• Krystal

    Boka hotell för gäster?

    Vi har tänkt ha vårt bröllop på Orust på västkusten (juli 2010), vilket gör då att dom av M2B´s vänner (som bor i Stockholm eller utomland) kommer att behöva någonstans att sova en natt eller två.
    Kan bli lite svårt att inakordera alla dom hos mina släktingar så dom får nog ta in på hotell och likande.

    Frågan är om jag ska låta dom ordna med att boka hotellrum eller rum på vandrarhem i närområdet eller ska vi göra det?

  • Svar på tråden Boka hotell för gäster?
  • Svanboet

    Kan man preliminärboka med ett hotell som de sedan får kontakta senast ett angivet datum och bekräfta om de vill ha rum eller inte? Vi var på ett sådant bröllop där alla gästerna bodde på samma våning, det var väldigt trevligt att inte bli ensam på ett hotell i utkanten av stan bara si så där.

  • Krystal

    ja..det var något sådant jag funderade på...för så hade en kusin till m2b gjort när hon gifte sig för några år sedan. Vi sa bara att vi tillhörde dom gästerna när vi kom till hotellet..

  • pysselbruden

    Det är väl en avvägningsfråga beroende på er ekonomi och deras.

    Vi har gjort så att eftersom vi gifter oss på mitt landställe (där de flesta i min släkt har hus) så står vi för boendet på en konferensgård i närheten för m2bs familj och för våra vänner. Vi vill inte att någon ska behöva tacka nej för att de inte har råd att komma eftersom vi gifter oss på annan ort.

  • pysselbruden

    vi gjorde då så att vi informerade dem om att vi hade ordnat med boende, och sedan fick de bekräfta i samband med osa om de behövde boendet eller inte (ingen tackade nej, så vi behöver inte avboka nåt ). Vi kommer att ha en i sällskapet som är ansvarig för incheckning av gästerna och konferensgården får också en lista med ett namn för varje rum.

  • Igia

    Vi förhandlade till oss ett lite billigare pris på ett hotell och så bokade vi 35 rum. I inbjudan hade vi ett infoblad där vi skrev att det fanns rum på det hotellet och till det priset. De får nu själva boka om de vill ha ett rum. Alla rummen som inte är bokade när våran OSA går ut släpps så vem som helst kan boka.

    Har funkat kanon. Många har bokat rum innan de ens har anmält sig

  • Piggelinlover

    vi gjorde så att vi preliminärbokade hotellrum till så månag gäster vi antog ville komma och sedan sova över.... ca 20 dubbel och 6 enkel...
    vi tog sedan kontakt med olika hotell för att fråga om vi kunde få bättre pris...
    sedan skrev vi i inbjudningarna att bokningnummer som de fick tala om när de ringde själva till hotellet för att få det bättre priset...

  • moriuno
    Hej! Oj, först får man väl helt enkelt säga grattis till det kommande bröllopet! Låter riktigt kul och fint det ni håller på att fixa! Men som någon säger, det ultimata är ju att preliminärboka ett hotell, så får gästerna ta ett rum helt enkelt, men det gäller ju att de flesta har råd då! Är det på någon mindre ort kanske priserna är bättre. Det blir så klart mycket roligare för alla att man känner att det finns ?samhörighet? och inte bara att så fort ceremonin är klar så får man hitta hem bäst man kan. Finns ju massa hemsidor på internet där ni kan undersöka hur det ser ut! Typ denna:hotelspecials.se
Svar på tråden Boka hotell för gäster?