• trampe­troll
    Äldre 18 Aug 22:17
    9754 visningar
    13 svar
    13
    9754

    Ni som haft fyrverkerier på ert bröllop...

    Vi funderar på att ha ett jättefint fyrverkeri på vårt bröllop den 20 december vid 00.00 tiden, skulle passa fint på ett vinterbröllop. Fyrverkeriet vi tittat på är hur vackert som helst men nackdelen är att det kostar typ 2300kr (1700kr för fyrverkeriet + 600kr för tillstånd av polisen att få skjuta raketer då vårt bröllop inte är på nyårsafton).
    Fyrverkeriet varar också bara i knappt 2 minuter men det är ändå okey tycker vi för det är ett oerhört vackert fyverkeri och känns liksom "längre" (det kommer utan tvekan göra succe hos gästerna).
    Men samtidigt tänker vi också på detta att, är det verkligen värt att lägga 2300kr på ett fyrverkeri som varar i 2 minuter?

    Ni som har haft fyrverkerier, vad tycker ni?
    Är det värt det?
    Blev det en succe eller kunde det lika gärna gott varit utan?

  • Svar på tråden Ni som haft fyrverkerier på ert bröllop...
  • trampe­troll
    Äldre 18 Aug 22:18
    #1

    Här är en länk till fyrverkeriet, klicka på filmen så ser du!

    www.sveafireworks.com/se/produkter/produktinfo.asp

  • Dittva­ckraja­g
    Äldre 18 Aug 23:56
    #2

    Jag skulle också vilja ha fyverkerier på vårt bröllop!
    Så jag hänger på denna tråd och puffar!

  • Lajsan
    Äldre 18 Aug 23:59
    #3

    Vi fick detta i present på vårt bröllop i lördags så jag kan inte direkt svara på om det var värt pengarna då vi inte betala själva men det var väldigt fint och alla stod ute och myste och sa "ÅHHHHHH"

  • Fejs
    Äldre 19 Aug 05:39
    #4

    om det var som på filmen från sveafireworks så tycker jag inte det var värt pengarna! Var bara sista smällarna som var ok. Kanske är bortskämd i och med att man ser fyrverkeri-SM varje år men nej det var bara tråkigt. Jag skulle inte lägga pengarna på det iaf även om jag hade min afunderingar innan.

  • trampe­troll
    Äldre 19 Aug 06:00
    #5
    Fejs skrev 2008-08-19 05:39:35 följande:
    om det var som på filmen från sveafireworks så tycker jag inte det var värt pengarna! Var bara sista smällarna som var ok. Kanske är bortskämd i och med att man ser fyrverkeri-SM varje år men nej det var bara tråkigt. Jag skulle inte lägga pengarna på det iaf även om jag hade min afunderingar innan.
    Ha ha! Ja, kanske har du rätt! Jag är inte haj på fyrverkerier alls så jag tyckte att detta var jättefint då jag bara hittills har fått uppleva såna där tråkiga grönröda fyrverkerier på nyårsafton Du kan inte tipsa om något fyrverkeri man kan beställa för samma summa som är finare än detta?
  • Fejs
    Äldre 19 Aug 06:06
    #6

    NJä inte som jag vet om. Vet inte om de är bra, har inte direkt kollat vad de har men har sett annons från wwww.fyrverkerier.nu och www.fyrverkerigrossisten.se de har lite initialer, hjärta osv... vet som sagt inte hur det ser ut, bara sett annonserna.

  • Fejs
    Äldre 19 Aug 06:11
    #7
  • Äldre 19 Aug 09:18
    #8

    Tänk på att kolla med grannar om ni är i ett eller nära ett bostadsområde.
    Annars kan ni få VÄLDIGT arga grannar på er.
    dem har nämligen gjort så där vi bor.

    Ta fyrverkeri. Man gifter sig ju bara 1 gång.
    Hammargrens har tagit fram ett antal fyrverkeripjäser som är framtagna just för bröllop.
    www.hammargrens.com
    kontakta dem för jag tror inte dem har det på sin hemsida ännu.

    Lycka till

  • Äldre 19 Aug 09:23
    #9

    www.hammargrens.com/ KLicka på fyrverkeriarrangemang och sen på festfixarna. Dem är helt underbara. I alla fall deras andra fyrverkerier. Vi köper av dem varje nyår och det är en WOW upplevelse.

  • kiwili­mp
    Äldre 21 Aug 13:24
    #10

    Vilken kanon idé med fyrverkerier på ett vinterbröllop! Vi gifte oss i augusti 2006 och bestämde oss ganska tidigt för att vi måste ha fyrverkerier, det gör ju det hela så speciellt. Vi har inte ångrat oss en sekund. Jag kände till en kille som är pyrotekniker och han fixade ett superbra fyrverkeri! :) Det var verkligen ett uppskattat inslag, inte bara av oss utan alla som var på festen. Att få ett litet avbrott och samlas ute allihop är mycket trevligt. Vi anlitade Kentha som har sitt eget fyrverkeriföretag, du kan hitta massa information på www.fyrverkeridesign.se. Prata gärna med honom om vad ni skulle vilja ha och så, han är jätte-trevlig och hjälper till med allt!

    Lycka till med förberedelserna och hoppas ni får en underbar dag!
    //Linnéa

  • kiwili­mp
    Äldre 21 Aug 13:29
    #11

    jo, jag glömde nämna att Kentha har vunnit SM i fyrverkeri ett par gånger och varit med i en massa andra tävlingar oxå, så han vet vad han gör! ;)

  • Äldre 19 Jul 15:17
    #12

    Hej

    På vårat bröllop anlitade vi ett företag som fixade allt. Kostade 15000 kr.

    Fyrverkeriet höll på jätte länge och alla gäster blev väldigt imponerade. Dom gjorde så att det blev hjärtan i fyrverkeriet också.

    Dom vi anlitade har adress: www.cykelstaden.se/index.php&controller=category

  • Äldre 20 Jul 14:35
    #13

    Kör på fyrverkerier om ni verkligen vill ha det! Man gifter sig bara en gång. Bröllop är pengar i sjön oavsett för du kommer aldrig använda brudklänningen igen (svårt att få ut mer än hälften vid en försäljning), brudbuketten håller inte många dagar efter och material till dukning samt tryckmaterial används bara en gång. Men det är effekterna och kommande minnen man betalar för. Du undrar om det är värt 2300 kr för 2 min. Det är en bra frågeställningen men du glömmer att räkna med vad effekten av ett 2 min fyrverkeri kan ha för hela feststämningen. Om du anser att ett fyrverkeri skulle vara pricken över i:et så tycker jag du ska satsa på det.

Svar på tråden Ni som haft fyrverkerier på ert bröllop...