• J D

    Göteborg- fin festlokal med egen mat

    Jag skulle jättegärna vilja ha tips på fina och ljusa festlokaler i Göteborg (och närliggande) som man får ta med egen mat och dryck till (helst med uppvärminingsmöjligheter och kyl). Vi har funderat på Stora Holms Säteri men vill gärna ha fler förslag att titta på.

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Göteborg- fin festlokal med egen mat
  • J D

    Tack den verkar jättefin men vi vill tyvärr inte gifta oss mellan april-oktober.

  • J D

    Det verkar som att många av de bättre lokalerna bara är tillgängliga mellan oktober-april om man vill ha med egen mat. Smart av dem, sämre för sommarbröllopsbudgeten.

  • Norrlandstös

    Min syrra gifte sig i maj och hade festen i Lagerhuset i Trädgårdsföreningen. Bra och stor lokal, vi var 90 sittande och bra plats för band och dans. Allt porslin och annat fick dock hyras.

  • justagirl

    Vi har bokat in oss på stora holm nu. Har ni varit där och tittat? Vi var där i fredags och då fanns det liksom inte så mycket att fundera på längre, tyckte vi =)

  • Nibla

    Måste slå ett slag för Stora Holm. Gifte oss där i maj förra året. Helt underbar lokal!
    Har lite bilder i mitt galleri.

  • J D

    Ja, det verkar jättebra om man ska ha catering.


    Norrlandstös skrev 2008-08-11 17:21:31 följande:
    Min syrra gifte sig i maj och hade festen i Lagerhuset i Trädgårdsföreningen. Bra och stor lokal, vi var 90 sittande och bra plats för band och dans. Allt porslin och annat fick dock hyras.
  • J D

    Ja, Stora Holm är verkligen jättefint!


    Nibla skrev 2008-08-11 18:27:19 följande:
    Måste slå ett slag för Stora Holm. Gifte oss där i maj förra året. Helt underbar lokal!Har lite bilder i mitt galleri.
  • J D

    Stora Holm verkar vara uppbokat de helger (mer än ett år fram) som vi vill gifta oss under. Så nu är jag i fortsatt behov av alla tips ni har att komma med!

  • J D

    La cuvée verkar mysigt men vi vill ha mer rymd. Tack för tipset.

    Jag ska kika på skansenlejonet, tack!

  • BaPumba

    Vi ska ha vår fest i Fräntorp Folkets hus. Det går ju såklart inte att jämföra med en herrgård eller slott, men vi har varit där och tittat och den känns hur bra som helst! Jättebra folk som har hand om lokalen oxå, supertrevliga och hjälpsamma.

    -Rymmer 125 pers och är väldigt högt i tak.
    -Handikappstoalett o ramp
    -Kök med cafe-diskmaskin + café-kaffebryggare + vanlig köksutrustning + porslin, termosar m.m.
    -Extra kyl och frys + vinkyl
    -På övervåningen finns ett ganska stort extrarum där barnen kan hålla hus
    -Ligger fint med gräsmattor och grönska runt omkring
    -Stor parkeringsplats precis nedanför
    -Bra kommunikationer för de som inte kör bil

    Kostar under 3000kr.

  • wwwbrollopslokalercom
    Hej! 

    Jag har summerat alla lokaler som inte är insynade längst med västkusten och lagt det på en hemsida, www.brollopslokaler.com

    Vi (Jag och min fru) kände att det var svårt att få koll på vilka lokaler som finns som inte kostar skjortan och där man kan fixa mat/alkohol själv. Så för att hjälpa oss (och er alla andra) så gjorde vi en google-karta och hemsida där man kan hitta dessa guldkorn. 

    Hoppas att det hjälper er hitta lokalerna ni letar efter och hör gärna av er om ni har tips på hur vi kan förbättra hemsidan! 
Svar på tråden Göteborg- fin festlokal med egen mat