• älskarlivet

    Familjen..

    Åh, blir så ledsen.. Jag bara bubblar av bröllopsplanering och vill delge till min familj.. Men den enda som verkligen lyssnar är min pappa.. Mina systrar bara kommer med tråkiga och klumpiga kommentarer om allt.. Vet inte vad jag ska ta mig till..

    Nu har jag frågat min ena syster (frågade den andra innan, men hon sa nej) om hon ville sjunga i kyrkan, men vill egentligen att mina vänner ska sjunga.. Men är rädd att syrran blir arg om jag inte frågar henne.. Det som jag tror kan bli problemet är att jag inte tror hon vill ge svar på om hon vill sjunga eller inte förrän vi är väldigt nära bröllopet (gifter oss 13/6)..

    Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Familjen..
  • Hammerman

    Kan man inte bara göra så att syrran får sjunga ifall hon kan, och vännerna sjunger oavsett?

    Tråkigt med familjer som ska böka förresten.

  • älskarlivet

    Men vi kan inte ha hur många sånger som helst i kyrkan, max 3 och jag har 3 vänner som sjunger.. Och vi måste veta inom 2 månader om syrran vill eller inte och det vet jag inte om hon kan svara på, för hon menar bara att vi stressar och är ute i för god tid... Hon skiter i att det är vårt bröllop och vi som bestämmer..

  • Hammerman

    Tja, då blir det besvärligare. Men det är väl bara att säga som det är, att deadline är deadline och kan hon inte bestämma sig innan dess så går det inte?

  • älskarlivet

    Jo får väl se vad hon säger imorgon, men hon tycker att allt vi planerar inför bröllopet är så överdrivet (när det bara är ett vanligt bröllop vi ska ha).. OCh att vi är ute i för god tid etc... Hon har inte en enda gång sagt "oj vad skoj att ni ska gifta er" etc..

  • Hammerman

    Som sagt, riktigt trist när familjemedlemmar ska trilskas. Lycka till.

  • älskarlivet

    Men vad ska man göra åt det? Det är så himla tråkigt..

  • Nancy Drew
    älskarlivet skrev 2008-10-20 19:38:20 följande:
    Jo får väl se vad hon säger imorgon, men hon tycker att allt vi planerar inför bröllopet är så överdrivet (när det bara är ett vanligt bröllop vi ska ha).. OCh att vi är ute i för god tid etc... Hon har inte en enda gång sagt "oj vad skoj att ni ska gifta er" etc..
    Vilken tråkig syster. Du tror inte att det kan vara något annat som ligger bakom, att hon är rädd för att bli bortglömd eller....?

    Rent konkret: kan inte vännerna sjunga tillsammans, i stämmor eller något?
  • älskarlivet

    De skulle nog kunna sjunga någon av sångerna tillsammans i alla fall, men det beror på vad vi väljer för sånger..

    Min syster är arg för att jag inte ringde henne personligen när vi förlovade oss.. Jag försökte få tag på henne men hon svarade inte, och så la jag upp nyheten på min blogg och då surnade hon för så gör man inte menade hon.. Men hon har nummerpresentatör men ringde ändå inte upp mig..

    Nancy Drew skrev 2008-10-20 19:42:52 följande:


    Vilken tråkig syster. Du tror inte att det kan vara något annat som ligger bakom, att hon är rädd för att bli bortglömd eller....?Rent konkret: kan inte vännerna sjunga tillsammans, i stämmor eller något?
  • Sari80

    Du far saga till din syster att du maste veta nu, for att ni maste palnera o lagga upp allt, jag forstar inte hur din syster kan bara saga "det e bara ett vanligt brollop" brollop e val inget vanligt, det e ngt stort som hander ngn i livet, jag tycker din syster e jatte elak, varfor kan folk inte bara vara glada over ens stora dag?? jag blir sa IRRITERAD! Var rak pa sak sag till din syster att du behover fa veta om hon kan sjunga eller inte, annars fragar du ngn annan, hon ska kanna sej hedrad att du vill att hon ska sjunga for Er. Lycka till ;)

  • älskarlivet

    Nej min syster säger inte att det är något "vanligt" bröllop utan hon har fått för sig att allt ska vara så fint och perfekt.. Men det handlar inte om det utan att vi vill ha planerat i god tid så vi slipper stressa i maj.. Jag är dessutom musiklärare och har fullt upp i maj med avslutning och liknande..


    Sari80 skrev 2008-10-20 20:11:48 följande:
    Du far saga till din syster att du maste veta nu, for att ni maste palnera o lagga upp allt, jag forstar inte hur din syster kan bara saga "det e bara ett vanligt brollop" brollop e val inget vanligt, det e ngt stort som hander ngn i livet, jag tycker din syster e jatte elak, varfor kan folk inte bara vara glada over ens stora dag?? jag blir sa IRRITERAD! Var rak pa sak sag till din syster att du behover fa veta om hon kan sjunga eller inte, annars fragar du ngn annan, hon ska kanna sej hedrad att du vill att hon ska sjunga for Er. Lycka till ;)
  • Sari80

    Da missuppfattade jag det, men inte for att lagga nasan i blot eller ngt, men ska inte ett brollop vara fint och perfekt, det e val nastan allas drommas. Bara planera, jag har borjat ett ar innan :)

  • älskarlivet

    Jo, men med perfekt menar jag inte att allt behöva kosta hur mycket som helst.. Min syster gav ju en gliring och menade att om det nu ska vara så fint så ska det väl vara frack som klädkod också... Men det ska vi inte ha..


