• pernillamaria

    bröllop i San agustin

    någon som har eller ska gifta sig där som vill dela med sig av sina erfarenheter/planering??

  • Svar på tråden bröllop i San agustin
  • pernillamaria

    vi har precis bestämt datum med svenska kyrkan därnere och bokat resan, så nu är det bara att vänta på att det ska bli mars :) hur går det för er?

  • fru edlund

    VI ska också gifta oss i San Agustin i mars. Vi har också bokat tid för vigsel och även bokat resa. Vilket datum gifter ni er? Vi gifter oss på vår 20:års dag den 5 mars.

  • pernillamaria

    vi gifter oss den 30 mars på vår 8 årsdag :)

  • pernillamaria

    hur har ni gjort med blommor och musik och sånt?

  • fru edlund

    Funderat har vi gjort men inte bestämt något. I kyrkan har de både piano och orgel. Är väldigt osäker på vad vi ska ha in och ut och även psalmer. Är lite inne på att ha låtar som betyder något för oss istället för de klassiska in och ut låtarna. Men samtidigt är det något visst med de också.... ja jag vet inte det är så svårt.

    När det gäller blommor vill jag ha något väldigt enkelt så det tänkte jag försöka fixa själv bara man hittar en blomsterbutik där nere men det måste ju finnas.

    Var ska ni bo? Hur har ni tänkt?

  • pernillamaria

    vi ska bo rocas rojas. Ni då?? Vi har tänkt ungerfär som er,ska fundera lite till över vilken musik vi vill ha..känns svårt..
    det är ju en stund kvar men man vill ju vara klar med det mesta ;)

    blommor tänkte vi också försöka hitta själva :)

    ska ni ha någon som fotograferar?

  • fru edlund

    Vi ska bo i Playa Ingles.

    Vi har funderat på fotograf men har inte bestämt oss. Ska ni ha det?

    Åker ni själva eller har ni sällskap med er?

  • pernillamaria

    Vi åker själva och ska inte ha någon fotograf utan vi tar våra egna kort så gott det går :) Sen går vi till en fotograf när vi kommit hem

  • fru edlund

    Vi ska nog inte heller ha fotograf.

    Jag var inne och tittade på bilderna som den fotograf kyrkan rekommenderar tagit på ett bröllop och jag tyckte inte de såg mycket bättre ut än foton vi tar med vår kamera. bildgalleri.felipefotografo.com. Hade även kontakt med ett par som anlitat honom tidigare och de var inte speciellt nöjda med fotona. Andra fotografer som jag hittat på ön var så väldigt dyra.

    Mina föräldrar åker med så de får nog fota lite.

  • emlo

    Hej tjejer

    Såg att ni ska gifta er i san agustin i mars. Bokade svenska kyrkan i går till den 9 mars. Vi har inte kommit så långt i planeringen. Har skickat en förfrågan till kyrkan om de har någon som kan sjunga tomorrow med europe under akten, väntar på svar. Vi ska bo i maspalomas, har ni något tips på restaurang i maspalomas där man kan äta bröllopsmiddag. Hur ska ni göra med middagen?

  • pernillamaria

    vi har inte bestämt något om middagen ännu..vi är ju bara två så det är inte så mycket att planera :) vi har iallafall bestämt hur vigselagendan ska se ut och vilken musik vi ska ha :)

  • fru edlund

    Spännande vilken musik ska ni ha? Vi spånar lite fortfarande. Vi skulle nog vilja ha Heaven som ingångsmusik och Everything I do som utgångsmusik men vi är väl inte helt klara. Framförallt tycker jag det är svårt med psalmerna. Vi måste nog försöka låna hem en psalmbok.

    emlo - har du fått något svar från kyrkan om de har något som kan sjunga?

    Angående middag har inte vi heller bestämt något vi kommer vara på plats en vecka innan så vi kommer försöka hitta något mysigt ställe under den första veckan.

  • pernillamaria

    det var svårt det där med musiken men vi ska ha änlagård som inledningsmusik och "Du är allt" (med sonja aldén &shirley clamp)som avslutningsmusik :)

    psalmerna tipsade kantorn om (vi har noll koll på sånt) och det blir psalm 411, som är en bröllopspsalm och psalm 201 som är sommarpsalm "En vänlig grönska".

    vi kommer att komma ner på lördagen och vigseln är på måndagen så vi får försöka orientera oss i vad det finns för utbud på restauranger och blomsterförsäljare...
    och så kan ju kanske ni tjejer ge lite tips eftersom ni är där innan oss ;)

Svar på tråden bröllop i San agustin