• Aurelia

    trött!

    Suck, hur botar man trötthet? Jag känner mig nästan jämt trött, idag kunde jag sova ut ända till halv tio men var ändå trött när jag vaknade! Försöker sova minst sju timmar, äta bra och regelbundet, röra på mig minst trettio min varje dag... ändå längtar jag mest hem till tv-soffan så fort jag vaknat, till lugn och ro, värme, inga krav... Hur blir man piggare??

  • Svar på tråden trött!
  • mme Plantier

    Har du kollat din blodvärden? Järnvärde och så? Kanske behöver du lite kosttillskott av något slag, kanske kan en hälokostbutik tipsa dig om något bra?
    O du, vet du när jag känt mig så där? Jo, alla tre gångerna jag varit gravid...

  • Aurelia

    Tog massa prover i somras, och jag verkar inte ha dåliga värden... Gravid är jag inte, thank god! Inte den här gången i alla fall.

  • car1021

    Jag känner igen mig!
    Jag går upp halv sex på vardagarna och försöker komma i säng vid tiotiden men jag är jätte trött ändå.
    Min sambo jobbar ofta kvällar så han är inte hemma förrän vid halv nio så då vill jag ju umgås med honom lite också. Han är kvällsmänniska och det är inte jag. I början när vi hade flyttat ihop ( vi flyttade ihop i feb.)var jag uppe sent för att få vara med honom men det gick inte för jag var ju helt slut på dagarna.
    Problemet är att jag känner mig trött nu även om jag lägger mig tidigare.
    Jag somnar för det mesta i soffan....

  • Aurelia

    Jag undrar om det skulle bli bättre om man gick upp tidigare på mornarna ändå. Och ser till att hinna med en liten promenad för att "komma igång", äta riktigt god frukost etc.

  • car1021

    Det är väl så att man är tröttare på hösten eftersom det är mörkt så tidigt. Det är ju kolsvart ute när klockan är fem!!
    Man skulle behöva lite ledigt såhär i nov. känns det som.

  • Hammerman

    Svårt det där... tror det handlar mycket om vilka vanor man har, och då inte enbart det som berör mat och träning. Ibland märker man ju om man resert bort och rutinerna ändras att man sover bättre och är piggare etc.

    En dum fråga; hur är belysningen hemma? Att dra ner på ljuset några timmar före sänggående är faktiskt ganska smart. För mig är det också så att det är bra att gå isäng tidigt och stiga upp tidigare som någon annan relik från bondesamhället.

    Äsch, jag vet inte vad jag svamlar om. Jag sitter säkert bara vid datorn och yrar, för jag har typ 40 graders feber och förkylning och ligger mest och sover under dubbla filtar med tjocksockarna på numera, tur att det inte blir fler föreläsningar den här veckan så jag kan jobba hemma.

    Nästa kurs för den här terminen började ju nu i veckan och föreläsningarna var obligatoriska, så det var bara att släpa sig iväg trots allsköns skröplighet.

  • Nossnevs
    Hammerman1 skrev 2008-11-06 15:39:05 följande:
    Svårt det där... tror det handlar mycket om vilka vanor man har, och då inte enbart det som berör mat och träning. Ibland märker man ju om man resert bort och rutinerna ändras att man sover bättre och är piggare etc.En dum fråga; hur är belysningen hemma? Att dra ner på ljuset några timmar före sänggående är faktiskt ganska smart. För mig är det också så att det är bra att gå isäng tidigt och stiga upp tidigare som någon annan relik från bondesamhället.Äsch, jag vet inte vad jag svamlar om. Jag sitter säkert bara vid datorn och yrar, för jag har typ 40 graders feber och förkylning och ligger mest och sover under dubbla filtar med tjocksockarna på numera, tur att det inte blir fler föreläsningar den här veckan så jag kan jobba hemma. Nästa kurs för den här terminen började ju nu i veckan och föreläsningarna var obligatoriska, så det var bara att släpa sig iväg trots allsköns skröplighet.
    Inte bara svammel utan för mig känner jag STOR skillnad när jag kommer hem från jobbet om jag gör lite mysigt med tända ljus tex om ja inte gör de.
    Vädrar alltid ut sovrummet innan så det är svalt och skönt.
    Jag sover bättre då iallafall.
Svar på tråden trött!