• melonbuske

    Juni 2010

    Kom igen nu alla brudar som ska gifta sig i juni nästa år! Vi kan väl samlas här och pratas och diskuteras och tipsas?? :)

    Vårt (preliminära) datum är 12 juni 2010, vilket är ert?

  • Svar på tråden Juni 2010
  • JBB

    Om allt flyter på som det ska, så ska vi gifta oss 5 juni 2010 Hur mycket har ni planerat?

  • Ingan

    Hej! Vi har också planerat att gifta oss den 12 juni:)så jag hänger på i den här tråden! Har dock inte kommit så långt i planeringen än, men hämtar gärna tips från er!

  • melonbuske

    JBB: jag har bestämt kyrka (beroende på om datumet är ledigt), varit och tittat på lite lokaler, pular med design på inbjudningskort och lite sånt. ska sätta mig ner snart och gå igenom gästlistan med sambon så vi vet hur många vi blir för att lättare lägga upp en budget. :)

    jag har insett att ju mer man planerar desto mer är det kvar så jag är glad att jag börjat redan nu!! ^^

    välkomna tjejer! vart finns ni i detta land??

  • Ingan

    melonbuske: Tack! Jag bor i Linköping, men bröllopet kommer äga rum i Gryts skärgård, utanför Valdemarsvik. Var finns du själv?

    JBB: Vi har bestämt kyrka, men inte bokat den ännu. Men vi har lite svårt att bestämma var vi ska ha festen. Antingen blir det på en restaurang, vilket vi har insett blir ganska dyrt, eller så ska vi hyra en bygdegård. Vi hoppas få komma och titta lite på de olika alternativen i maj. Annars har vi som sagt inte kommit så långt i planeringen än. Själv då?

  • JBB

    Vi finns lite utanför Jkpg. Vi känner att vi har väldigt mycket kvar, vi har varken bokat eller tittat på vare sig kyrka eller festlokal. Men däremot har jag köpt mycket "småsaker" till dekoration. Min m2b insisterar på att jag måste boka en kyrka och det inom en snar framtid, men jag känner att jag har lite för höga krav på den perfekta kyrkan. Allt måste vara underbart helt enkelt, det är svårt att hitta något att bli helt nöjd med.

    Har ni någon tema färg? Och vilken i så fall?

  • Ingan

    JBB: känner igen det där, man har drömbilden av hur det ska vara och det känns lite tråkigt när man inte hittar det perfekta..! det är samma för mig och val av festlokal.
    Vårt tema är rosa, vitt och silver. Häromdagen gick jag och köpte en massa rosa organza, som jag tänkte att jag säkert kan göra något av! Har ni något tema?

    Hur stora kommer era bröllop att vara?

  • JBB

    Rosa, vitt och silver vad vackert det låter Ingan. Vi ska ha blått, vitt och silver med lite gult på vissa ställen. Dessutom ska vårat tema gå i "diamanter" så mycket av pengarna går till just strass och låtsas diamanter

    Vi har planerat att vi ska vara runt 80 personer så ett normalt stort bröllop antar jag att det är.

    Hur många gäster ska ni ha Ingan och Melonbuske?

  • Ingan

    Tack! Era färger låter också väldigt fina ihop, kungliga liksom:)
    80 pers, låter som ett stor bröllop i mina öron, men det är väl för att vi själva ska försöka hålla oss vid 50 pers. Men det är svårt att hålla antalet gäster nere med alla vänners pojk- och flickvänner. Gästantalet kryper hela tiden uppåt... vilka ska man bjuda egentligen? Bjuder ni respektive som ni inte träffat?

  • melonbuske

    hej tjejer! va kul att ni är här inne och diskuterar. tyvärr kommer jag vara lite frånvarande närmsta tiden då det är lite småkris i min vardag. fick veta idag att mina föräldrar ska separera efter 27 år tillsammans så bröllopsplanerna är inte direkt lockande.. men jag kommer tillbaka snart och hoppas att det finns massor att läsa om då! :)

  • Ingan

    melonbuske: Oj, tråkigt att höra! Sänder en tanke till dig och din familj. Det kan inte vara lätt att gå igenom...

Svar på tråden Juni 2010