visa respekt. Har man något superviktigt att göra som inte kan vänta tills man har hjälpt sina kunder så kan man åtminstone be om ursäkt.

  • Rhythm
    Äldre 1 Sep 14:51
    #6

    Fast jobbar man i butik så lämnar man sitt dåliga humör hemma när man går till jobbet. Har man valt ett serviceyrke så får man acceptera att så är det.
    Mår man så dåligt att man inte kan vara trevlig mot sina kunder, ja då stannar man hemma.

    Har själv inte haft ngr problem med Guldfynd, köpte min vigselring där, och säljaren var hur trevlig och hjälpsam som helst.

    Tycker dock att det är bra att du skickar ett brev till dem, de borde vilja veta hur deras personal beter sig, inte alltid de har möjlighet att vara på plats och se själva. Dessutom finns det många som har annan attityd när chefen är på plats....

  • flizz
    Äldre 1 Sep 15:33
    #7

    hon gjorde inget i kassan det fanns inga kunder eller nått,
    och dessutom tycker inte jag att man frågar det andra biträdet om man har börjat fått hjälp av den ena. Även om hon hade ansvar för kassan kunde ju hon ha hjälp oss och sedan ursäktat sig om det var någon som ville betala.

    Jag tyckte inte vi fick ett bra bemötande oavsett om hon hade en dålig dag eller inte.jag har jobbat som servitris och mår man dålig och är ledsen före jobbet då stoppar man det i en låda när man träffar kunder det är vad jag tycker.

    Det finns säkert dom som är jätte trevliga i karlstad också och just denna tjej kanske är trevlig nio dagar av tio men vi fick inga bra bemötande hur som helst.

    Men det är bra att några här inne har bra erfarenheter av guldfynd också =)

  • KatjaB
    Äldre 1 Sep 15:41
    #8

    tycker brevet var jättebra, och det där med dålig dag tycker jag är ovesäntligt.
    För om man som privatperson har en halvkass dag så får man ju betee sig precis som man vill, men har man ett serviceyrke så är man ansiktet utåt för företaget. Då ska man vara serviceinriktad och göra sitt jobb. Sen finns det de dagar man inte har världens roligaste dag men man får faktiskt sätta det åt sidan när man har kunder, speciellt vid saker som är viktiga för kunderna. Och det gäller ju oavsett om man står i en butik, svarar i telefon eller är begravningsentreprenör.
    Och väljer de att vara sådär i butikerna så får de ju räkna med att kunderna inte är speciellt nöjda med servicen.

  • Ore
    Äldre 1 Sep 15:47
    #9

    Hur svårt hade det varit att fråga "ursäkta, skulle vi kunna få litet hjälp här"?

    Eller att be henne ta reda på det som hon inte visste?

    Eller att helt sonika gå därifrån om man inte var nöjd med servicen.

    Visst kan det vara bra att skriva och "klaga" ibland, men jag tycker det är litet fel hanterat i det här fallet. Där och då så agerade ni inte som att ni tyckte att hennes bemötande var fel. Eller vågade ni inte ta det med henne?

    Hur som helst, litet fegt att komma med ett brev i efterhand om man inte vågat begära den hjälp man önskat där och då.

    Att sedan expediten inte verkar vara någon höjdare är ju en annan femma, men det är ju butikens "problem".

  • camill­a 32
    Äldre 1 Sep 16:01
    #10

    så olika det kan vara! Själv avskyr jag när en personal ska hänga över axeln. Det är ju liksom privat tycker jag när sambon och jag ska välja ringar. Våran stund. Och tycker att personalen gör rätt som går undan och låter en välja helt ifred. Har valt ringar några gånger, och alla de gångerna har jag sagt att vi säger till om vi behöver hjälp, inte vill jag ha någon där som står och tittar på oss.

Svar på tråden Nu är mitt "arga" brev till guldfynd klart