• Alexxxi

    Hur sitter man i en så stor klänning??

    Har ett litet problem, eller egentligen en fundering bara.

    Jag ska nog ha en ganska stor klänning med underkjol till, som förmodligen kommer bli VÄLDIGT STOR och med långt släp. Men jag är orolig i hur man sitter i en så stor klänning?? Är det ens bekvämt?

    Ni som haft stora klänningar hur har det gått för er?

  • Svar på tråden Hur sitter man i en så stor klänning??
  • Sofi78

    det ar inte alls svart da kjolen ar ganska tung (i de flesta fall) jag hade en underkjol med tre ringar och det gick jattebra!

  • Alexxxi

    Skönt att veta=)


    Sofi78 skrev 2009-08-24 11:03:59 följande:
    det ar inte alls svart da kjolen ar ganska tung (i de flesta fall) jag hade en underkjol med tre ringar och det gick jattebra!
  • EM ikström

    Jag har också underkjol med ringar och ska komma in i en Bentley. Det verkar bli svår enligt filmen (super, tack!!!) Bilen är ganska stor inuti, men dörren är det inte! Jag hoppas att ringarna är så flexibla att det ordnar sig. Men man vill ju gå ur bilen på ett snyggt sätt!

  • Alexxxi

    Hahah, fick en bild framför mig som inte va så vacker. Kan tänka mig hur obekväm jag kommer se ut på väg UT ifrån bilen med en enorm klänning!

    EM ikström skrev 2009-08-24 12:35:00 följande:


    Jag har också underkjol med ringar och ska komma in i en Bentley. Det verkar bli svår enligt filmen (super, tack!!!) Bilen är ganska stor inuti, men dörren är det inte! Jag hoppas att ringarna är så flexibla att det ordnar sig. Men man vill ju gå ur bilen på ett snyggt sätt!
  • rosarosen1

    jag bara satte mig ner i min klänning med lååångt släp och underkjol med ringar. Tänkte faktiskt inte ens på det, bara när jag reste mig upp tänkte jag typ "ok, var är nu allt tyg, var är mina klackar, trilla nu inte typ". Men det gick jättebra.

  • Alexxxi

    Heheh, härligt Kunde nämligen inte sova ordentligt den sista timman av min s.k sömn idag för detta gjorde mig orolig, hahah. Fan va nåt sånt här kan göra med en egentligen. Har du ingen vild rosarrosen1?

  • a n n a

    kul att du fick fler svar än jag i min "marrängklänningstråd" - gissar att rubriken var lite avskräckande ;) så jag tjuvläser i din :D

  • Alexxxi

    Haha gör du så=) Har nog missat din tråd iafl.

    Har du samma funderingar angående detta med enorma klänningar?

    a n n a skrev 2009-08-24 17:32:41 följande:


    kul att du fick fler svar än jag i min "marrängklänningstråd" - gissar att rubriken var lite avskräckande ;) så jag tjuvläser i din :D
  • Alexxxi

    Jag vet inte heller hur man mäter, haha. Men jag har valt min klänning på bild och ska få den uppsydd och den e stooor.

    Men tror din oxå är det, men enligt tjejerna här så ska det inte va sååå jobbigt att sitta och klämma in sig i bilen m.m=)

Svar på tråden Hur sitter man i en så stor klänning??