• Monali

Ballongfobi

Hej. jag har ballongfobi som jag försöker bota. jag gillar inte att vara rädd för ballonger. vill kunna ha ballonger hemma och kunna smälla dom själv. men nu är det så att jag är rädd för dom. klarar av att blåsa upp en ballong litegrann men är rädd för att om jag blåser den större så smäller den. önskar jag kunde vara lika tuff som andra och våga att blåsa upp stora ballonger och även blåsa upp dom så dom smäller.

Någon som har något förslag på hur jag ska kunna bli av med min ballongfobi?

massor av förslag uppskattas. alla sätt är bra så bara att svara. kommer att försöka pröva allt som jag får till svar då jag köpt massor av ballonger.

Tack på förhand

Mvh Monali

• Svar på tråden Ballongfobi
  • aikidoaasa

Är det just själva smällandet som du är rädd för?

Jag hade en kompis som var rädd för ballonger tidigare. Vi var några som hjälpte henne att blåsa upp dem och sedan fick hon ha ett smällkalas! Första fem ballongerna var hon skitskraj att smälla men efter en stund gick det jätte bra. Nu är hon helt "botad" från det.

• Malin och Joel

Vad lustigt, jag läste precis din likadana tråd på familjeliv

• Monali
    aikidoaasa skrev 2009-06-11 18:37:10 följande:
    Är det just själva smällandet som du är rädd för?Jag hade en kompis som var rädd för ballonger tidigare. Vi var några som hjälpte henne att blåsa upp dem och sedan fick hon ha ett smällkalas! Första fem ballongerna var hon skitskraj att smälla men efter en stund gick det jätte bra. Nu är hon helt "botad" från det.
    jo det är själva smällandet jag är rädd för. har du någon bra idé hur jag ska ordna min fobi?

mvh monali
  • Monali

Malin och Joel skrev 2009-06-11 18:47:02 följande:

Vad lustigt, jag läste precis din likadana tråd på familjeliv
    Tänkte jag prövar här med se om någon har bra förslag här också.

Mvh monali
  • Monali

Någon mer som har några bra idéer för en som har ballongfobi?

• Monali

Snälla jag behöver verkligen hjälp. kan ingen komma på någon riktigt bra idé?

• novemberbrud2009

Jag har också en släng av ballongfobi - och snart har sonen kalas. Kommer bara blåsa lite och sen hänga dem så inte barnen når dem och kan smälla dem. Sen låter jag dem vara till luften pyst ut dem, annars får killen smälla dem och jag är i ett annat rum. Värst är nog gnugg-ljudet från ballongerna.

• aikidoaasa

det enda förslag som jag har är det tipset som jag skrev om ovan. Se bara till att någon annan är den som blåser upp dem. Sedan är det bara att smälla på tills man kommit över det värsta med det.

• Monali
    novemberbrud2009 skrev 2009-06-11 21:07:08 följande:
    Jag har också en släng av ballongfobi - och snart har sonen kalas. Kommer bara blåsa lite och sen hänga dem så inte barnen når dem och kan smälla dem. Sen låter jag dem vara till luften pyst ut dem, annars får killen smälla dem och jag är i ett annat rum. Värst är nog gnugg-ljudet från ballongerna.
    det är precis lika som mej. hur ska vi kunna ordna problemet?

mvh Monali
  • T h o w e

man kan klippa dem också.. precis vid knorren.. då smäller de inte.. jag lovar! Jag lider också av smälla-ballong-fobi =)

novemberbrud2009 skrev 2009-06-11 21:07:08 följande:
Svar på tråden Ballongfobi