• Holmbe­rget
    Äldre 12 Jul 19:55
    12689 visningar
    27 svar
    27
    12689

    Bröllop 09/10 Eskilstuna

    Hej!
    Ska gifta oss i Februari 2010 i T-hälla kyrka och ha festen på Holmberget. Vore kul om det fanns intresse för en grupp där vi kan ge varandra tips och idéer inför det stundande... Jag undrar till exempel över frisörer, sminkning, häst och vagn och så vidare. Är nyinflyttad med så det kan behövas lite tips...

  • Svar på tråden Bröllop 09/10 Eskilstuna
  • Malin8­0
    Äldre 14 Aug 17:04
    #11

    Vi kommer att gifta oss kl. 15.30. Det fanns tre olika tider som erbjöds och denna passade oss bäst med tanke på fotografering och aktiviteter för gästerna mm.

  • Malin8­0
    Äldre 14 Aug 17:05
    #12

    Hur gör ni andra med musiken? Hyr ni Dj eller fixar ni något själva?

  • Ashley
    Äldre 20 Aug 13:00
    #13

    Jag har inte sett den än utan den existerar bara som samtal mellan mig och smeden..

    tunn rödguldsskena ca 2 mm. Sten på 0,25 i en skålinfattning i vitguld uppepå. Den borde vara klar snat, så jag hoppas att det blir bra. De är farmors gamla förlovningsring som görs om, därav valet av enstensring.

    Vitgulds till låter jätte fint. jag var ine på nåt s¨nt innan pappa gav mig farmors ring.


    Holmberget skrev 2009-08-09 20:45:14 följande:
    Ashley, Vad nyfiken jag blir på din vigselring. Hur ska den se ut? Vi har inte beställt min ännu, men vi har pratat med smeden som gjorde förlovningsringen. Tänkte ha en tremillimeters bred ring i vitt guld men likadana och lika många diamanter i som i förlovningsringen...
  • Vanya
    Äldre 20 Aug 13:18
    #14

    Jag passar inte riktigt in i kategorin men hoppar på ändå. Inflyttad eskilstunabo här, ska gifta mig i april nästa år men kommer dock göra det strax utanför sthlm (där jag o min m2b är födda) istället för i e-tuna.

    Vill dock gärna vara med här ändå om det går bra (är ju ändå etunare)

  • Holmbe­rget
    Äldre 20 Aug 21:32
    #15

    Vi har bokar en duo från sthlm till bröllopsfesten. Kolla på www.brobergmusik.se Professionell och erfaren ska han visst vara...

    Undrar dock; Vi har ju vigseln kl.15. Därefter bär det av till Holmberget för middag och fest... Är där vid 16.00 kanske... Så ska man dricka välkomstdrink och mingla lite. Äta trerättersmiddag... Rickard Broberg, som han heter han som har duon, sa att de vanligtvis brukar spela mellan 22.00 och ca 01.30 på bröllop... Då funderar jag bara över: Verkar inte 22.00 lite sent? Sååå länge äter man väl inte middag... och minglar... Eller måste man hitta på en massa lekar för att fördriva tiden? Eller ska man be dem börja spela lite tidigare... Eller är det så att tiden verkligen går så snabbt, så att 22 är riktigt bra? Vad tror ni???


    Malin80 skrev 2009-08-14 17:05:11 följande:
    Hur gör ni andra med musiken? Hyr ni Dj eller fixar ni något själva?
  • Mia83
    Äldre 23 Aug 05:00
    #16

    Hej på er!

    Jag och sambon gifter oss den 30:e januari 2010 i Sundby Kyrka. Har också bokat Odd Fellow och Johan Bokström! :) Musiken på festen, då hyr vi ett musiksystem med högtalare, ljus och nåt mixerbord, sen kopplar vi bara in allt till vår laptop som vi har proppad med musik, sen får det sköta sig själv.

    Klänning och ring ska beställas nu i veckan. Kollar också runt för fullt på smink och uppsättning. Funderar på HårDesign, nåt ni hört om? Tar 750:- för sminkning inkl konsultation, och från 770 (tror jag det var) för håruppsättning. Men spakällans erbjudande lät ju väldigt intressant annars...

    Hur ska ni ha det på middagarna? Lekar? Sång? Spex?
    Önskar också få lite tips om florist! Vad har ni tänkt att ha för bukett?

  • Malin8­0
    Äldre 23 Aug 16:25
    #17

    Vad har Spakällan för erbjudande?

    Angående florist, så har jag mailat sex olika affärer i stan för prisuppgift. Ska bli intressant att se om priset skiljer sig något

  • Holmbe­rget
    Äldre 23 Aug 21:39
    #18

    Åååhhh, du får gärna berätta för oss andra sen vad du fick för prisuppgifter..!


    Malin80 skrev 2009-08-23 16:25:30 följande:
    Vad har Spakällan för erbjudande? Angående florist, så har jag mailat sex olika affärer i stan för prisuppgift. Ska bli intressant att se om priset skiljer sig något
  • Malin8­0
    Äldre 24 Aug 08:04
    #19

    Jag lovar att återkomma med prisuppgifter och om ni vill ha mailadresserna till de olika butikerna.