    Sari80 skrev 2008-10-20 22:11:21 följande:
    Da missuppfattade jag det, men inte for att lagga nasan i blot eller ngt, men ska inte ett brollop vara fint och perfekt, det e val nastan allas drommas. Bara planera, jag har borjat ett ar innan :)
  • älskarlivet

    Idag visade jag för min syster vilka sånger vi ev tänkt oss och hon säger ingenting om att det vore skoj etc.. Bara säger "jaja" och så börjar hon prata om annat..

    Tror inte hon kommer vilja sjunga och vill hon det så får hon göra en sång, så får mina vänner göra två sånger..

  • Nossnevs
    älskarlivet skrev 2008-10-21 06:37:05 följande:
    Jo, men med perfekt menar jag inte att allt behöva kosta hur mycket som helst.. Min syster gav ju en gliring och menade att om det nu ska vara så fint så ska det väl vara frack som klädkod också... Men det ska vi inte ha..
    Allså din syster är ju helt respektlös.
    Hade hon verkligen velat sjunga hade hon sagt ja direkt eller bett att få återkomma inom en vettig tidsram.
    Och resten av planeringen skall väl hon skita i?
    Hade det vart min syster hade jag sagt till henne på skarpen.
    Ni tjejer är lite mesiga för att inte stöta er med folk på bekostnad av ert eget välbefinnande.

    Stå på dig!
  • Flisa80

    Tänkte bara säga att jag var på ett bröllop för en månad sedan där de hade 5 låtar...eller var det 6? Ja, hur som helst...jag tycker du kan ha 4 om du vill så kan alla dina kompisar sjunga en varsin, om det känns viktigt. Eller att de sjunger ihop. Hur som helst så tycker jag att du kan ha fler sånger än 3 om du vill det.

  • Emmeli o Markus

    läste inte hela tråden men kan inte en vän och din syster kanske sjunga på festen/mottagningen? Slipper alla gäster sitta i kyrkan och vara törstiga hur länge som hellst och så slipper du vara orolig över att inte hinna få nå tid från din syster..


    Längtar efter vår stora Dag:)
  • älskarlivet

    Denna tråden är gammal nu! Min syster är inte aktuell till att sjunga, av diverse anledningar som hänt nu i höst... Jag har varit med om en otäck olycka och har inte fått någon som helst backning av min syster, det enda hon sagt är att jag är mesig etc (för att göra en lång historia kort).

    Jag och min sambo vill att de som ska göra något extra för oss under vigsel etc, ska göra det av fri vilja, och för att hedra oss. Vi vill inte heller ha någon som gör något extra, när de resten av året kommer med gliringar etc.

    Däremot ska jag fråga tre av mina kompisar om de vill sjunga. Det kommer bli skitsnyggt i så fall, de är musikhögskoleutbildade alla tre (precis som jag är, men jag vill inte sjunga på min egna vigsel).

    Vi kommer ha tre sånger och har redan bestämt vilka sånger det kommer bli!

  • Nossnevs
    älskarlivet skrev 2009-01-03 23:54:25 följande:
    Denna tråden är gammal nu! Min syster är inte aktuell till att sjunga, av diverse anledningar som hänt nu i höst... Jag har varit med om en otäck olycka och har inte fått någon som helst backning av min syster, det enda hon sagt är att jag är mesig etc (för att göra en lång historia kort). Jag och min sambo vill att de som ska göra något extra för oss under vigsel etc, ska göra det av fri vilja, och för att hedra oss. Vi vill inte heller ha någon som gör något extra, när de resten av året kommer med gliringar etc.Däremot ska jag fråga tre av mina kompisar om de vill sjunga. Det kommer bli skitsnyggt i så fall, de är musikhögskoleutbildade alla tre (precis som jag är, men jag vill inte sjunga på min egna vigsel).Vi kommer ha tre sånger och har redan bestämt vilka sånger det kommer bli!
    Tråkigt med olyckan men bra då kommit fram till beslutet ang din såkallade syster.

    Det kommer bli skitbra med att de skall sjunga :D
    Och sjung inte, inte för att det skulle bli dåligt utan njut så mycket du kan av din dag istället =)
  • älskarlivet

    Jag vill inte kalla henne min "så kallade syster" för hon är min syster trots allt.. Men jag är besviken på henne, ännu mer sen jag startade den här tråden.


    Nossnevs skrev 2009-01-04 00:06:16 följande:
    Tråkigt med olyckan men bra då kommit fram till beslutet ang din såkallade syster.Det kommer bli skitbra med att de skall sjunga :DOch sjung inte, inte för att det skulle bli dåligt utan njut så mycket du kan av din dag istället =)
Svar på tråden Familjen..