• Kärlek­sresa
    Äldre 15 Sep 15:11
    13640 visningar
    7 svar
    +1
    7
    13640

    Någon som gift sig på Bali?

    Hej! Skulle bli så himla glad om någon kan tänka sig att ge lite tips på vackra ställen att gifta sig kring Bali. Kanske någon som även kan svara på hur det funkar rent juridiskt när man gifter sig utomlands. Kan man göra det där, eller behöver man göra det hemma först liksom? Kärleksställen omkring eller på Bali efterlyses!

  • Svar på tråden Någon som gift sig på Bali?
  • Miss Biii
    Äldre 15 Sep 15:43
    #1

    Hej.

    Jag bor just nu i Indonesien. Har precis avslutat en 6 veckors semester på Bali. Vi reste runt och såg en del. "Giliöarna" är paradiset på jorden! Tre små öar som ligger utanför Bali, vid ön Lombok. Finns fina platser på Bali också, beror lite på vad man tycker om. Finns områden med risfält och helt underbar grön natur! Men jag antar väl att det är kristallklart vatten, palmer och vit sand ni helst vill ha ;)

    Hur det ligger till med det juridiska vet faktiskt inte jag...

    Giliöarna heter "Gili Meno", Gili Air" och "Gili Travangan" om ni vill söka bilder o så på nätet.

    Lycka till.

  • Kärlek­sresa
    Äldre 15 Sep 21:46
    #2

    Tackar för tipsen, har spanat in dessa vackra öar, ska kika mer. Gärna något tips av någon som gift sig utomlands, det kan väl inte vara så krångligt eller? Vi vill ha det enkelt och fint. Funderar mest på hur det ska gå till rent praktiskt, vem får viga o.s.v.?

    Kram kram

  • Miss Biii
    Äldre 6 Oct 16:06
    #3

    kolla in sidan baliwedding.com
    är på Bali just nu, såg en reklamskylt om det. Kollade snabbt på sidan, vet inte om den är till någon hjälp men... Lycka till ;)

  • Äldre 6 Jan 03:51
    #4

    Vi planerar också ett bröllop i Bali - följer gärna den här tråden! =)

  • Äldre 8 Jan 22:40
    #5

    Hej, vi ska inte gifta oss på Bali men däremot New York. Vi ville först gifta oss i Mexico men eftersom det va krångligt att få det till juridiska så valde vi NY som har "avtal" med Sverige.

    Mitt tips är att kolla upp det tråkigaste först, dvs blir det giltigt? Behövs blodprov osv

    Lycka till!

  • Äldre 9 Jan 12:20
    #6

    Det vanligaste upplägget jag upplevt själv är att folk gör det juridiska hemma borgerligt. Sedan tar man en vigsel på valfri plats utan att bry sig om juridiken. Smidigt och öppnar för en hel del festligheter utan problem Oskyldig

    Gällande Bali så har jag både rest runt där en hel del och deltagit på ett lokalt bröllop. Gili öarna som nämndes är sköna men man ska komma ihåg att det är mest backpackers/dykare där och liksom resten av Balis turistområden präglat av fest + droger.

    Gili T är roligast men också värst, ni kommer inte många meter längs kusten utan bli erbjudna droger. Gili M är mer en romantisk plats i totalt lugn, spendera nog den tråkigaste veckan där av all min tid på Bali (dock så var jag sjuk hela veckan och fick mest ligga ner).
    Gili A är något mitt mellan, lugn ö fast med ganska stort utbud av mat och aktiviteter.
    Alla tre öarna är najs men man måste fråga sig själv vad man söker och vad ens gäster uppskattar.

    Viktigaste rådet gällande Bali och bröllop (eller resande alls för den delen). Kuta är värdelöst.

  • Äldre 9 Jan 13:29
    #7

    Inte så kul att behöva svara "Ja" två gånger. Så kände iaf vi...

Svar på tråden Någon som gift sig på Bali?