• Leeeloo

    Någon som har erfarenhet av Travelstart??

    Är det någon som bokat en resa genom travelstart.se? Jag är intresserad av att veta om de är seriösa och om allt gått bra med beställning, betalning och resa. Problem? Vad har ni för erfarenheter?

  • Svar på tråden Någon som har erfarenhet av Travelstart??
  • Pumpkin

    Vi bokade vår flygresa till bröllopsresan genom dem och det var absolut inga problem någon gång! De har svarat på frågor och hjälpt oss om det har varit något, och de har skickat mail vid eventuella ändringar i flygtiderna osv. Kan varmt rekommendera dem!

  • Leeeloo

    Det låter ju jättebra. Blev lite skum på när det inte gick att ringa dem. Så du tror inte att det kommer att bli något problem? Har ni varit på er bröllopsresa eller väntar ni på att åka?

  • Pumpkin

    Vi har redan varit iväg och det var absolut inga problem, så kör på du.

  • Originalrosen

    Jag mailade dem för en månad sedan och har inte fått svar.

  • Pumpkin
    Originalrosen skrev 2008-10-02 18:24:39 följande:
    Jag mailade dem för en månad sedan och har inte fått svar.
    Men vad konstigt! Jag har alltid fått svar på någon timme.
  • Originalrosen

    Äsch, kanske var för att jag tyckte det var tråkigt att de inte tar American Express - var väl svårt att svara på den frågan.

  • Leeeloo

    om det skulle bli något strul så får man väl knata in på deras kontor och prata med dom personligen.

    Orginalrosen: vart åkte ni och från vilken stad?

  • Lavendelblomman

    Hej Leeeloo,

    Jag och min kille har också bokat resa med travelstart. Gick jättebra. Vi åkte från Bryssel till Amsterdam, vidare till Frankfurt och sedan Shanghai och slutligen Auckland. Jag var också orolig innan avresa men vi fick uppdateringar löpande om ändrade avgångar och jag upplevde också att de var relativt snabba på att svara på frågor på mail.

  • Leeeloo

    Lavendelblomman: Vad bra att allt gått bra för er. Vi har bokat resan nu men tyvärr så valde vi att boka med Ticket.se. Dom hade lite bättre resevillkor, och det kändes lite säkrare av någon anledning. Men Travelstart verkar jättebra

  • lillesessan

    Hej! Man kan alltid kolla med kammarkollegiet om ett bolag har ställt resegaranti. Vilket innebär skydd och skyldigheter mot dig som kund. Här kan ni testa om bolaget du vill resa med är med. (OBS ett bolag behöver inte vara oseriöst för att det inte finns med, men det ger ju en trygghet. Tänk också på att läsa resevillkor innan du bokar även om det är minimal oförståelig text i mängder.

    www.kammarkollegiet.se/resegar/ftgsok.asp

    Lycka till alla bröllopsresenärer :D

Svar på tråden Någon som har erfarenhet av Travelstart??