• ettem

    101010

    Någon mer som vill gifta sig detta datum????
    Hur har ni tänkt med tanke på att det är en söndag...
    Har så många tankar och funderingar; fest kvällen innan + brunchbröllop den 10, eller ett enkelt bröllop för bara de närmaste och festen vid senare tillfälle - men vad blir bäst???
    Nyfiken på hur ni andra tänkt er dagen !!!

  • Svar på tråden 101010
  • Krokodilrumpa

    Hej.
    Vi hade oxå tänkt gifta oss det datumet. Vad spelar det för roll att det är en söndag?

  • ettem

    Tänker mest på alla gäster...
    Vi har släkt och vänner spridda över halva Sverige, inte någon av våra närmste familjemedlemmar och vänner bor i närheten av oss, de närmaste bor ca 18 mil bort.
    Med ett traditionellt bröllop med vigsel, middag & fest måste de ju bo kvar på stället vi gifter oss från söndag till måndag. De allra flesta skall ju jobba på måndag, och det är kanske inte alla som vill "ödsla" en semesterdag en måndag i oktober, eller kanske ens KAN ta ledigt, och det hade varit trist om gäster måste tacka nej av den orsaken.
    (personligen hade jag gladeligen tagit en semesterdag för att gå på bröllop, men alla tänker ju inte som jag...)

    Jag har sedan länge helt snöat in på just 101010 (sambon tycker inte datumet spelar någon större roll), så jag vill kunna lösa det på ett smidigt sätt för all gäster.
    Är mest inne på att ha middag och fest kvällen innan, och så ett förmiddagsbröllop med efterföljnde bruch och tårta på söndagen, men det är klart, det blir ju lite dyrare med två lokaler, mat dagen efter ( och två fina klänningar hehe )samtidigt så är det ju bara en gång vi gifter oss, och vi har kontakter på både lokal, mat och underhållning, så det behöver ju inte springa iväg alltför mycket ändå...

    Hur kommer ni lägga upp det? Blir det fest på söndagen för er del?

  • Sommar 2010

    ettem, jag tycker att det låter riktigt coolt med fest dagen innan och sedan vigsel och brunch på söndagen. Måste ni ha middag på lördagkvällen om ni känner att det blir dyrt? Buffé eller bara plockmat fungerar ju bra på fest annars.

    Och två klänningar är ju super att få skaffa!

    Tänk bara på att det krävs lite extra planering för håruppsättning, mink och sådant om du inte gör det själv.

  • ettem

    Jo precis, tycker att det kan vara kul med ett bröllop som inte är precis som "alla andra" och eftersom alla våra gäster ändå måste bo kvar, så är ett tvådagars bröllop också perfekt!

    Sambon är köksmästare, så riktig middag är ett måste för honom, också har vi så klart kontakter på det mesta vad gäller mat, så även om vi har riktig middag på lördag och brunch på söndag blir det nog inte så mycket dyrare än vad en "vanlig" bröllopsmiddag skulle gå på...

    Vad gäller smink och hår så blir det lite värre, vi bor på en liten, liten ort i norra bohuslän, men kanske man kan utnyttja lite kontakter där också

  • Sommar 2010

    Ja, jag menade smink, för en mink brukar man väl ändå inte behöva...?

  • ettem

    ...möjligtvis en stendöd över axlarna i höststormen då...

  • Muntrik

    Hej!

    Vi ska också gifta oss den 101010.

    Vi kommer gifta oss med bara våran närmaste familj närvarande sen äta ihop. Sen drar vi på smekmånad och helgen efter sen planerar vi att typ ha "öppet hus" för alla som vill fira med oss att vi har gift oss.

    Men vi har inte kommit alls långt i planeringen. Det som du läser här ovanför är typ allt!

  • SnartFruLS

    Vi gifter oss också 101010. Längtar som en tok!!!!!

  • ettem

    Snart Fru LS: har ni tänkt något på hur ni skall lägga upp det med tanke på att det är en söndag??? (hitta någon som kan viga, upplägg på festen mm...??) Det är det jag funderar mest på nu, faktiskt

  • SnartFruLS

    Hej vi ska gifta oss hemligt utomlands.. så det blir bara jag och sambo, eventuellt våra barn.... OM vi tar med dom :)


    ettem skrev 2009-06-15 20:09:34 följande:
    Snart Fru LS: har ni tänkt något på hur ni skall lägga upp det med tanke på att det är en söndag??? (hitta någon som kan viga, upplägg på festen mm...??) Det är det jag funderar mest på nu, faktiskt
  • Krokodilrumpa

    Kul med fler som har planer på detta datum.

    Men hur långt har ni kommit?

    Tid?
    Plats?
    Klänning?
    Blommor?
    Ringen?

    Fest

    Budget? Huga:)

  • ettem

    Neeeej, här går det långsamt med planeringen!

    Fortfarande inte ens bestämt oss ens för vilken typ av bröllop vi skall ha!

    Men klänning har jag redan bestämt mig för, har hittat en så söt klänning från Tekla som jag hela tiden återkommer till oavsett hur många klännigar jag kollar på, så den får det nog bli!

    Som bukett är jag mest inne på kallor i höstfärg.

    Ring är bestämd sedan flera år, en Efva Attling "stars and signatures"

    Fest... Ja, det är ju det som är frågan! Kommer gästerna tycka ett det är trist att ta en semesterdag en vanlig måndag i oktober för att vi skall kunna ha ett traditionellt bröllop på en söndag, eller skall vi ha festen dagen innan bröllopet, eller helt enkelt bara gifta oss med våra närmaste och ha fest för vänner och bekanta senare??? Men samtidigt så vill jag ju att alla skall vara med i kyrkan! Hade personligen tyckt att det vore trist att gå på bröllopsfest utan att få vara med om själva vigseln!

    Hur långt har ni kommit?!

Svar på tråden 101010