• svartvitabruden

    Ge förslag på färgtema

    Ska gifta oss i slutet av november och behöver tips på färger till färgtema

  • Svar på tråden Ge förslag på färgtema
  • 27juni2009

    men du skriver svartvita bruden, trodde de var ert färgtema??

  • harthurs

    Vi gifte oss i november det har aret och hade morkrott (tarnornas klanningar), silver och vitt.
    Alla fragade mig ett AR innan brollopet vilka farger vi skulle ha.. jag tankte inte sa mycxket pa det.. till slut blev det vad det blev

  • Svanboet

    I slutet av november kan det behövas varma och starka färger. Rött, brunt, mörk grön, svart, marinblå, mörk lila, vinröd, orange, guld och brons

    Ja det går att kombinera många av dem. Har ni några personliga favoriter så kanske ni ska välja bland dem.

  • svartvitabruden

    Har ingen favoritfärg det är så jobbigt.

  • Svanboet

    okej...

    Vad gillar du att klä dig i för färg? Vilken färg har din favvotröja? Vad har din blivandes för färger i sin garderob?

  • Svanboet

    Om jag får komma med en personlig smaksak...

    Tre färger brukar vara tillräckligt, annars spelar färgtema ingen roll för det blir grylligt ändå. Man kan välja samma färg men i olika nyanser... t.ex. vitt, lime och mörk grönt.

    Själv lutar jag åt mörk grönt, silver/snö och is med svart. Vid bröllop brukar det ändå alltid finnas vitt, bruden t.ex.

  • Sååå lurade

    Vårt bröllop kommer att gå i svart vitt och silver, den färg som kommer att bryta av är grönt, men då endast genom det som återkommer i blommor/växter i buketten och dukningen. Brudbuketten kommer att gå i vitt... just för att jag inte heller har någon favoritfärg. Tittade i blomsterafärer på massa blommor och fastnar bara på vita blommor. Har alltid älskat det.

    Kanske inte är helt vanligt färger på ett vårbröllop, men det är vad jag tycker är snyggt...

  • svartvitabruden

    svart svart svart hahaha


    Svanboet skrev 2008-12-17 13:45:22 följande:
    okej...Vad gillar du att klä dig i för färg? Vilken färg har din favvotröja? Vad har din blivandes för färger i sin garderob?
  • Svanboet

    Jag tycker det låter som en bra kombo för vår.

    Sen beror det ju på hur mycket man har av varje färg. T.ex. blir det väldigt tydligt om man har svart duk och vitt porslin. Jag tror att många förväntar sig vit duk vid bröllop men det kommer nog inte vi ha. Inte vita servetter heller

Svar på tråden Ge förslag på färgtema