• Bustroll

    Oktoberbrudar tråd 2

    Såg att vår tråd hade gått ut så nu kommer det en ny. Hur går det för er där ute? Går det bra med planeringen, det börjar närma sig nu

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 19:24
    gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3358562.html

  • Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2
  • Bustroll

    Själv bokade jag fotograf idag, skönt att ha det gjort faktiskt. Troode aldrig jag skulle hitta ngn skapligt billig.

  • ToastmasterMarie

    Tack för du starta upp en ny tråd.

    Bara tre månader kvar nu snart.

    Ja jag håll också på att tappa hakan då jag hörde fotografens pris först men har också hittat en bra till bättre pris.

    Bokade även blommorna, rekommenderar verkligen att kolla runt. Jag kollade hos 4 olika och för samma bukett + tärna och cor.. till m2b och bestman varierade det mellan 1200-3500 kr. Hade lite tur igen för floristen jag ville ha och jag tycker är duktig var den som kostade 1200. :)


    Bustroll skrev 2009-07-07 15:44:12 följande:
    Själv bokade jag fotograf idag, skönt att ha det gjort faktiskt. Troode aldrig jag skulle hitta ngn skapligt billig.
  • Bustroll

    Första stället jag var på så skulle det kosta 4200 för fotrograferingen....puhhh kände ja bara, det vara bara fotograferingen och bilderna på skiva. Nu betalar vi 995 och sen löst för varje foto, dock så ingår ett album med 10 bilder...så helt okej känns det faktiskt.

    Våra blommor vet jag inte vad de kommer kosta, en släkting till sambon som kommer göra dem så det blir nog skapligt pris skulle jag gissa på.

  • Bustroll

    sitter med vigselprogrammen nu, har fått hjärnsläpp. vi kommer att ha tre psalmer och två solosånger. Alla mallar jag har hittat har 3 solo och 2 psalmer. Hur tusan blir det då...vill ju inte ha två psalmer efter varann

  • ToastmasterMarie

    Har hur vi funderar i din gästbok. Hade också tänkt ha 3 psalmer och 2 solo. Är inte klart ännu men hoppas det får dig att komma ur hjärnsläppet.


    Bustroll skrev 2009-07-07 20:18:37 följande:
    sitter med vigselprogrammen nu, har fått hjärnsläpp. vi kommer att ha tre psalmer och två solosånger. Alla mallar jag har hittat har 3 solo och 2 psalmer. Hur tusan blir det då...vill ju inte ha två psalmer efter varann
  • Bustroll

    Då skulle det kanske bli så här...

    Ingång: the imperial march
    Psalm: 410
    Inledningsord
    Bibelläsning
    Solo: av längtan till dig
    Vigselakt
    Psalm 411
    Förbön
    Herrens bön
    Välsignelse
    Vigseltal
    Solo: it is you
    Psalm: 834b
    utgång: Sommarhymn

  • ToastmasterMarie

    ooo i går var vi och provade ut kläder till m2b och bestman. Kunde inte låta bli att gå in och tjuvkika lite på dem hur stilliga de blev.

    Blev aldeles pirrig i magen då jag såg hur fina de var i kläderna, det var som små glädje fjärilar i maggen och man tänkte oj nu är det på riktigt. Kändes mycket mer nu än när jag har själv provade ut klänning.

    OOO vad jag älskar honom.

    Är ni nyfikna på hur han ser ut så finns ett dåligt mobilfoto i galleriet.

  • Bustroll

    Han var ju jättefin i sina kläder. Vi ska nog iväg snart med och fixa sambons kläder. Vi kommer nog åka till Vingåker tror jag och köpa kostym. Slips har vi redan köpt men inte retsen

    Ja, det kittlar så skönt i magen när man inser hur kort tid det är kvar. Vi var hos kantorn och hon spelade upp våra sånger för oss i lördags...jag kunde inte sluta le. Det var ju så fint...
    Var faktiskt lika pirrigt när jag åkte till sömmerkan i veckan...det känns riktigt roligt nu.


    ToastmasterMarie skrev 2009-07-09 09:48:41 följande:
    ooo i går var vi och provade ut kläder till m2b och bestman. Kunde inte låta bli att gå in och tjuvkika lite på dem hur stilliga de blev. Blev aldeles pirrig i magen då jag såg hur fina de var i kläderna, det var som små glädje fjärilar i maggen och man tänkte oj nu är det på riktigt. Kändes mycket mer nu än när jag har själv provade ut klänning. OOO vad jag älskar honom.Är ni nyfikna på hur han ser ut så finns ett dåligt mobilfoto i galleriet.
  • MTTM
    Bustroll skrev 2009-07-09 10:23:18 följande:
    Han var ju jättefin i sina kläder. Vi ska nog iväg snart med och fixa sambons kläder. Vi kommer nog åka till Vingåker tror jag och köpa kostym. Slips har vi redan köpt men inte retsen Ja, det kittlar så skönt i magen när man inser hur kort tid det är kvar. Vi var hos kantorn och hon spelade upp våra sånger för oss i lördags...jag kunde inte sluta le. Det var ju så fint...Var faktiskt lika pirrigt när jag åkte till sömmerkan i veckan...det känns riktigt roligt nu.
    Vi köpte kostym till mannen i Vingåker, kan varmt rekommendera det stället! Mycket kunnig och serviceinriktad personal (det är man ju inte alltid van vid på outlets) och kostymen fick vi till ett jättebra pris! Vi köpte även skor till honom där.

    I helgen skickar vi ut inbjudningarna förresten..! *äntligen (nästan) klar*
  • Tojk

    Vi ska också skicka ut inbjudningar ihelgen eller senast måndag! Ska bli så spännande få höra människors reaktioner, vi har ju inget berättat *nerövs*

    Nu som håller på med vigselprogram, har ni träffat prästen? Vi har inte hört ett ljud om det.. har inte tittat på pslamer eller musik öht till vigseln än.

Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2