• Isbjörnen

    Långt mellan kyrkan och festlokalen?!

    Hej!
    Om vi ska gifta oss i uppsala men inte hittar en festlokal här. Är det okej att vi har lokalen i Stockholm som är ca 8 mil bort?
    Eller är det för långt bort för gästerna att åka? Man kanske ska ordna transport för dem?!
    Tips tack!

  • Svar på tråden Långt mellan kyrkan och festlokalen?!
  • Taha

    Hej!
    Funderade själv på det där ett tag.
    Ett tips skulle vara att ni hyr en buss. Ge två vänner i ansvar att förgylla bussresan med lekar etc.
    Vi åkte buss från kyrkan till lokalen på en kompis bröllop.
    De hade ordnat så att alla på bussen fick festisflaskor etc. Som en matsäck man fick när man var liten. De delade in oss i lag efter var vi satt i bussen och körde frågesport om bröllopsfilmer. Citat, årtal etc.
    Det var tjättekul och ingen tänkte på hur lång resan var.
    Tänk dock på att ha lite godis, bullar eller frukt. Annars kan folk lätt bli griniga om det är långt till maten. Det sänker stämningen.
    Däremot tror jag det blir svårt för gästerna att själva ordna transport mellan kyrkan och lokalen om det är i två olika städer.

  • Taha

    Vill poängtera att det inte var 8 mil mellan kyrka och lokal på det exempel jag ger. Kyrkan låg i Stockholm , vet inte om bröllopet var söder om Huddinge.

  • Svanboet

    Jag tycker personligen att 8 mil låter långt, speciellt om man ska in i Sthlm och köra för att komma fram. Hur tar sig gästerna tillbaka till bilarna efter festen? - Alla brukar ju inte vilja åka hem samtidigt.

Svar på tråden Långt mellan kyrkan och festlokalen?!