• kattenjansson

    Båt från Lidingö kyrka

    Är det någon som känner till någon båt som kan ta ca 100 personer och som går in i kyrkviken på Lidingö?

  • Svar på tråden Båt från Lidingö kyrka
  • lojeli

    Puffelipuff

    Jag är intresserad av samma sak. När ska du gifta dig? Och var ska ni ha fest/middag?

    Vi gifter oss i Lidingö kyrka den 15/8 och ska ha middagen i Sjöhuset, Brevik.

  • kattenjansson

    Vi ska gifta oss 17/10. Vi har inte bestämt ännu var vi ska ha festen, men vi funderar på skeppsholmen och det är dit vi vill ha båt. Det verkar dock vara svårt att hitta båt som tar 100 personer och går in i kyrkviken...

  • MDB

    det finns båtar som heter Aphrodite, det finns flera i olika storlekar som heter Aphrodite I, II, III etc, Jag kommer inte ihåg vad rederiet som har dem heter men googla båtnamnet. de går in i kyrkviken och den största av dem tar ca 100 pers. Fina och det ingår kyl o glas så man kan ta med sig champagne till gästerna. Men de är rätt dyra!

  • Stolpen
    lojeli skrev 2009-04-29 19:32:40 följande:
    PuffelipuffJag är intresserad av samma sak. När ska du gifta dig? Och var ska ni ha fest/middag?Vi gifter oss i Lidingö kyrka den 15/8 och ska ha middagen i Sjöhuset, Brevik.
    Hur mycket kostar kalaset i sjöhuset? Vi hade nämligen tänkt att ha festen där, men det blev alldeles för dyrt för oss.
  • lojeli

    Stolpen: Ja...inte blir det särskilt billigt, tyvärr. Ingenting ingår ju!

    Vi kommer hyra lokalen för ca 8.500 om jag minns rätt och välja en av de billigare bufféerna. Sen har vi tänkt av bag-in-box och i största allmänhet "budget-lösningar" för att få det att gå runt.

    Just nu letar jag billigt porslin. Att hyra från Annorlunda kostar rint 100-lappen!!!

    Men ärligt talat hittade vi inget billigare. Vi hade två krav: någon slags skärgårds-/vattenkänsla och catering + egen dricka.

    Har ni hittat ngt annat alternativ?

  • kattenjansson

    Skeppsholmens folkhögskola blir ju billigare tror jag. vi har landat på Villa Brevik...

Svar på tråden Båt från Lidingö kyrka