• Svar på tråden Las Vegas vigsel del2
  • SaraEscobar2009

    Hej Alla!Skrev i förra tråden men följer med hit istället.Kan ni hjälpa mig??Hade nyss första samtalet med 702 wedding och känner mig förvirrad vet inte vart jag ska börja. Pratade med Stephanie om Valley Of Fire paketet nummer 2. Frågade om foton det tillkom 1100-1500 dollar nästan lika mycket som bröllopet kan detta stämma? När ni boka visste ni antalet personer då?Vi är 9 kanske elva det verka ganska svårt att ändra antalet. Buketten hur gjorde ni med den?Hon sa jag skulle googla. Tacksam för all hjälp jag kan få.

  • JaHa080910

    Vi gifte oss oxa med 702wedding, de var alltid valdigt trevliga och tillmotesgaende. Vi hade cherish-paketet tillsammans med elvis. Det gick pa ca 550 $. I det ingick buketten, ceremonin, elvis och 9 foton. Om ni onskar fler bilder sa kostar dom 40$ st och om ni vill ha dvd:n sa blir det ytterligare 65$. Vi hade inga vittnen med oss utan det var bara vi.
    Lat konstigt att ni ska behova googla... vad skulle det da vara om?

  • SaraEscobar2009

    Hon ville jag skulle googla olika buketter...Lät du dem välj din? Är ni där nu? Grattis :). Vilket hotell bodde ni på?

  • Too Be  gift nu

    När vi gifte oss så skickade jag bara en bild på hur jag ville att min bukett skulle se ut.
    Sen fraktade dom med den i sin bil ut till Valley of Fire och jag fick den när vi kom ut med limon.

  • JaHa080910

    Oki. Vi ville bara ha en enkel bukett som gick i rosa, sa den var redan klar nar vi kom. Vi bodde pa Bellagio, saa fint hotell. :) Vi ar kvar i USA i 5 dgr till och vill inte aka hem... Forutom att jag vill traffa mina barn saklart. :)

  • SaraEscobar2009

    Det låter ju bra med buketten...Bellagio funderar vi med på eller Luxor. Våra familjer som ska med vill bo på Luxor men vi vill lyxa till det med Bellagio men samtidigt är det tråkigt att dela upp sig på hotellen.

  • vixen not a tramp

    Hinner bara skriva:
    I lOVE LAS VEGAS!

    Att gifta sig där var det bästa vi gjort, kunde inte vara mer nöjd med något. Eller..kanske håret då.... Gå inte till Kristinas salong på Excalibur!!!

    Hursomhelt, helt fantastiskt var det och jag är SÅ avundsjuk på er som har allt att se fram emot! Vi planerar redan vår nästa resa!

    Kul med ny tråd förresten, tack Too be för att du guidade mig rätt!

  • yasmineback

    Hej hej!

    Här kommer en till Las vegas brud :)! Gifter mig i Las Vegas den 9/9-2009 och har valt www.littlechapel.com att arrangera mitt bröllop. Är det något speciellt man ska tänka på när man ska gifta sig i Vegas?

    Mvh Yasmine

  • SaraEscobar2009

    Hej!

    Vad kul att det är fler Vegas brudar! Jag boka vårt bröllop idag i valley Of Fire 24/10-09. Vilket hotell tänker ni bo på?

    Mvh/Sara

  • vixen not a tramp

    Skickar en snabb hälsning till alla Vegas frälsta!

  • vixen not a tramp

    Allt var verkligen bra, en resa som jag ser tillbaka på med glädje och som vi pratar om nästan varje dag. Vi vill bara tillbaka!!! Hör gärna av diu undrar om något mer, är långt ifrån en expert som
    Too be, men, lite har jag snappat upp i alla fall! Och det är SÅ kul att hjälpa till, för då får jag chans att minnas tillbaka, åh, vegas...

