• 2time

    Grönt och trollsländor. Förslag?

    Ja, som rubriken lyder; någon som har förslag på ett bröllop med olivgrönt och trollsländor?

  • Svar på tråden Grönt och trollsländor. Förslag?
  • ditte1

    Jag hade grönt o fjärilar som tema. Köpte en massa olika fjärilar på ebay till tex program, som dekoration på ljus och på bordsdekorationer. En fjäril hade jag i buketten! Till dekoration på bordet använde jag mossa, gröna äpplen, lime och gröna druvor och några lila rosor. Gröna pärlor som jag satt på ståltråd, köpte billiga halsband o klippte isär. :) Gröna ax av råg. Köpte stämpel av fjäril ( och en trollslända också! de är också favoriter ) och använde till inbjudningar osv. Hade en jättelång löpare längs borden, la den inte platt utan mer draperad och i veck ( gjorde den av 5 meter organza som jag köpte billigt på olssonstyger o delade i 3 på bredden). Stora vita ljus med band runt i grönt o fjärilar och ljusgröna ljus i ljusstakar o kandelaber. Hade tänkt göra fjärilskakor också, köpte formen, men det blev kakor i form av bröllopstårtor istället, med namn på som bordsplacering.
    -lycka till!
    ditte

  • passionsblomman

    Jag tycker du ska spana in blomsteraffärerna där du bor, småprata lite och välja en florist som visar intresse. De har nämligen möjlighet attfå fram alla möjliga grejor som du kan ha glädje av. Vet de bara om och har i bakhuvudet att tex trollsländor är av intresse har de möjlighet att "slå till " när det dyker där de handlar till sina butiker. Prata med dem så fort som möjligt, för den typen av saker dyker upp säsongsvis och är bra om de kan spana efter. Gäller äveen organzatyg. Finns fållade 40 cm breda i massor av färger- vi har minst 6 olika gröna där jag jobbar. Det ligger 9 m/rulle och borde i butiksledet kosta ca 100-125 kr.
    Jag tycker för övrigt det låter jättefint! Kanske kan du använda kuddmossa, stenar och vackra grenar någonstans i temat, för att få x-tra trolsk stämning?

  • Pentan

    Kul idé - den kanske man stjäl från dig...


    ditte1 skrev 2008-10-07 15:45:40 följande:
    Hade tänkt göra fjärilskakor också, köpte formen, men det blev kakor i form av bröllopstårtor istället, med namn på som bordsplacering.-lycka till!ditte
  • MilosMamma

    Ooh vi ska ha fjärliar med i temat, hur söker pman på ebay efter sånt o ha åp inbjudningskorten?

  • ditte1

    Milosmamma tex crafts, butterfly, dragonfly, stamps - då kommer det fram en massa o så får man olika förslag o kan gå vidare.

    2time -Stämpeln köpte jag på ebay, men jag tror att panduro oxå har!

    Pentan -ja det är bara att sno på, annars hade jag inte skrivit. Jag kanske också har hittat det nånstans ;)

    Lycka till allihopa.
    Hos mig finns verkar det inte finnas så fiffiga florister ;) och så tyckte jag att det var kul att fixa det mesta själv.
    ditte

  • svårtattvälja

    Jag såg ett program på dansk tv där en familj skulle ordna bröllopet till brudparet, bestämma kläder, plats, dekorationer etc åt dem. Jag missade mitten men såg lite av de färdiga dekorationerna och som jag vill minnas var det just trollsländor och grönt som var tema för dem. Det var iallafall jättesnyggt och mycket trolskt, eftersom de hade hyrt rökmaskin och allt. Eftersom jag missade mitten vet jag inte var de fick dekorationerna ifrån men jag tror att de hjälptes åt att göra dem i familjen. Programmet heter "Den store dag" och det var avsnittet som sändes den 25/9 med Mikael och Trine som brudpar. Det ska gå att se det på nätet på Dr1 hemsida.
    www.dr.dk/DR1/denstoredag/Udsendelser/20080811132458.htm
    Lycka till!

  • LasseLillan
    2time skrev 2008-10-07 14:29:43 följande:
    Ja, som rubriken lyder; någon som har förslag på ett bröllop med olivgrönt och trollsländor?
    Nu när jag planerar vår alternativa vigsel har jag haft stor nytta av bildsökningen på google. Jag söker på nyckelord, oftast på engelska. Om du söker på tex. dragonfly wedding så kommer det upp massor med bilder på allt möjligt, bara att välja och vraka.
    Lycka till!
  • ElinPierre

    Vill man ha det trolskt (nu vet jag inte om det är tanken men:o) så har jag ett förslag som kankse skulle funka..

    Vi har en super ful vägg som vi ska hänga tyg över (det gööör billiga på IKEA) och sen ska vi på nåt sätt (har inte kommit fram till precis hur vi ska göra detta) hänga en fototapet med mallanrum mellan våderna utanpå tyget (ööhh.. förstår ni).

    Vi kommer att köpa en superfin skogstapet från rusta!

  • aalexandra

    åhh vad fint, jag har sett små trollsländs kortnitar, kanske till festprogrammet eller inbjudan? onödigt måhända, men dom var fina =)
    Såg iaf dom på slojd-detaljer.se

Svar på tråden Grönt och trollsländor. Förslag?