• flisaaa

    Är jag knäpp/konstig?

    Min sambo har bjudit med mig ut på lördag. Vi har ett barn på 2 år och detta är i princip första gången vi ska göra ngt tillsammans. Han har bjudit med mig på ett ställe där hans nära arbetsvän med fru och deras 2 släkningar också är med. Jag har aldrig träffat dom. Jag tycker det känns konstigt att vi ska vara med dom och skulle önska göra ngt själv med min sambo första gången nu. Jag har framfört detta men min sambo blir sur och tycker nog att jag är konstig. Han o arbetsvännen är jätte tajta med varann och sambon arbetar mycket. Känns lite som att hans jobb står mig upp över öronen och skulle vilja kunna ha egen tid med sambon utan hans jobb med... Har jag fel eller ?

  • Svar på tråden Är jag knäpp/konstig?
  • 2time

    Nej du har inte fel. Men om han har bjudit ut dig så får du antingen tacka ja eller nej, inte ha åsikter om vart ni ska. Nästa gång får du bjuda ut honom någonstans där det bara är ni två. Har du berättat för din sambo hur du känner?

  • MulleNuh

    håller med..


    2time skrev 2008-12-17 11:27:44 följande:
    Nej du har inte fel. Men om han har bjudit ut dig så får du antingen tacka ja eller nej, inte ha åsikter om vart ni ska. Nästa gång får du bjuda ut honom någonstans där det bara är ni två. Har du berättat för din sambo hur du känner?
  • harthurs

    Jag forstar dig! For ett ar sedan ville jag gora allt ensam med min sambo (nu make..!!) men jag uppskattar sa mycket nu nar vi umgas med folk och vi har kul tillsammans.. gor sa mycket! Sen nar man kommer hem ar man ju ensamma...

  • svårtattvälja

    Du är absolut inte konstig att du vill ha ensamtid med din sambo! Kan ni inte bestämma "datenights" en gång i månaden, eller hur ofta ni nu kan få barnvakt, när det verkligen bara är ni två som gör nåt kul (och inte pratar jobb). Det ska ni absolut prioritera, men kanske inte denna gången....

  • MulleNuh

    jag friade över ett mail! hahaha.. Snacka om romantiskt va?!

  • flisaaa

    Usch känner mig otacksam, men jag känner inte för detta i helgen.. nää vet inget..

  • MulleNuh

    Men gud! Jag skrev i fel tråd! Förlåt!


    MulleNuh skrev 2008-12-17 11:39:16 följande:
    jag friade över ett mail! hahaha.. Snacka om romantiskt va?!
  • Nibla

    du igen.... haha!


    MulleNuh skrev 2008-12-17 11:39:16 följande:
    jag friade över ett mail! hahaha.. Snacka om romantiskt va?!
  • MulleNuh
    Nibla skrev 2008-12-17 11:45:07 följande:
    du igen.... haha!
  • nennesjuttioåtta
    MulleNuh skrev 2008-12-17 11:44:23 följande:
    Men gud! Jag skrev i fel tråd! Förlåt!
    PWAAHAHAHAHAHHA!!!!!!!

    TS
    Jag tycker du ska följa med och umgås med kollega med släktingar (även om det tar emot). Boka in en ny date på tu man hand själv ! Det är jätteviktigt att bara vara ensamma också, men även bra att träffa andra! Det kan ju inte vara så kul för din man att säga till sin vän att du inte vill fö¨lja med för att de är med.
  • flisaaa

    Nej antar att jag är lite konstig i detta , men jag får ta och följa med .. hmm . Då tänker jag alltså lite fel denna gång?

  • nennesjuttioåtta

    fel och fel... Nej, du reagerar helt normalt men ibland måste man offra sig för laget.

  • 2time

    Är lika mycket problem som andra!


    flisaaa skrev 2008-12-17 15:22:31 följande:
    lyxproblem
  • Munchkin

    Du tror inte att det kan vara så att din sambo vill att du också ska lära känna denna jobbarkompis som han blivit sån god vän med? Att han hoppas att ni med ska "klicka" och bli vänner? Eller att du ska klicka med hans fru och bli lika bra vän med henne som han blivit med honom och vips så har i ett nytt kul par att umgås med?

  • Kela2

    Jag och min sambo kommer i princip aldrig ut på något och vi har inte ens några barn som "hindrar". Jag skulle tycka att det vore kul att gå ut med honom ensam på romantisk middag, bio eller liknande. Fast när vi umgås hemma är det ju bara vi två, så jag skulle absolut tycka att vore jättetrevligt om vi t.ex. skulle gå ut tillsammans med någon av hans kollegor.

  • Jasmina E

    Man behöver ju inte alltid vara ensamma. Jag menar, ni är ju hemma ensamma för det mesta antar jag så att gå ut tillsammans med andra låter ju bara kul tycker jag.

    Sen om det är svårt att komma iväg på kvällar på tu man hand kanske du borde be din sambo att göra lite mer plats för dig i sin fritid så att du kan få din ensamma utekväll med honom. Det borde han ju också vilja

  • Kela2

    Det där lät trevligt tycker jag! Jag skulle tycka att det var jättekul om jag och min sambo träffade både kollegor och vänner både till honom och till mig med respektive, så att vi kunde få ett större gemensamt socialt umgänge utöver släktingar.


    Munchkin skrev 2008-12-20 23:04:36 följande:
    Du tror inte att det kan vara så att din sambo vill att du också ska lära känna denna jobbarkompis som han blivit sån god vän med? Att han hoppas att ni med ska "klicka" och bli vänner? Eller att du ska klicka med hans fru och bli lika bra vän med henne som han blivit med honom och vips så har i ett nytt kul par att umgås med?
  • Munchkin
    Kela2 skrev 2009-01-14 22:35:49 följande:
    Det där lät trevligt tycker jag! Jag skulle tycka att det var jättekul om jag och min sambo träffade både kollegor och vänner både till honom och till mig med respektive, så att vi kunde få ett större gemensamt socialt umgänge utöver släktingar.
    Precis min tanke, fler vänner är aldrig fel liksom
Svar på tråden Är jag knäpp/konstig?