  • vegasbride

    Hej alla vegasfrälsta!
    Vi kommer att gifta oss den 9/12 troligtvis, har inte bokat än. Det känns inte bra att boka på nätet och sedan i dessa lågkonjunktur-tider inte veta om företaget finns kvar när vi kommer dit. Så vi tänkte ta med oss lite telefonnummer till företag som har bröllop och ringa när vi kommer fram. Låter det osäkert i era öron? Hur tycker ni vi ska göra?
    Vi är väldigt sugen på att flyga helikopter och gifta oss vid Grand Canyon! Det finns lite olika prisklasser att välja på men runt 15 - 17 000kr blir det.
    Ringar, klänning, hindersprövning är fixad.
    Måste man inte ha en översättning på hindersprövningen??

    Många frågor blir det... hoppas ni har svar på några *please*

  • vixen not a tramp

    Du behöver ingen hindersprövning alls. DEt du kan behöva vid vigsel utomlands är äktenskapscertifikat, men det behöver du inte heller. Bara varsitt pass samt $55. Ni behöver också fylla i varsitt dokument och lämna in på marriage bureau, jag kan skicka en länk till dig.

    www.accessclarkcounty.com/depts/clerk/Documents/Marriage%20License%20Information.pdf

    Jag tycker inte det låter osäkert, däremot skulle inte jag vilja slösa tid på att boka och styra upp grejer på plats, tid är också pengar. Väljer ni ett välrenomerat bolag tror jag absolut inte konkurs är något problem, Charlotte Richards är typ "Mrs Vegas Wedding" hennes företag (flera) borde vara lugna att anlita. Men, vem vet, allt kan hända terrordåd, bränder, vattenläckor, whatever.

    Ert hotell kan kanske hjälpa er välja, fast de rekommenderar ofta det de själva har provision eller kompisar på. På luxor tex pratade alla om Chaple of the Flowers, slump? Antagligen inte....Överallt finns säljare av timesharelägenheter som kan fixa det mesta inom biljetter och evenemang, och även bröllop. Fast, min rekommendation är verkligen BOKA HEMMA det var SÅ skönt att ha allt klart när vi kom dit.

    Undrar du över något annat är det bara att du hör av dig!

    Och, grattis till att ha bestämt er för världens bästa stad att gifta sig i!!!

  • vixen not a tramp

    Här är det SÅ lugnt! Vad gör ni alla nya och gamla Vegasbrudar?
    Skickar en hälsning till er alla och hoppas ni har det bra!

  • SaraEscobar2009

    Ja visst är här... Lite tråkigt :(. Jag har kommit en bit i planeringen. Bokat bröllopet, Restaurang till kvällen och flygbiljetter! :)

  • rocksteady

    hehe vi ska gifta oss i vegas om 69 dagar ;)
    det enda vi har bokat är flyg och hotell, sen tar vi det lite som det kommer när vi väl e där hehe

  • vegasbride

    Heeeej!
    Vi bokade bröllopet innan ändå, som du sa "vixen", det kan bli stressigt att styra upp allt när man kommer fram.
    Det blev svenska ChrisCarl som fick den stora äran, de verkar seriösa.
    Vi kommer att gifta oss vid Grand Canyon, det har alltid varit min stora dröm att åka dit. 9 december blev det. Vi kommer fram till vegas på lördag kväll så då har vi söndag och måndag också på oss innan själva dagen D.

    Vart ska du bo rocksteady? Vi bor på Treasure Island.
    Nu ska jag packa lite!!

  • rocksteady
    vegasbride skrev 2008-12-01 13:38:26 följande:
    Heeeej!Vi bokade bröllopet innan ändå, som du sa "vixen", det kan bli stressigt att styra upp allt när man kommer fram.Det blev svenska ChrisCarl som fick den stora äran, de verkar seriösa.Vi kommer att gifta oss vid Grand Canyon, det har alltid varit min stora dröm att åka dit. 9 december blev det. Vi kommer fram till vegas på lördag kväll så då har vi söndag och måndag också på oss innan själva dagen D. Vart ska du bo rocksteady? Vi bor på Treasure Island.Nu ska jag packa lite!!
    coolt! När åker ni? vi ska bo på circus circus.
    hm, nu blir jag lite orligig, men vi hade inte tänkt oss något särskilt, kanske bara gifta oss på hotellets chapel?!
    men alla här har allting planerat i minsta detalj, själv har jag inen aning alls, bokade bara för tre månader sen också hehe
Svar på tråden Las Vegas vigsel del2