  • CicciA
    Äldre 24 Aug 08:37
    #20

    Egentligen spelar det ingen roll var i Sverige man planerar sitt bröllop. Nu kan man ju planera det mesta via datorn. Jag bor i Alingsås och utbudet inför bröllop är jättelitet så därför har jag valt att handla mycket på nätet (myheart.se bland annat). Jag ska även hyra allt bordslinne m.m från Festdetaljer.se. De har stolsöverdrag och allt och då kan man ju göra vilken tråkig lokal som helst fin. Ett tips bara!

  • Ashley
    Äldre 24 Aug 14:57
    #21

    Spakällan har smink inkusive konsultation en vekca innan för 600 kronor. Då får man även varor för 400.

    Hårdesign var jag in på, men slutpriset hamnar på 3000 för hår/smink för de har ett särskilt "brudrum" Antagligen jätte mysigt att bli prdentligt ompysslad men utanför min budget.

  • Mia83
    Äldre 24 Aug 15:29
    #22

    Oj, är hårdesign så dyra i slutänden??

    Tack för "varningen", det ligger verkligen utanför min budget med. Nej, då blir det spakällan istället...

  • Bluebr­ide
    Äldre 7 Sep 20:05
    #23

    hej planerar bröllop till pingst i hälleforsnäs.

  • Avendh­ia
    Äldre 5 Oct 21:40
    #24

    Hej!

    Jag tänkte hoppa på tråden även om vi inte bestämt datum ännu, hoppas det är ok ;)

    Jag är nyinflyttad i stan och vi planerar bröllop 2011/2012 och jag har börjat kolla upp platser och företag. Catering vet jag vart jag ska ta ifrån (Mitt i maten, använt dem tidigare och de är jättebra), kommer använda min frisör som jag är supernöjd med (Salong Framtiden) och jag kommer sminka mig på Make Up Store då jag älskar deras smink! Men det var de lätta bitarna! (tyckte jag iaf) så nu skulle jag bli jätteglad för förslag på festlokal, vigselplatser och alla råd jag bara kan få!
    Kan säga att jag är intresserad av borgerlig vigsel och mycket intresserad av att gifta mig utomhus.

    Kram!

  • pettan
    Äldre 7 Oct 01:34
    #25
    Mia83 skrev 2009-08-23 05:00:09 följande:
    Hej på er!Jag och sambon gifter oss den 30:e januari 2010 i Sundby Kyrka. Har också bokat Odd Fellow och Johan Bokström! :) Musiken på festen, då hyr vi ett musiksystem med högtalare, ljus och nåt mixerbord, sen kopplar vi bara in allt till vår laptop som vi har proppad med musik, sen får det sköta sig själv.Klänning och ring ska beställas nu i veckan. Kollar också runt för fullt på smink och uppsättning. Funderar på HårDesign, nåt ni hört om? Tar 750:- för sminkning inkl konsultation, och från 770 (tror jag det var) för håruppsättning. Men spakällans erbjudande lät ju väldigt intressant annars...Hur ska ni ha det på middagarna? Lekar? Sång? Spex?Önskar också få lite tips om florist! Vad har ni tänkt att ha för bukett?
    Tänkte bara säga att vi ska gifta oss den 22maj i Sundby kyrka! Visst är den helt fantastiskt fin!
  • Madele­ineA
    Äldre 7 Oct 12:51
    #26

    Hej Hej !!
    Jag hoppar in här jag med. Vi ska gifta oss de 24 April-2010
    I Husby Rekarne Kyrka samt ha festen i deras fest lokal som jag ska ha hört är fantastiskt fin ,har sett bilder därifrån men vi ska ut o kika i morgon på den :)

    Min sambo Friade i Lördags så allt är lite nytt :)

    Men jag vet i stora drag hur jag vill ha saker o ting!
    Har börjat kika efter klänning samt catering
    har läst på flera ställen att Mitt i Maten är bra, så dem skall vi kolla upp!
    Kul att hitta flera från Eskilstuna som skall gifta sig snart!

  • Cillil­utta
    Äldre 7 Oct 15:40
    #27

    Hejsan!

    Här är det bröllop bestämt den 19e juni 2010.
    Vi gifter oss i Näshulta kyrka och kommer sedan ha festen i Husby-Rekarne.
    Jag hittade även min brudklänning häromdagen av en slump, då jag och min sambo skulle äta i Västerås. Dr fanns en affisch från en butik som sålde ut massor av brudklänningar till 50%, och där hittade jag min! :)Suuuperfin! Så tipsar er som inte köpt klänning än, att åka dit, ligger 3 minuter gångväg från centrum. Erbjudandet har de kvar till sista oktober.

    Vi ha även bokat Johan Bokström som fotograf, och hoppas att en kompis till min sambo kan vara DJ. Vi har bokat catering från A&S Catering i Kungsör, de har skapliga priser.

    Vilka ställen i Eskilstuna har sminkning och håruppsättning på samma ställe? Känns som det skulle vara enklast så...

    / Cilla

Svar på tråden Bröllop 09/10 Eskilstuna