• Bröllo­p på gång
    Äldre 25 Mar 17:01
    12870 visningar
    29 svar
    29
    12870

    Möhippa i Göteborg: gör egna smycken o spa?

    Hejsan!
    Vi har bestämt oss för bröllopsdag o eftersom det ligger nära i tiden tänkte jag underlätta lite för mina vänner som (förhoppningsvis) planerar möhippa för mig...
    Har hört om att man kan göra egna smycken (som man kanske kan ha på bröllopet?) vilket vore roligt, är nog mest sugen på att pyssla ihop med stenar o pärlor, alltså inte silversmide...
    Är det någon som vet var man kan göra detta till en skapligt billig peng?
    Vill ju inte skinna mina kompisar då de ej haft möjlighet att spara/planera... *ler*

    Undrar även om någon har tips på om man kan hyra typ bastu / jacussi några timmar någonstans?
    Tror jag läste nån hemsida som har sånt i Göteborg men kommer ju inte ihåg var...

    Jättetacksam för svar!

  • Svar på tråden Möhippa i Göteborg: gör egna smycken o spa?
  • Bröllo­p på gång
    Äldre 27 Mar 08:52
    #7

    Godmorgon!
    Först vill jag tacka de som förstod syftet med det här inlägget och har hjälpt mig o mina vänner på traven, nämligen de två första inläggen; Hubba och emi82! Tack!!!
    Resterande av er kan väl starta en egen tråd om ni har behov av att skriva hur missnöjda ni är med såna här initiativ istället för att fylla upp min tråd...???
    Ni vet ju inte alls något om hur min personliga situation är och hur initiativtagande o påhittiga mina vänner är, om jag nu vill hjälpa dem på traven med att hinta lite (o inte "lägga mig i" eller "styra upp" som ni fått för er att jag försöker göra)så är det ju faktiskt upp till mig som känner mina vänner, för det tror jag faktiskt att jag gör bättre än vad ni gör...!?

    Ha en underbar dag!

  • Bröllo­p på gång
    Äldre 27 Mar 19:24
    #11

    Halloj igen!
    Jag är inte alls arg, trist att jag upplevdes så...
    Jag ville bara säga ifrån att jag ville ha tips på nöjen och inte åsikter om mitt initiativ...

    Om jag ska ta ett exempel så kan jag nämna min bror som alltid (precis som jag) varit den i kompisgänget som fixat, donat o kommit med ideér och initiativ.
    Han fixade alltid överraskningar till vänner o arbetskamrater när de fyllde år, bytte arbetplats eller gifte sig...
    Men när det var dags för hans 30årsdag så var det ingen av hans vänner/arbetskamrater som ordnade någonting, för de var vana vid att någon annan (brorsan) tog tag i saker o ting...
    Trist av vännerna kan man tycka, men alla är vi ju olika...

    Det är detta scenario jag ville försöka undvika genom att, i all välmening, hinta lite till vännerna, som förövrigt inte kan ha haft chans att planera något än eftersom de precis fått reda på att det blir en vigsel...
    Ja, ja, ja...
    Man får väl hoppas att det är skillnad nu när det är bröllop på g o ej "bara" en jämn födelsedag...

    Ha en underbar kväll allihopa!

  • Bröllo­p på gång
    Äldre 27 Mar 20:10
    #14

    DCL; Tack!!!
    Du anar inte hur skönt det känns att inte va helt ensam om de här funderingarna...!!
    Känner att det här blåsts upp i alldeles för stora proportioner mot vad jag tänkte med min lilla fråga...
    Tack än en gång!

    Nu räcker det med forumskrivande för idag, nu är det ju dags för Let´s Dance!!! ;o)
    Heja Laila!

  • Bröllo­p på gång
    Äldre 30 Mar 21:36
    #19

    Halloj!

    Troll1: jo man får nog ta pärlorna efter skumpan isåfall för annars e de nog för susigt i huvet... hihi

  • Bröllo­p på gång
    Äldre 30 Mar 21:42
    #23

    Lina_K: jag har väldigt höga tankar om mina vänner men jag är också medveten om att de har egna liv som är fyllda till bredden så även om viljan finns så kanske inte tiden gör det...

    Jag passade faktiskt på att fråga min värdinna (och en av mina bästa vänner) igår om hon hört något om en möhippa.
    Hon sa att hon funderat på det och kommit på några roliga saker att göra men att hon haft fullt upp och hoppats på att någon annan skulle ta tag i saken...
    Detta var precis vad jag anat och jag tror att det gäller för mina övriga vänner också...
    Min vän blev glad för att jag tog upp saken för nu kanske hon äntligen kan "få tummen ur"

    Tack för alla tips jag fått, kommer spara dem och ger dem till vännerna om de hör av sig och vill ha tips, annars hittar de säkert på nåt annat skoj!

    Ha en trevlig kväll!

  • Bröllo­p på gång
    Äldre 1 Apr 22:48
    #28

    Troll1:

    Bröllop på gång skrev 2009-03-30 21:42:12 följande:


    Tack för alla tips jag fått, kommer spara dem och ger dem till vännerna om de hör av sig och vill ha tips, annars hittar de säkert på nåt annat skoj!
    Som du ser i mitt tidigare inlägg så har jag rullat över bollen till min värdinna och bästa vän och kommer bara tipsa dem om de frågar om det...

    Hepp!
Svar på tråden Möhippa i Göteborg: gör egna smycken o spa?