• 090715

    Smink smink smink!

    Börjar se sliten ut tycker jag
    Är bara 33.. Har alltid sminkat mig på mitt sätt och det har blivit bra! Men nu känns det som att sminka ett annat ansikte
    Några tips på hur jag kan se bättre ut!
    Har korta ögonfransar villa tt dom skall se längre ut, tips på någon bra mascara?
    Nu tänker jag mig vardagssminkning inte till bröllop!

  • Svar på tråden Smink smink smink!
  • anja1661

    böja ögonfransarna innan du tar på mascaran får fransarna att se längre ut!

  • jessica st

    Jag har några tips =)
    använd ögonskugga i 3 stegs metod, det lyfter ögonen och man ser "piggare" ut, i humana vardags färger.
    Olika mascaror i olika prisklasser finns det gott om, det bästa är att få hjälp av någon som ser dina ögonfransar på plats..
    Ögonbryn är ju också viktigt, ju smalare ju bättre om du frågar mig=)
    har man smalare ögonbryn ger man mer plats till att ögonskuggan gör sig bättre.

    jag tycker sånt här ganska kul, men det är svårt att säga exakt om man inte har ett ansikte att titta på.
    hoppas något jag skrivit kan komma till hjälp.

  • vickanochemil

    Jag rekommenderar, som skrivet tidigare att du böjer dina fransar samt att du tvättar bort ditt ögonsmink med olja som stimulerar fransväxten mer. Själv använder jag babyolja på en pads och tvättar bort ögonsminket.

  • Hemlig2009

    Eller är det bara att inse att vi börjar komma upp i åldern? Jag gillar inte linjerna i mitt ansikte men får väl acceptera att jag numera är 32 år gammal.

    Ang. ögonfransar har jag motsatt "problem", jag klipper mina. Speciellt de undre, ser inte riktigt klokt ut när de blir för långa!

  • passionsblomman
    Hemlig2009 skrev 2009-03-11 19:12:15 följande:
    Ang. ögonfransar har jag motsatt "problem", jag klipper mina. Speciellt de undre, ser inte riktigt klokt ut när de blir för långa!
    DET var första ggn jag hörde någon som inte tycker "ju längre desto bättre"!!!
  • Hemlig2009

    Tro mig, jag ser ut som en sån där blund-docka annars. De övre jämnar jag mest till. Klippte dem oftare när jag försökte ha glasögon.

  • passionsblomman

    Ja, när de tar i glasögonen är det dumt. Det gör mina om jag har mascara så de ggr jag sminkar mig brukar jag ha linser.


    Hemlig2009 skrev 2009-03-11 20:13:17 följande:
    Tro mig, jag ser ut som en sån där blund-docka annars. De övre jämnar jag mest till. Klippte dem oftare när jag försökte ha glasögon.
  • Luucie

    MUS har en fantastisk primer som du sätter på innan foundation etc. Den både jämnar ut och gör att sminket håller bättre.

    Vad det gäller ögonbryn är det bara din ansiktsform och din ögonform samt placeringen av dina ögon som kan bestämma hur de ska se ut.
    Långt ifrån alla passar i smala ögonbryn..
    Men det är jätteviktigt så gå gärna till någon som vet vad de gör.

    Var inte rädd att experimentera lite! Byta färger etc. Eller det kanske är dags att göra en stor förändring?
    Om jag var du skulle jag söka mig till en makeup artist som kan ta sig tid med dig och hitta fram till din nya look.

    Lycka till

  • Anciii

    Jag har korta ögonfransar och är helt förälskad i min Loreal Telescopic maskara(är nedsatt nu på h&m oxå endast 109kr)jag får väldigt långa och separerade ögonfransar med den- ser väldigt fräscht ut.. den kan vara lite svår att jobba med innan man vänjer sig men platta sidorna in mot ögat så blir det hur bra som helst..

  • utvald

    Gör en permanentning på salong,alltså de böjer upp fransarna,håller 2 mån...använd produkter med aha syror som hela tiden "peelar" bort gammal hud och tar fram en ny med liv och lyster!!Bra tips är md formulations!!Och......givetvis id bare minerals makeup för bästa make up....lycka till!!!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden Smink smink smink!