• CaSan

    Hyra buss i södra Skåne - pris?

    Någon som vet vart man kan hyra buss i södra Skåne och prismässigt var det kommer landa? Funderar på transport mellan kyrkan och festlokalen... Jag hittade tips här på BT att använda sig av busnet.se men tydligen är denna sida inte igång för tillfället.

  • Svar på tråden Hyra buss i södra Skåne - pris?
  • nerolin

    Vi har hyrt buss från Bergkvara buss, två stycken, som kör alla gäster från kyrkan till festlokalen (inom malmö området). Kostar typ 2500 kronor. Superbra!

  • allehanda

    Jag har lite förslag men vad menar du med södra skåne?För en del finns bara Malmö i södra skåne och för oss andra så finns resten av södra skåne,Österlen Ystad Sjöbo osv.

  • CaSan

    nerolin - Tack för tipset om Bergkvara. Jag har mailat dem för prisuppgift. Spännande se vad för svar jag kommer få.

    allehanda - Vi ska gifta oss i Skurups trakten men jag är intresserad av att höra efter lösningar i hela södra Skåne som Malmö, Lund, Ystad, Sjöbo, Skurup, Simrishamn... Jag gissar att det inte finns allt för många bussbolag som hyr ut bussar.

    älskarlivet - Jag har lagt in en förfrågan redan på busnet.se men jag har inte så höga förhoppningar om man läser vad som står som första nyhet under Nyheter.

  • älskarlivet

    Fast det var 2007 de skrev den nyheten.. Antingen har de inte uppdaterat hemsidan eller så finns inte företaget kvar.
    .


    CaSan skrev 2009-03-02 19:26:50 följande:
    nerolin - Tack för tipset om Bergkvara. Jag har mailat dem för prisuppgift. Spännande se vad för svar jag kommer få.allehanda - Vi ska gifta oss i Skurups trakten men jag är intresserad av att höra efter lösningar i hela södra Skåne som Malmö, Lund, Ystad, Sjöbo, Skurup, Simrishamn... Jag gissar att det inte finns allt för många bussbolag som hyr ut bussar. älskarlivet - Jag har lagt in en förfrågan redan på busnet.se men jag har inte så höga förhoppningar om man läser vad som står som första nyhet under Nyheter.
  • CaSan

    Tittar man på www.busnet.se/ så står bla följande info: "Busnet AB är nu rekonstruerat och planerar att uppta verksamheten inom kort."


    älskarlivet skrev 2009-03-02 19:31:58 följande:
    Fast det var 2007 de skrev den nyheten.. Antingen har de inte uppdaterat hemsidan eller så finns inte företaget kvar..
  • älskarlivet

    Konstigt, för den sidan jag kom in på nu när du länkade andra gången är inte den jag kommer in på när jag klickar på översta länken..

  • allehanda
    CaSan skrev 2009-03-02 19:26:50 följande:
    .allehanda - Vi ska gifta oss i Skurups trakten men jag är intresserad av att höra efter lösningar i hela södra Skåne som Malmö, Lund, Ystad, Sjöbo, Skurup, Simrishamn... Jag gissar att det inte finns allt för många bussbolag som hyr ut bussar.
    Jaså?
    Bara i det området så finns ju Ystad Taxi 0411-16000 som säkert har 20 bussar.
    Löfströms bussar Sjöbo
    Bodensparr buss Tomelilla
    Hagestad touring
    Busso Tomelilla
    Lasses buss,Äsperöd Sjöbo
    Busspersson.com i Hammenhög
    Borrby Taxi
    Sjöbo buss
    Kiviks buss
    ja det var kanske inte så många men ett urval
  • CaSan

    allehanda - Oj så många bussbolag du radat upp. Tack! Jag ska genast kolla upp dem på nätet och se om någon av dem kan erbjuda transport till våra gäster för en inte allt för dyr peng.

Svar på tråden Hyra buss i södra Skåne - pris?