• Felixian

    Västeråsbrudar 2010

    Nu är det dags att dra igång en tråd för oss som ska gifta oss under 2010! Så att vi kan hjälpa varandra och komma med tips och idéer när man själv kört fast!

    Det är bara att hänga på! Ju fler desto roligare

    Jag och min m2b kommer att gifta oss 1 maj 2010
    Plats för vigselakt och festligheter är fortfarande lite oklara.

  • Svar på tråden Västeråsbrudar 2010
  • 73an76an

    Hej,
    Vi ska gifta oss 22 maj.. !!

    Vore roligt med en 2010 tråd men det verkar vara några som hittat hit eller så håller de sig till någon annan tråd.. :S

  • Felixian

    Hallå!!

    Kul att det är någon mer än vi som ska gifta sig nästa år ;)

    Vi får väl hoppas att de andra hittar hit så småningom med.

    Vi får väl smyga runt i de andra trådarna och lobba för denna ;)

    Hur går det för er med planering? Vet ni var ni ska vara och var ni ska styra mat och så?

  • 73an76an

    haha ja vi får väl göra det..

    Vi har bokat 22/5 Dingtuna kyrka och festen ska vi ha på Brunnby gård. Vi har börjat titta efter catering firma men inte bokat något ännu.
    Hur långt har ni kommit? När ska ni gifta er?

  • Everton

    Hallå hallå...
    1 till västerås-brud här!!
    Det var inte så många här....men vi får väl sätta igång denna tråd då!??! ;oP

  • 73an76an

    Välkommen Everton!

    Nej det är ju inte så många här men förhoppningsvis hittar flera hit.

    Hur långt har ni kommit i era planer och när är er stora dag?

  • Felixian

    Hallå Everton!

    Välkomen hit! Ju fler desto trevligare!

    Vet någon av er om ruths tänkte ha någon stor rea i höst med, har förstått att de hade det förra året. Det hade ju varit fint att kunna fynda drömklänningen =)

  • Everton

    Vi ska gifta oss 24 juli. Har inte bokat kyrka än...har inte riktigt bestämt tiden...tror det blir 15:30 eller 16:00..måste bestämma oss bara!!

    Har inte kommit så mycket mer i planeringen.

    Det vore toppen om ruths har rea..har ingen koll på det faktiskt.. vi får hålla utkik för varandra. har ni varit dit och kollat på klänningar? hittat nån?

  • Felixian

    Det är lite lurigt med klänning =)

    Jag går i funderingarna att sy upp en klänning, har precis hittat kontaktuppgifterna till en sömmerska som sytt upp klänning åt mig tidigare. Ska kolla hur priset ligger för det jag vill ha, eller om jag ska ge mig ut i affärsdjungeln...

    Vi har inte heller kommit så långt i planeringen, vi gillar att ta saker som de kommer på gott och ont ;)

  • 73an76an

    jag vet inte heller något om Ruths. Har inte varit nere och tittat va de eller Ursulas har.. Tittar lite på klänningar på nätet men är också inne på om jag ska sy upp en. Jag är inte riktigt beredd att betala en massa extra för märket på klänningen och sen har jag inte hittat den klänningen jag vill ha.

    Vad är det för sömmerska du har Felixian? Tar gärna emot tips.

  • Felixian

    Tjejen som sytt upp klänning till mig tidigare heter Maria Hallner och har sin ateljé bakom teatern här i västerås typ.

    Hon är superduktig, lyssnar på vad man vill ha och har förmågan att förstå vad man menar trots att man inte riktigt kan formulera det där sista liksom.

    Jag har inte hittat någon internetsida som hon har men hennes adress till ateljén är:

    Slottsgatan 7-9
    722 11 Västerås

    0703-603 786
    mariahallner@swipnet.se

    Såg i någon tidning att Ursulas har slutspurt på sin rea nu. Så där går det nog att fynda om man har tur.

    Jag har inte haft tid att kika i butiker, har också kollat på nätet men inte hittat det jag vill ha.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2010