• Junebug

    Sommarbröllop i slutet av augusti? brrrr..

    Vi vill ha ett riktigt sommarbröllop på landet nästa år, tyvärr kunde vår festlokal inte låta oss abonnera förrän 21 aug som vi har bokat.
    Tänkte att det inte var så dumt, folk är tillbaka från semester, det är fortfarande varmt och gott och bättre tid för bröllopsresan.
    MEN!
    Idag är det ju höst ute! fick ha vantar på mig till jobbet imorse! Jag kommer ha en kort klänning och vill inte frysa på bröllopsdagen.. så därför frågar jag er som vet.
    Brukar det vara kallt i slutet av augusti, eller hur länge varar sensommaren egentligen?

  • Svar på tråden Sommarbröllop i slutet av augusti? brrrr..
  • Meria84

    Vi gifter oss nästa vecka. Kollar man vädret just nu har vi otur med regn på vår dag (hoppas på ändring dock), men dagarna runt det är soliga med 22 grader varmt ungefär. Kommer också ha kort klänning på mig

    Vad jag vet brukar vi (i värmland) ha rätt fint väder även i augusti. Nu i sommar har det ju varit kallt hela juni/juli nästan med vissa solglimtar. Så det är nog svårt att spå

  • Fenixx

    bor i väst och vi har strålande sol och värme här idag!
    både augusti och september brukar vara fint här. men jag förstår dina tankar. vi ska gifta oss 4e september och igår kväll var det riktigt kallt så då blir man lite tveksam hehe.

  • Linadesign

    Rent statistiskt är augusti den varmaste månaden. Sen kan det ju bli en kall dag för det. Men det kan det ju även i juni och juli.
    Så det är väl jättebra tid för ett sommarbröllop. Själv gifter jag mig den 5 sept och hoppas att hösten inte riktigt kommit än då.

  • Fenixx

    Linadesign>> instämmer, hoppas på det fina vädret som september ofta ger oss.

  • Junebug
    Pumpkin skrev 2009-08-14 17:21:53 följande:
    Höst?! Vantar?! I augusti?! Bor du på Nordpolen?
    haha, okej jag kanske tog i en smula :) Bor i Stockholm, bröllopet blir utanför Norrtälje.
    Tack för era svar, då kan jag andas ut och hålla tummarna för att temperaturen är något högre i slutet av augusti nästa år..
Svar på tråden Sommarbröllop i slutet av augusti? brrrr..