• Angelikasen

    Fruktansvärd PMS

    Alltså...
    Jag vet snart inte vad jag ska ta mig till längre.
    Under hela mitt liv som "vuxen" har jag haft en FRUKTANSVÄRD PMS, och jag vet inte vad jag ska göra åt den.
    Jag vill itne börja äta hormoner för det, jag tror inte det är bra för kroppen och jag skulle väl snarare behöva nåt som minskar mina hormoner om jag har fattat saker rätt.

    Det är så illa att jag kan börja gråta för att vår 16-åriga dotter hjälper till att dammsuga, jag får nämligen för mig att hon tycker att jag inte håller rent och jag tar åt mig av allt, men innerst inne vet jag ju att hon bar vill väl

    Så snälla, om det finns nån där ute som har några "husmorstips" får ni gärna höra av er.

  • Svar på tråden Fruktansvärd PMS
  • fru edlund

    Tyvärr inga tips men du är inte ensam. Jag har ätit p-pillar väldigt länge och även mellan barnen men nu har jag spiral och börjat mina humörsvängningar bara blir värre och värre, jag blir mer arg av mig vilket går ut över min familj vilket inte är så kul så jag funderar på att gå tillbaka till mina p-piller...

  • Angelikasen

    Jag åt p-piller för några år sedan men då fick jag bara ont när jag hade samlag (jag tror det heter vestibulit) och det hjälpte inte mot PMSen heller, nu har jag kopparspiral och förutom PMSen så är allt annat mycket bättre, jag har mindre blödningar och mindre mensvärk (och den var minsann inte rolig, blev sängliggande i ett par dagar) än tidigare så jag vill ju inte byta bort den heller.

  • 080811

    Jag har hört att omega3 ska hjälpa, värt att prova kanske?

  • Julienne

    Jag har tagit Vitamin B6, extra starka, från Hälsokostbutiken och upplevde att det hjälpte endel.

    Men har du så extrem PMS (kanske handlar det snarare om PMD, som är en förstärkt form av PMS) är det kanske läge att testa ett antidepressivt preparat som man då tar från ägglossning och fram till mens.

  • Mumriks blivande fru

    Jag har helt blivit av med min PMS sedan jag började äta efter LCHF... kanske ett tips?

  • Julienne

    Vad är det?!

    Mumriks blivande fru skrev 2009-01-05 16:40:43 följande:


    Jag har helt blivit av med min PMS sedan jag började äta efter LCHF... kanske ett tips?
  • Mumriks blivande fru

    Low Carb High Fat - inget socker med andra ord... min pojkvän är väldigt tacksam att bli av med mina humörsväningar

  • Angelikasen

    Mumriks blivande fru skrev 2009-01-05 16:40:43 följande:


    Jag har helt blivit av med min PMS sedan jag började äta efter LCHF... kanske ett tips?
    Det låter som en bra idé, då slår man ju två flugor i en smäll liksom
  • Julienne

    Sockret kan helt klart göra PMS värre. Märker över lag att jag mår bättre när jag äter nyttigare under PMS-perioden, men det är ju just då det är så jäkla svårt!!!

Svar på tråden Fruktansvärd PMS