• anja16­61
    Äldre 26 Jan 19:14
    34808 visningar
    19 svar
    19
    34808

    vad kostar det att förminska en ring?

    jag har beställt och fått hem mina nya ringar nu...de är jättefina men tyvärr för stora!
    smyckenet där jag beställde de har sagt att det kommer kosta 750kr att förminska båda ringarna...e det bra pris?

    vad kostar det att förminska??? nån som vet?

    känns ju inget roligt att man beställde på nätet för att komma billigare undan och nu får lägga till 750kr ändå...

  • Svar på tråden vad kostar det att förminska en ring?
  • anja16­61
    Äldre 26 Jan 19:19
    #2

    jag funderar på att bara förminska den ena...den som ska sitta längst ut...då håller ju den ringen den andra på plats....funkar det tro??

  • anja16­61
    Äldre 26 Jan 19:23
    #4

    alltså min förlovningsring har jag ju på mig idag men jag e rädd att jag ska tappad en då jag kan ta av den utan problem. jag har inga knogar som tar emot lixom...
    så jag tror att det ska funka....för iså fall kan jag ju minska den innersta ringen senare...efter bröllopshysterins ekonomitjuvar försvunnit!

  • anja16­61
    Äldre 26 Jan 19:34
    #10

    jo fast båda mina ringar är för stora...
    och jag tänkte att den yttersta ringen kan vara lite mindre så den håller innersta ringen på plats...förstår du hur jag menar? krångligt!

    jag har samma storlek på mina ringar....det beror ju på vad man har för fingrar....om knogarna står ut mycket eller inte alls...mina fingrar e typ tjockast längst in där ringarna sitter...

  • anja16­61
    Äldre 26 Jan 19:39
    #13

    300kr för en minskning? hmm...ja då har jag ju fått ett "normalt" pris...

    jag ska höra med guldsmeden när det närmar sig lite mer...(9maj)
    för jag tänker gå ner lite i vikt oxå...
    man vill ju inte riskera att tappa ringarna när man äntligen får ha de på sig!!!

  • anja16­61
    Äldre 31 Jan 12:01
    #18

    den yttersta ringen ska säkert vara större OM man har sådanna fingrar att de håller kvar ringarna. mina ringar ramlar nästa av! så därför tänkte jag spara lite pengar genom att bara förminska den ena och då måste ju det bli den yttersta så den kan hålla den andra på plats!

    eller tänker jag helt fel??
    ska gå till en liten guldsmed här i närheten och se vad de tar för att förminska...

Svar på tråden vad kostar det att förminska en ring?