• kakesson

    "Taxi" hjälp!! På Orust!

    Jag har letat efter taxi som kan köra några av mina gäster från festen till hotellet (Slussens pensionat) det ca 10 min med bil och bara 10 pers eftersom de flesta övernattar där vi har festen. Det finns numer ingen taxi på Orust, har kontaktat närmsta taxi(Taxi Väst) men priset närmar sig 1000kr eftersom framkörnings avgiften är så hög och det känns absurt för en så kort sträcka. Har även kollat upp att hyra en liten buss men tycker det är trist att behöva bestämma en tid i förväg då det är dags att åka hem.
    Min bästa lösning är att hitta någons som vill tjäna lite extra pengar och inte har något emot att köra en tur eller två på natten... Är det någon som bor/känner någon som bor på Orust i närheten av Slussen och är intresserad? Kan tänka att det skulle passa bäst för någon 18-20 åring som vill tjäna lite extra på ett enkelt sätt.
    All förslag uppskattas!

  • Svar på tråden "Taxi" hjälp!! På Orust!
  • 20090725

    ett litet tips!

    sätt upp en lapp p ica eller konsum i närheten! där kanske du får napp!

  • 20090725

    hade jag bott i närheten så hade jag ställt upp, men det e en bit att åka från göteborg!

  • Kajsalisan

    Jag kan säkert, bara det inte är 4 juli =)) Bor på tjörn å det e la ett stenkast (på landet) Men vad tar Stenungsunds taxi?

  • kakesson

    Stenungsund taxi kör inte på Orust, (de sa de hade för få bilar)
    Om du kan och vill köra så är det ju fantastiskt, jag inboxar dig med mer information!

  • kakesson

    Ja men tyvärr slutade de köra i April i år!
    Inte trodde jag taxi skulle vara det krångligaste i bröllopsplaneringen...:)

Svar på tråden "Taxi" hjälp!! På Orust!